Telecom News - הושקו מעבדים חדשים עתירי ביצועים למרכזי נתונים ובינה מלאכותית

הושקו מעבדים חדשים עתירי ביצועים למרכזי נתונים ובינה מלאכותית

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הושקו מעבדים חדשים עתירי ביצועים למרכזי נתונים ובינה מלאכותית
הושקו מעבדים חדשים עתירי ביצועים למרכזי נתונים ובינה מלאכותית
מאת: מערכת Telecom New, 12.7.17, 14:04עיר חכמה
 
מעבדים אלה יסייעו לפיתוח תשתיות ערים חכמות, סינכרון בין מערכות תחבורה מורכבות וניהול יעיל של מערכות פיננסיות גדולות הפועלות בענן.
 
לאחר שהשיקה את מעבד i9 Core עבור חובבי הגיימינג והביצועים, אינטל פונה לשוק המחשוב הארגוני ומרכזי הנתונים עם מעבד חדש המותאם עבור יישומי בינה מלאכותית ומחקר. החברה הכריזה אמש על מעבדי Intel Xeon Scalable processors המעניקים לטענתה ביצועים חזקים יותר בהתמודדות עם מטלות הזוללות כוח מחשוב כגון אנליטיקה בזמן אמת, תשתית וירטואלית ומחשוב עתיר ביצועים.
 
מעבדים אלה ישמשו במטלות מחשוב מורכבות כגון אלו המתבצעות במכוני מחקר רפואיים, מחקר בתחום האנרגיה והתשתיות, מאגרי נתונים ומרכזי מחשוב של ענקיות סחר ומערכות שליטה ובקרה תעשייתיות. כך למשל, מעבדים אלה יוכלו לסייע במחקר לזיהוי גידולים מתוך צילומי אולטרה-סאונד או לסייע במחקר למיפוי המוח האנושי. בנוסף, מעבדים אלה יסייעו לפיתוח תשתיות ערים חכמות, סינכרון בין מערכות תחבורה מורכבות וניהול יעיל של מערכות פיננסיות גדולות הפועלות בענן.
 
החברה טוענת, שהמעבדים החדשים סיפקו ביצועים גבוהים פי 1.28 וביצועים גבוהים פי 1.46 של הליבה בהשוואה למעבדי x86 של המתחרים. עפ"י החברה, המעבדים מאפשרים למידה עמוקה, הכשרה והיקשים גבוהים פי 2.2 מהדור הקודם, ושיפור של פי 113 בלמידה עמוקה בהשוואה למערכת שרתים בת 3 שנים, שלא עברה אופטימיזציה. החברה מציעה גם שיפורי תוכנה המאיצים את האספקה של שירותים המבוססים על בינה מלאכותית.
 
מעבדי Xeon החדשים מספקים גידול כולל בביצועים של פי 1.65 לעומת הדור הקודם, וגידול של עד פי 5 בעומסי העבודה במחסן הנתונים לעומת בסיס ההתקנות הקיים. המשמעות - האצה של עומסי העבודה המודרניים במשימות כגון מידול והדמיה, למידת מכונה, מחשוב על ויצירת תכנים דיגיטליים.
 
כמעבדים ששופרו כדי לעמוד במגוון רחב של משימות תובעניות במרכזי נתונים ורשתות תקשורת, מעבדי Xeon החדשים מציעים עד 28 ליבות ועד 6 טרבייט של זיכרון מערכת (מערכת 4 שקעים) והם ניתנים להרחבה לתמיכה במערכות מ-2 שקעים עד 8 שקעים ומעבר לכך, החל מעומסי עבודה נמוכים וכלה ביישומים קריטיים ביותר.

בכל הקשור לאחסון - המעבדים מציעים עד פי 5 יותר IOPS תוך קיצור השיהוי (latency) בעד 70% לעומת NVMe SSDs מהקופסה, ובכך הופכים את הנתונים לנגישים יותר לאנליטיקה מתקדמת.

החברה מציינת עוד, שהמעבדים החדשים מאפשרים גידול של עד פי 4.2 בעומסי עבודה וירטואליים בהשוואה לבסיס ההתקנות והודות לכך יכולת להאיץ את החדשנות הארגונית בעננים היברידיים תוך הפחתת עלות הבעלות הכוללת על פני 4 שנים בעד 65% באמצעות שדרוג משרת בן 4 שנים.

בכל הקשור לרוחב פס של הזיכרון - המעבדים החדשים מציעים רוחב פס גדול ב-50% עבור הזיכרון וקיבולת עם 6 ערוצי זיכרון בהשוואה לדור הקודם (4 ערוצים) לעומסי עבודה עתירי זיכרון.
 
אינטל



 
 
Bookmark and Share