Telecom News - שר התקשורת איוב קרא חייב לשנות כיוון ולהציל את שוק התקשורת

שר התקשורת איוב קרא חייב לשנות כיוון ולהציל את שוק התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שר התקשורת איוב קרא חייב לשנות כיוון ולהציל את שוק התקשורת
ההחלטות והעמדות, שהציג עד היום שר התקשורת איוב קרא, הן מיטיבות עם בזק, מסוכנות, חסרות אחריות והרסניות לשוק התקשורת. ייתכן והכל נשאב משלמה פילבר, שכעת במעצר בית. השר חייב לבצע שינוי כיוון: החל ממינוי מנכ"ל חדש וכלה בסילוק כל שריד של שחיתות מתוך המשרד עליו הוא ממונה.
מאת: אבי וייס, 13.7.17, 19:20איוב קרא

מאז שהשר איוב קרא (בתמונה משמאל) נכנס לתפקיד שר התקשורת (29.5.17) הוא הספיק לקבל סדרת החלטות חמורות ביותר, שכולן לטובת בזק, שמן הדין, שהוא יבטל את חתימתו על המסמכים הללו וכמה שיותר מהר: 
  • אישור התעריפים על רשת הוט ב"שוק הסיטונאי", מה שיגרום לכך, שהמחירים על רשת הוט יהיו גבוהים מהמחירים על רשת בזק, מה שיעביר לקוחות מרשת הוט לרשת בזק, כפי שפורסם כאן.
  • אישור שירותי שוק סיטונאי בשיטת ה-BSA על רשת הוט, בכפייה על הוט, מה שיוביל לפשיטת רגל של הוט תוך זמן לא ארוך ויוציא אותה מהתחרות בשוק התקשורת מול בזק. הנושא החמור הזה מנותח כאן בהרחבה.
  • השר איוב קרא הכריז, שהוא יפעל לכך, שחבילת טלוויזיה כולל הכל (כולל ערוצי ספורט פרימיום) תעלה לא יותר מ-150 ש"ח לחודש. במקביל, מנכ"ל משרדו הוציא הנחייה להוט (באישור השר) לאשר את הנתבים, שמתחרותיה יפעילו על הרשת שלה. שתי המכות הללו מנותחות כאן. זהו חלק מאותה תכנית, שציינתי בסעיף הקודם, לחיסול קבוצת הוט
  • השר איוב קרא אישר למנכ"ל משרד התקשורת לפרסם שימוע שבשמו על מחירי הטלפוניה של בזק. על פי השימוע, בזק תוכל למכור טלפוניה יותר בזול ממתחרותיה, וכך, כמובן, התחרות תחוסל. ניתוח של המהלך החמור והמופקר הזה, מצוי כאן וכאן
אין לי ספק, שזה חלק מהמהלכים. שנחקרו וצריכים עוד להיחקר בעניין פעילותו של המנכ"ל שלמה פילבר, כ"פרזנטור של בזק". 

אם לא די בכך, השר איוב קרא הציג את משנתו בוועידת גלובס, שנערכה ב-12.7.17 (הנאום המלא שלו מצוי כאן, למתעניינים). אם מה שהוא מתכנן  יבוצע,(התכנון נראה לי לקוח מהתכניות של שלמה פילבר), שוק התקשורת בישראל יישאר רק עם שחקן אחד: בזק. כל הסיסמאות של השר על "תחרות" הן ספין אחד גדול ושקר מתוחכם, שנועד לסנוור את עיני מי שלא מבין ברגולציית תקשורת. 

ישראל נמצאת כעת במצב משברי החמור ביותר שהיה אי פעם בתחום התקשורת.

מה השר איוב קרא יכול לעשות ממש כעת, כדי להציל את המצב?
המון דברים:
  • לפטר את מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר), אם הוא לא יתפטר מרצונו, או להוציא אותו לחופשה כפויה, או להשעות אותו עד שעניינו יסתיים. עד מינוי מנכ"ל חדש בפרוצדורות הרגילות של "ועדת איתור" ונש"מ, לא למנות למ"מ מנכ"ל את שמילה מימון. היה מספיק מה שהוא עשה בשתי הפעמים שהיה מ"מ מנכ"ל ומ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלווין. יש לו גם כמה בעיות (כולל ניגודי עניינים) שטרם נפתרו. יש עוד אנשים מוכשרים וישרים בתוך משרד התקשורת (וגם מחוצה לו), שיכולים להיות מ"מ מנכ"ל לתקופה קצובה עד שיימצא מנכ"ל מתאים, למשל הסמנכ"ל הבכיר חיים גרון
  • להוציא לחופשה כפויה או להשעות את כל מי שסייע בידי שלמה פילבר למוטט את משרד התקשורת ולהפוך את המשרד הזה לסניף שירות של בזק. 
  • לבטל ולבצע שימועים חדשים לכל ההחלטות והמסמכים, שנועדו לפגוע באינטרס הציבורי, שיצאו מלשכתו של שלמה פילבר (בחתימת ידו או בחתימת השר), בשנתיים האחרונות. 
  • להעביר למשטרה את כל הפרשיות הפליליות שמסתובבות בתוך משרד התקשורת, כולל הפרשה הטרייה של החשד לשוחד ולהוציא לחופשות כפויות את כל הנוגעים בדבר בפרשיות החמורות הללו. 
  • להקים צוות עבודה מקצועי בתוך המשרד, בסיוע אנשי מקצוע מבין פורשי המשרד, צוות שייעסוק סביב השעון בתיקון כל הליקויים שעליהם הצביע מבקר המדינה בדו"ח החמור שלו על התנהלות משרד התקשורת בתקופה האחרונה. 
  • במקום לבקר אצל ספקי התקשורת, מוצע לשר איוב קרא להתחיל לבקר ולהזמין אליו את נציגי הציבור המוסמכים בעולם התקשורת (יש הרבה), וכל מי שעוסק בתחום הצרכנות בעולם התקשורת בישראל. משם ומהם השר אמור לשאוב את המידע שלו ולקבל את הנתונים על הצרכים של השוק, ולא מספקי התקשורת או מספקי הציוד, הלוביסטים ובעלי האינטרסים, שכל אחד דואג רק לכיס של הבעלים או לכיס של בעלי המניות. 
  • לבטל את שיטת האפלייה בתקשורת. לא ניתן להמשיך יותר בשיטה בה יש חברות תקשורת, שפועלות מחוץ לכל נורמה חוקית ויכולות לצפצף על הכל בגלל "חסינות מהחוק" (דוגמה מובהקת: גולן טלקום), בעוד שחברות אחרות נתונות לבדיקה מתמדת "תחת זכוכית מגדלת". את השיטה הזו יש לחסל לחלוטין. "כולם שווים בפני החוק". זה הכלל היחיד שיהיה בתוקף. אפשר ורצוי להתחיל מכפיית החוק בעניין רישיון לשידורי VOD על כל השחקנים בשוק הזה. 
  • לבחון ביחד עם המנחים המקצועיים (היועמ"ש, נש"מ ומבקר המדינה) אם בעלי התפקידים הנוגעים בנושא במשרד: היועמ"ש (כעת יש מ"מ), ומבקר המשרד, מבצעים את תפקידם כראוי ומשמשים, בין היתר, "שומרי סף", שעצם נוכחות ופעילותם מסייעת (בין היתר) לשמור על טוהר המידות וטוהר ההתנהלות בתוך משרד התקשורת פנימה. יש לבדוק ולבחון ברצינות ולעומק, אם לא צריך דווקא כעת, יועמ"ש ומבקר פנימי חדשים, אנשים יותר צעירים ונמרצים, שישמרו על התנהלות התקינה של המשרד מבפנים.  
  • לבצע קידום של נושאים מקצועיים שקל (יחסית) לקדם אותם דוגמת: קביעת מדיניות לתחום ה-IoT ולהקצות לזה תדרים, קביעת מדיניות תדרים ל- 5 שנים קדימה, לתמוך בחקיקת החוק בנושא ה"דומיינים", לקדם יישום IPv6, לקדם מעבר מתשתיות איתות ישנות למערכות חדשות מבוססות IP, להסיר את כל המגבלות המיותרות מ-WiFi, לבטל האיסור על VoC, ויש עוד.  
  • לעבוד בשקיפות, ביושר, בשת"פ עם הציבור ובפתיחות. בקיצור: לבצע את המדיניות של משרד התקשורת, כפי שנכתבה מיום הקמתו
  • לפעול בנמרצות ובנחרצות ליישום החלטות הממשלה להקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית ומקצועית כמקובל וכנהוג בעולם הרחב, ויפה שעה אחת קודם. 
פחות מחודש אחרי ששלמה פילבר נכנס לתפקידו, זה היה לפני שנתיים, זיהיתי מי האיש ופרסמתי את המאמר תחת הכותרת: "מנכ"ל מש' התקשורת (שלמה פילבר) "לא סופר אתכם ממטר" ומסתיר פאשלות". זה האיש: מגלומן, שלא מעניין אותו מאומה, חוץ מלשרת את האינטרסים של בזק. אני לא מתרשם מכל הפוליטיקאים, שכעת משמיעים כל מיני טענות כנגד ביבי נתניהו. היכן הייתם בשנתיים שחלפו, כשהכל היה ידוע וגלוי ונכתב ב-Telecom News ובמאות מאמרים, עם מסמכים ברורים (וגם פורסם בגלובס ע"י גדי פרץ)? כעת, תנו לרשויות החוק למצות את החקירה ובעניין משרד התקשורת עצמו, זו אחריות של השר איוב קרא לתקן את הטעון תיקון. 

ונקודה לא פחות חשובה: כפי שכתבנו כאן: צריך לעצור את כל תהליכי הקידום של אנשים בתוך המשרד, עד שתתברר מידת מעורבותם האישית בפרשיות של בזק-yes ובשאר הפרשיות החמורות vדורשות חקירה הקיימות כעת במשרד התקשורת הישראלי.  

לכן, שלחנו הבוקר בדחיפות את השאלה הבאה למשרד התקשורת: 
"בהמשך לשאלתי כאן למטה להלן המשך השאלה:
הרן לבאות סרב לתת חוות דעת כלכלית כדי לקדם את ההקלות לבזק, אז מי שנתנה את חוות הדעת היא עדי קהאן גונן [שבניגוד למה שכתב מבקר המדינה, היא אינה כלכלנית בהשכלתה]. כבר חשפנו, שנעשתה פעילות בנציבות [כנראה של שלמה פילבר], לשינוי הגדרת תפקיד סמנכ"ל כלכלה במשרד. כך, שלא יכלול דרישה לתואר ראשון בכלכלה, כדי שניתן יהיה למנות לתפקיד את עדי, שאינה כלכלנית. מה תגובתכם?"

תגובה לא הצלחנו לקבל ממשרד התקשורת. ככל שנקבל תגובה נעדכן בהתאם. 

השאלה הזו באה בהמשך לשאלה הקודמת שנשאלה יום קודם שכבר פרסמנו
"העיתון דה מרקר פרסם בזמנו [2016] את היומן של המנכ"ל – שלמה פילבר ופגישותיו, בין היתר, עם שאול אלוביץ' ונכתב כך [ציטוט]: 'מעניין אף יותר מפירוט האנשים, שנפגשו עם פילבר, הוא הפירוט של מי שהתלוו לפילבר מקרב אנשיו. לפילבר יש בעיה: היועצת המשפטית שלו, דנה נויפלד, נגועה בניגוד עניינים על רקע הקשר הזוגי שלה עם עו"ד דודי תדמור, מהבכירים בעורכי הדין בישראל, שייצג בעבר גם לקוחות מתחום התקשורת. עם סמנכ"ל הכלכלה של משרד התקשורת, הרן לבאותפילבר פשוט אינו מסכים על רוב הסוגיות - שכן לבאות אינו מספיק פרו־בזק לטעמו.
אז מי כן מלווה אעדי קאהן גונןת פילבר בפגישותיו? כמעט לכל פגישה נכנס פילבר עם "היועצת המקצועית הבכירה למנכ"ל",עדי קאהן גונן [בתמונה משמאל]. מתוך 47 פגישות היא נכחה ב–35. לבאות נכח רק ב-10 פגישות, ואילו נויפלד רק ב-5. סמנכ"ל ההנדסה, חיים גרון, נכח בשבע פגישות, וסמנכ"ל הפיקוח והאכיפה, מימון שמילה - ב-8 פגישות'.
 
כזכור, לאחרונה חשפנו, שנעשו כמה ניסיונות למנות את עדי לסמנכ"ל כלכלה/פיקוח/מינהל. האם לאור החקירה של המנכ"ל בפרשיות החמורות ביותר, שחשפתי מזמן (ורק כעת נחקרות ברצינות), האם לא רצוי מחמת הזהירות והנראות הציבורית, להסיר את מועמדותה של עדי קאהן גונן מהמועמדות לתפקידים הבכירים ביותר הללו?"

תגובה לא הצלחתי לקבל. אם אקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

שורה תחתונה:
יש כעת שעת כושר בידי השר איוב קרא לשנות כיוון בשוק התקשורת הישראלי ולעשות סדר בבמשרד התקשורת ולסלק ממנו את כל "התפוחים הרקובים". אם השר יחל ממש היום בצעדים הנכונים, הוא יכול להציל את המפולת. אם לאו. המצב יהיה חמור הרבה יותר ואז השר איוב קרא יישא באחריות אישית לכישלון. 
 



 
 
Bookmark and Share