Telecom News - חשיפת אורקל החדשה בתשתיות ענן: פתיחות מרבית ואי "לכידת לקוחות"

חשיפת אורקל החדשה בתשתיות ענן: פתיחות מרבית ואי "לכידת לקוחות"

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> חשיפת אורקל החדשה בתשתיות ענן: פתיחות מרבית ואי "לכידת לקוחות"
חשיפת אורקל החדשה בתשתיות ענן: פתיחות מרבית ואי "לכידת לקוחות"
מאת: אבי וייס, 11.7.17, 20:25עמית זאברי אורקל
 
אורקל עברה מהפך, שנחשף היום בפני ציבור המפתחים בישראל, של הפצת בשורת הדור הבא של פיתוח ב-DevOps. איך מפתחים בקלות אפליקציות ענן מודרניות? האם יש הבדל בין פיתוח אפליקציות בסטארטאפים לבין פיתוח בחברות גדולות? מי לוכד את המפתחים בענן שלו?  
 
"ההחלטה היכן להריץ את הקוד היא בידי המפתחים והמנהלים. זו לא החלטה שלנו ולכן אנו לא יכולים לנעול את הלקוחות", מתאר אמית זאברי (Amit Zavery), סגן נשיא בכיר (SVP Oracle Cloud Platform & Integration Products), אורקל. "אם אתה מעוניין להריץ את כל היכולות של היישום שלך, שפיתחת על הפלטפורמה של אורקל, אתה תראה, שהיישום הזה יכול לעבור במלואו ויפעל בצורה זהה על כל ענן, פרטי או ציבורי".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אמית זאברי (בתמונה), שמוביל את עולם שירותי הענן החדשים של אורקל, כדי לשמוע על מימוש הרעיון Oracle Code לדור הבא של פיתוח בגישת ה-DevOps. אמית הגיע לארץ במסגרת מסע, שנערך ב-20 מדינות בעולם תחת הכותרת Live for the Code, שחושף את הפנים החדשות של אורקל ושירותיה. זה כולל שימושים חדשים ומלהיבים לרבות שימוש בתשתיות הענן של אורקל להתחברות למדפסות 3D בכל מקום בעולם, כדי להדפיס כל דבר, שאפשרי לתכן אותו.
 
אורקל מתקדמת מהר מאוד והמחשה לכך היא ההסכם הטרי בין אורקל ל-Docker מלווה בפתיחת Docker Store לעולם המפתחים על הפלטפורמות של אורקל, ובישראל השת"פ ההדוק שנולד עם JFrog.
 
שאלה: מה אתה עושה בישראל?
אמית זאברי: "אורקל תמיד בנתה פלטפורמות למפתחים בכל שנות קיומה. שנים רבות עסקנו בבסיסי נתונים ואחר כך בתווכה דוגמת ג'אווה. כעת אנו בדור החדש של פלטפורמות פיתוח של אפליקציות טבעיות וניידות ובאופן מהיר בענן.
 
המפתחים של היום וצרכי השוק של היום ומחר דורשים יכולות חזקות ומהירות ולכן אנו מציעים למפתחים פלטפורמות לענות על הצרכים שלהם. הענן הוא הצורך שלהם ולכן אנו מעוניינים, שהם יקבלו את תשתיות הענן הטובות ביותר והחזקות ביותר, שתספקנה להם מענה מקיף.
 
הגעתי לישראל כי אנו באורקל נמצאים כעת בסיבוב סביב העולם ב-20 מדינות, שאחת מהן היא ישראל, כדי לספר לשוק על הבשורה שלנו לציבור המפתחים. אנו מעוניינים לחזק את האקוסיסטם סביב הפיתוח בענן ולייצר סביבה שיתופית של מפתחים, שגם נוכל ללמוד ממנה, מה הצרכים העתידיים של הציבור הזה ולאן אנו צריכים להתפתח בעצמנו.
 
עולם הפיתוח נע מהר קדימה והשונות מול העולם הישן היא בכל תחום. כיום, בניית API היא הדבר הראשון לפני פיתוח פונקציונליות. המפתחים הולכים לכיוון צ'אטבוטים ולפיתוחים במובייל, עוברים לקונטיינרים משולבים בדוקרים.
 
לכן, צריך חדשנות בניהול מחזור החיים המהיר של עולם ה-DevOps וכל הכלים, שמשמשים מפתחים בעולם ה-DevOps.
 
הדבר הראשון, שהיה צורך להתחיל בו, הוא API Management, כדי לספק יציבות, אבטחה, נראות, שרידות וביצועים סביב ה-API. במערכת שלנו: apiary, שהיא קוד פתוח וחופשי לכל המפתחים, יש מעל ל-220 אלף מפתחים וזה גדל בקצב כל הזמן, עם מעל ל-2.1 מיליון משתמשי API. היופי של זה: אפשר לשים את תוצרי הפיתוח על כל ענן, כולל של אמזון - AWS, Azure של מיקרוסופט, בענן שלנו או בכל ענן פרטי ומקומי.
 
בשלב שני, המפתחים עוברים מאפליקציות מונוליטיות למיקרו-שירותים (Microservices). הענן שלנו מספק שירות פתוח, מודרני לפיתוח מיקרו-שירותים. המערכת תומכת בהקצאת משאבים דינמית, דוגמת כוח עיבוד, זיכרון ושטח אחסון.
 
יש כיום עלייה בחשיבותם של הצ'אטבוטים, שמספקים מענה לצורך ספציפי והם קופצים למשתמש על המסך בדיוק ברגע, שהוא צריך אותם. הבוט, שמפותח בענן שלנו, יכול לרוץ על כל מערכת וכל פלטפורמה כולל ווטסאפ ואלכסה או כל פלטפורמה אחרת המפעילה בוטים.
 
מערכת הענן בגישת ה-PaaS של אורקל כוללת כבר מעל ל-11 אלף לקוחות וזה ממשיך לגדול. זה מהפך עצום בשוק".
 
שאלה: למה שמפתחים בעולם ה-DevOps יבחרו בכם?
תשובה: "הבסיס לבחירה זו המילה פשטות. פשטות שימוש. אם למפתחים יהיה קל ופשוט להשתמש בפלטפורמות בענן שלנו, הם ישתמשו בהן. לכן, אני מציעים להם פלטפורמות, שמאוד קל להשתמש בהן ולפתח מהר. זה הצורך של המפתחים.
 
דבר שני זו מודרניזציה של הפלטפורמות. המפתחים מקבלים ויקבלו את המילה האחרונה בכל תחום.
 
נושא שלישי זו הפתיחות. המערכת שלנו פתוחה. המפתחים לא רוצים להיות לכודים אצלנו והם רוצים חופש בחירה. לכן, אנו מציעים להם את כל מגוון הכלים הקיימים והם יבחרו מה מתאים להם. אחרי שיפתחו את הקוד, הם יוכלו להריץ אותו בכל מקום ולא רק בענן שלנו. הם לא לכודים ויכולים להחליט בעצמם באיזה ענן ירוץ הקוד, שהם פיתחו.
 
השירות, שאנו מספקים למפתחים, שונה מכל מה שהמתחרים שלנו מציעים, גם בגלל שהפתרון שלנו כולל הכל ופתוח".  
 
שאלה: מה השלב הבא אחרי הקונטיינרים? IBM מדברת על OpenWhisk ואמזון-AWS  מדברת על Lambda. מה אתם חושבים ומציעים?
תשובה: "זה הייחוד של הגישה שלנו: אנו חושבים ומאמינים, שהמפתחים צריכים להחליט על זה. לא אנו נחליט בשבילם. יש לנו גם את הכלים שלנו, אבל אנו מציעים למפתחים את כל הכלים, גם של המתחרים, ושהמפתחים יבחרו.
 
זו בדיוק הסיבה מדוע התחברנו עם Docker, כי ראינו, שהמון מפתחים בוחרים בכיוון הזה ולכן הלכנו לספק למפתחים פתרונות בתחום, שבו הם בחרו.
 
יש לנו כבר לא מעט פתרונות של Serverless, שאפשר להריץ אצלנו או בכל ענן אחר. כל התמיכה בעולם ה-Serverless היא חלק מהרעיון שלנו לספק מעטפת שירותים כוללת למפתחים. אנו תמיד נספק להם את הטכנולוגיה הטובה ביותר שיש ולא נכבול אותם לאיזו טכנולוגיה, שלא ניתן להריץ אותה אלא על ענן ספציפי. מי שמפתח בגישת ה-Serverless על AWS, לא יכול להריץ זאת בשום ענן אחר וכך גם בפיתוח בעננים המתחרים האחרים. זו לא הגישה שלנו. הפלטפורמה שלנו פתוחה ותישאר כזו".
 
שאלה: למרות זאת, אני שומע טענות, שאתם לוכדים את הלקוחות בענן שלכם. מה תגובתך?
תשובה: "אם תבחן ותסתכל לעומק מה יש בפלטפורמות שלנו תראה, שהן מבוססות על תקנים פתוחים ורובן מבוססות על קוד פתוח.
 
העיקר: אתה יכול לקחת את כל הקוד, שפיתחת על הענן שלנו, ולהריץ אותו על כל ענן אחר, מלבד הענן שלנו. זה ירוץ בדיוק אותו דבר על הענן של אמזון-AWS, או על הענן של מיקרוסופט, או בענן של סיילספורס, או בענן מקומי.
 
הרעיון שלנו הוא לאפשר העברת היישום מאחורי כל פיירוול, לפי רצון המפתחים. אנו מעוניינים לתת שירות ללקוחות שלנו, לא לנעול אותם אצלנו, כי הם לא רוצים בזה.
 
במציאות, שאני מכיר באורקל, כל מה שאנו מפתחים בענן מבוסס סטנדרטים וזה נבנה כך, שאתה תוכל להריץ זאת על כל פלטפורמה. אנו חושבים כל הזמן מה חשוב וטוב ללקוחות שלנו, כי אחרת הם לא יבחרו בנו. אני מעוניין לתת ללקוח שלנו להצליח. ההצלחה שלו זו ההצלחה שלנו. לכן, אני לא יכול לכפות את עצמי על איש. אני חייב לספק ללקוח את הכלים המתאימים, המודולים המתאימים, התמחור הנכון וכל היכולות הטכניות העדכניות ביותר, כדי שיבחר בנו.
 
בעבר, מפתחים השקיעו זמן רב מדי בהתעסקות בתשתיות ובניהול סביבת הפיתוח ועדכונה. אנו מורידים מהם את הנטל הזה והם יכולים להתרכז במה שהם אמורים לבצע: לפתח, לעדכן ולשכלל אפליקציות ארגוניות ועסקיות. אנו מעוניינים לספק למפתחים את כל הכלים. כך, שיוכלו להתרכז בזה ובלי ללכוד אותם אצלנו".  
 
שאלה: מה ההבדלים בפיתוח בין סטארטאפים לבין ארגוני ענק?
תשובה: "סטארטאפים רוצים לפתח אפליקציות לדור הבא של יישומים ופתרונות ורוצים להיות פעילים שנים קדימה. לכן, הם מעוניינים בפלטפורמות פתוחות, שמתאימות לצרכי העתיד שלהם. זו הסיבה, שהם קודם כל מחפשי API פתוחים ומנוהלים בקלות.
 
יש לנו אקסלרטורים בכל רחבי העולם כולל בישראל ואנו עובדים בצמוד לאוכלוסייה המדהימה הזו. אנו מעודדים ומלווים סטארטאפים בדרך להצלחה שלהם. יש לנו לא מעט הצלחות עם סטארטאפים.
 
אנו מספקים לסטארטאפים גישה קלה למערכות שלנו, מספקים להם קרדיטים לשימוש במערכות שלנו ומספקים להם שפע של כלים ללא עלות, כדי שיוכלו להתמקד בפיתוח של החזון שלהם.
 
אם אני בוחן את הארגונים של היום, הם משתנים מהר וההבדלים בינם לבין הסטארטאפים הולכים ומצטמצמים. גם ארגונים גדולים רוצים לראות ROI, להגיע מהר לשוק עם פתרונות עדכניים ולהיות חדשניים. סטאטראפים מפתחים אולי יותר מהר ויכולים להשתנות יותר מהר מארגונים, אבל הפער הזה מצטמצם.
 
כרגע, בארגונים יש דברים, שחשובים להם, שאין כמעט בסטארטאפים דוגמת: שרידות, יכולת הניהול, היכולת לנבא מחירים בשוק ועוד. כל אלה אין אצל רוב הסטארטאפים. אולם, מנקודת המבט של הפיתוח, ארגונים עוברים כמעט כולם ל-DevOps ובזה הם מתחילים לקבל בתוכם אופי של סטארטאפים.
 
גם אנו בתוך אורקל, יש לנו אינקובטורים ליזמים ויש לנו מערכות פיתוח ומו"פ, שיש בהם יזמים. כך, שגם אנו בתוכנו נמצאים באותה התלהבות של עולם היזמות והפיתוח".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אמית זאברי: "שנוכל להעביר את מירב המפתחים לפלטפורמות שלנו ולספק להם פרודוקטיביות ויכולת להצליח על המערכות שלנו בענן.
 
כדי להשיג את המטרה הזו, אנו משקיעים הון עתק במו"פ, משקיעים המון כסף בהנגשת סביבת הענן למפתחים. אנו משקיעים המון בסטארטאפים, משקיעים המון בלקוחות שלנו. זו הסיבה, שאנו מקיימים אירועים עולמיים כולל בישראל דוגמת Oracle Code, כדי להפיץ את בשורת הדור הבא של פיתוח ב-DevOps.
 
אנו בונים וממשיכים לבנות סביבת עבודה בענן, כדי להיות מס' 1 בשוק. להערכתי, אנו כבר שם, בעיקר בתחום הפלטפורמות בענן. להערכתי, אנו מובילי שוק בתחום הזה. אין מי שמספק פתרון 'קצה לקצה' הכולל הכל, כמונו. אנו עובדים קשה כדי שהכול יעבוד ביחד ויספק את כל האופציות לכל הצרכים של המפתחים של היום ומחר".
 
סרטון Oracle Code:

 
תמונה של צמרת אורקל ישראל עם עמית זאברי (מימין: אילן שפיגלמן סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל, פרד סימון, מייסד-שותף וארכיטקט ראשי JFrog, עוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל ועמית זאברי, סגן נשיא בכיר אורקל העולמית): 
אורקל ישראל



 
 
Bookmark and Share