Telecom News - לראשונה בארץ: ייצור תכשיטי מתכת עדינים ומדויקים בהדפסת 3D ושעווה

לראשונה בארץ: ייצור תכשיטי מתכת עדינים ומדויקים בהדפסת 3D ושעווה

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> לראשונה בארץ: ייצור תכשיטי מתכת עדינים ומדויקים בהדפסת 3D ושעווה
לראשונה בארץ: ייצור תכשיטי מתכת עדינים ומדויקים בהדפסת תלת-מימד ומחומרי שעווה (wax)
מאת: מערכת Telecom News, 10.7.17, 18:09הדפסת תכשיטים
 
הושקה בישראל מדפסת תלת מימד חדשה של 3D Systems המיועדת לשוק התכשיטנות והמייצרת תבניות לתכשיטים תוך כדי שימוש בחומר שעווה חדשני.
 
הושקה בארץ מדפסת התלת מימד החדשה ProJet ® MJP 2500W של חברת 3DSystems הפונה לשוק העיצוב, התכשיטנות ולתעשייה היצרנית.
הייחוד של הדגם החדש טמון בטכנולוגיה מתקדמת המשלבת עבודה עם חומר חדש - שעווה (WAX), שנמס במים כמו שעוות יציקה רגילה, אך מסוגל להדפיס בתלת מימד מודלים מדויקים ועיצובים מורכבים.
 
דפוסי השעווה העדינים מודפסים ישירות על המודל ובזמן פעולה קצר (במהירות גבוהה של עד 10x מפתרונות דומים), ללא עלויות נוספות וללא מגבלות גיאומטריות. באופן זה, המדפסת מאפשרת יעילות חוזרת ונשנית של יציקת מתכת ישירה על המודל והקטנת אחוז הבלאי של המודל בין יציקה ליציקה ומיועדת לתכשיטנים העובדים רבות עם יציקות מתכת.
 
המדפסת אידיאלית עבור ייצור חלקי מתכת מדויקים מורכבים ומלוטשים מכיוון שדפוסי הרזולוציה הגבוהים שלה מסוגלים להדפיס בעקביות גם קצוות מחודדים וגם משטחים חלקים. מכאן שהמדפסת מותאמת להדפסה בתלת מימד של אבי טיפוס, סדרות קטנות ומעוצבות וחלקי מתכת שונים המותאמים אישית והכל תוך מתן חופש גיאומטרי גדול וביטוי רחב יותר ליצירתיות.

תכשיטים  בהדפסת 3D
 
רז דרבי, מנכ״ל "מפעיל" המשווקת את המדפסת: ״שוק התכשיטנות עובר מהפיכה בשנים האחרונות עם כניסת טכנולוגית ההדפסה בתלת מימד דבר המקנה לתהליך הייצור של כל תכשיט דיוק, רמת גימור ומצוינות ממש כמו של מכשור רפואי מתקדם. לצד יכולות עיצוב בלתי מוגבלות, שלא היו יכולות להגיע לעולם במעשה ידי אדם, ההדפסה בתלת מימד השולחנית והמקצועית מבוקשת היום בכל הקשור לעסקים ומעצבים הרוצים להוציא את המודל שלהם לייצור כמה שיותר מהר.
 
כ"כ, יכולות פיתוח אביטיפוס שונים בזמן קצר כמו גם ייצור מוצר שלם בסדרות קטנות, מורידים את משך הפיתוח באופן משמעותי ואת עלות הפיתוח ממאות אלפי ש"ח לאלפים בודדים, מבלי להתפשר על איכות הביצוע. שוק ההדפסה בתלת מימד עובר תהליך של התבגרות ולצד כניסה של שחקניות ענק לשוק הפרודקשיין התרחשה גם התרחבות וצמיחה של קטגוריית אמצע, שבאה לידי ביטוי בדרישה למדפסות תלת מימד שולחניות(desktop)  קטנות ומקצועיות, שנותנות מענה לשוק העיצוב, התכשיטנות, האופנה ועיצוב המוצר גם עבור האומן היוצר וגם ברמת העיצוב התעשייתי״.
 
גודל המדפסת: רוחב: 295 מ״מ, עומק 211 מ״מ, גובה 142 מ״מ.

תכשיטים בהדפסת 3D


המדפסת בסרטון הבא:



 
 
Bookmark and Share