Telecom News - נערך האקתון ראשון מסוגו עם בני 70+ ותלמידי מגמת רובוטיקה בכנסת

נערך האקתון ראשון מסוגו עם בני 70+ ותלמידי מגמת רובוטיקה בכנסת

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נערך האקתון ראשון מסוגו עם בני 70+ ותלמידי מגמת רובוטיקה בכנסת
נערך האקתון ראשון מסוגו עם בני 70+ ותלמידי מגמת רובוטיקה בכנסת
מאת: מערכת Telecom News, 11.7.17, 19:52האקתון

השבוע הושקה קרן ההשקעות הראשונה בישראל להשקעות בחדשנות טכנולוגית לגיל השלישי - מגדלי הים התיכון VENTURES. הקרן תשקיע בסטארטאפים המפתחים פתרונות לשיפור איכות חייהם של בני הגיל השלישי.

לרגל השקת קרן ההשקעות הראשונה בישראל להשקעות בחדשנות טכנולוגית לגיל השלישי, ערכה היום קרן מגדלי הים התיכון VENTURES ביום האזרח הוותיק בכנסת האקתון, שהתמקד בטכנולוגיות ויזמות למען הגיל השלישי.  

הקרן תשקיע בסטארטאפים המפתחים פתרונות לשיפור איכות חייהם של בני הגיל השלישי בכלל תחומי החיים: בריאות, תרבות ופנאי, בדידות וכד'. הסטארטאפים בהם תשקיע הקרן ייהנו מ-30 שנות ניסיון של הרשת ויזכו לליווי צמוד ותמיכה אסטרטגית בכל שלבי הפיתוח, הכרת עולם התוכן ועד שיווק המוצרים.

במסגרת השקת הקרן, התקיים היום האקתון משותף של בני הגיל השלישי, דיירים מרשת מגדלי הים התיכון עם תלמידי מגמת הרובוטיקה של בית הספר הריאלי בחיפה, זוכי  פרס ''חביב הקהל'' בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית   Firstבארה"ב.

את האירוע יזמו במשותף רשת מגדלי הים התיכון והיו"רים השותפים של שדולת הגימלאים - ח"כ ד"ר נחמן שי וח"כ איציק שמולי, מהמחנה הציוני וח"כ טלי פלסקוב מסיעת כולנו.

במסגרת ההאקתון ובמהלך היום קבוצות מעורבות של אזרחים ותיקים, בני נוער, מדריכים מהעולם העסקי והאקדמי וחברי כנסת, שילבו כוחות במטרה לפתח פתרונות טכנולוגים העונים על אחד מאתגרי החיים של האוכלוסייה הוותיקה כגון תרגול קוגניטיבי והתמודדות עם דמנציה, פעילות יומיומית והתנהלות בטוחה בבית, פעילות חברתית וקהילתית, ניידות ופעילות גופנית והתמודדות עם מחלות כרוניות. בסוף הפעילות הקבוצות הציגו תיק מוצר מקצועי בוועדת המדע והטכנולוגיה אליה הוזמנו קובעי מדיניות בתחום הגיל השלישי

מעבר לתיק המוצר, שהוצג לאחר ההאקתון במליאת הסיכום, מעודד המיזם החשוב יצירת קשר בין-דורי וחושף את הדור הצעיר לאתגרי האוכלוסייה הוותיקה והעלייה בתוחלת החיים בנוסף, מחזק המיזם את החיבור בין עולמות הכלכלה, הטכנולוגיה והיזמות לעולמות היומיום של בני הגיל השלישי.

דורון ארנון, מנכ"ל רשת מגדלי הים התיכון: "אנו גאים להיות הראשונים, שנכנסים להשקעה בתחום החשוב הזה ומקווים, שהכניסה שלנו לתחום תעודד מיזמים ופיתוחים נוספים לאוכלוסיית הגיל השלישי בדומה לעולם. עם העלייה בתוחלת החיים ובאיכות החיים, הטכנולוגיה הופכת יותר ויותר רלוונטית לבני הגיל השלישי כמו לכל גיל אחר. זה קודם כל מהלך חברתי שאנו מקווים, שיביא לפיתוח התעשייה, לחדשנות ומיזמים, שנוכל לשלב בעתיד גם בבתי הרשת".

ד"ר יעל בנבנישתי ודב שוגרמן, מנכל"ים משותפים  בקרן השקעות החדשה מגדלי הים התיכון Ventures: "בתקופה האחרונה אנו עדים לתחילתו של שינוי תפיסתי בנוגע להתייחסות הרשות המחוקקת, עולם היזמות וקרנות ההשקעה כלפי האתגרים החברתיים – כלכליים, שמציבה לנו מגמת הזדקנות האוכלוסייה. הצורך מחד להמשיך ולספק מערך שירותים כולל, מותאם ומגוון עבור אוכלוסייה הולכת וגדלה ומאידך לשמור על מסגרת כלכלית, מביאים להכרה בהכרח שבפיתוח שירותים ומוצרים מבוססי טכנולוגיה, שיאפשרו שימור ושיפור איכות החיים של אוכלוסייה זו.

מגדלי הים התיכון ventures, קרן ההשקעות הראשונה והיחידה בישראל המשקיעה בטכנולוגיות לאיכות החיים של בני הגיל השלישי,  שמה לה למטרה לקדם ולתמוך בעולם היזמות לגיל השלישי כדי להעלות את המודעות, למצות את הפוטנציאל ולחזק את הקשר שבין עולם היזמות בתחום זה לעולם הכלכלי.

במסגרת הפעילות שמחנו להוביל את ישיבת וועדת המדע בנושא יזמות טכנולוגית לגיל השלישי ולהיות שותפים ליוזמה של פעילות יזמות טכנולוגית רב דוריות בשיתוף חברי הכנסת במסגרת יום האזרחים הוותיקים. מגדלי הים התיכון ventures, תמשיך להיות למובילת דרך בזירה המקומית והבינלאומית כדי למצב את ישראל כמובילה עולמית בתחום יזמות זה".

היזמים שעוסקים בעולמות הגיל השלישי מוזמנים לפנות לאתר
http://ventures.migdalei.co.il


קרדיט צילום: אודי גורן.

האקתון



 
 
Bookmark and Share