Telecom News - חשיפת המהפך בתקשורת העסקית המשלבת פתרונות ותיקים עם הענן

חשיפת המהפך בתקשורת העסקית המשלבת פתרונות ותיקים עם הענן

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חשיפת המהפך בתקשורת העסקית המשלבת פתרונות ותיקים עם הענן
חשיפת המהפך בתקשורת העסקית המשלבת פתרונות ותיקים עם הענן  
מאת: אבי וייס, 19.7.17, 10:33משה מיץ
 
שתי החברות, שנקראו תדיראן טלקום (היצרנית, והמשווקת-אינטגרטורית), מנוהלות מתחילת 2017 ע"י מנכ"ל אחד, שמבצע מהפך בעולם הטלפוניה העסקית, בחברה הגדולה ביותר בתחום זה בישראל. על מימוש הרעיון של טלפוניה בענן ועבודה קבוצתית בענן ולאן השוק הזה מתפתח בעולם, כמו גם בארץ.
 
"גם במרוץ לענן צריך לזכור, שזה לא מתאים לכולם", מתאר משה מיץ, מנכ"ל תדיראן טלקום ותדיראן טלקום שירותי תקשורת בישראל. "מתברר, שעדיין ארגונים ועסקים בהיקף לא קטן לא מעוניינים לעבור לענן, או חוששים מהענן ולכן הקו הוותיק של מוצרי הקורל - מאוד מתאים להם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם משה מיץ (בתמונה), שכיום הוא מנכ"ל של 2 החברות: היצרנית והמשווקת, 2 חברות מובילות הקיימות בישראל (ששנים רבות היו חברות נפרדות לגמרי), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של טלפוניה בענן ועבודה קבוצתית בענן ולאן השוק הזה מתפתח בעולם, כמו גם בארץ, מנקודת המבט של מנכ"ל חדש.
 
שאלה: איך הגעת לתדיראן טלקום?
משה מיץ: "הקריירה שלי בעולם הטלקום היא רבת שנים, אני סופר כבר כ-50 שנות קריירה בשוק הטלקום ובתפקידי ניהול גם מחוץ לעולם הטלקום.
 
תחילת הקריירה הניהולית שלי החלה בבזק, שם צמחתי עד תפקיד מנכ"ל בזקכל. הייתי מנכ"ל בזקכל עד 2002. משם עברתי לסלקום, להיות סמנכ"ל התחום העסקי עד 2007.
 
מ-2007 עברתי לנהל תחום שונה מעולם הטלקום, הייתי מנהל נמל אילת. אחרי שנתיים כמנהל הנמל עשיתי שוב תפנית והייתי 10 שנים באפריקה, בתפקידי ניהול בעולם התקשורת בכמה מדינות, כולל הקמת והרצת חברת תקשורת מאפס באוגנדה, חברה, שהצליחה מאוד יפה ושינתה לחלוטין את שוק התקשורת והאינטרנט שם.
 
אחרי 10 שנים באפריקה, החלטתי לחזור לארץ ושוב ביצעתי תפנית: הקמתי סטארטאפ בשם FeedBox, שאלו קופסאות חכמות אבל פשוטות למשוב ע"י המשתמשים, למתן משוב מיידי בכל תחום. אחד התחומים הראשונים, שנכנסנו אליהם בהצלחה בכל רחבי העולם, זה משוב על הניקיון בשירותים, ממש ביציאה מהשירותים. אם יש משוב שלילי, זה מיד משודר ומגיע לאחראי על המקום, שדואג לתקן את הטעון תיקון. לקוחות רבים בכל העולם מייחסים חשיבות רבה לניקיון השירותים בבתי העסק ובמקומות, שהם מגיעים אליהם, וזה נמצא ע"י בעלי העסקים כפתרון טכנולוגי מצוין לענות על הצורך הזה. משם התפשטנו לתחומים רבים, שבהם יש צורך במשוב מיידי של הלקוחות. זה סטארטאפ, שהצליח ברעיון שלו בכל העולם ומהסטארטאפ הזה יצאתי עם אקזיט קטן.
 
אחרי כן חזרתי שוב לאפריקה וחזרתי לנהל חברה בניגריה, אבל לא נשארתי שם הרבה, כי זה לא היה קל בניגריה באותה עת ולכן בסוף 2014 חזרתי שוב לארץ.
 
ב-2015 שוב הקמתי חברה חדשה בשם Medicom בתחום מוצרי התקשורת ועמדתי בראשה. משם, בהמלצת חברים ואיתור של Headhunter, "צדו אותי" והפנו אותי לשיחה עם בעלי תדיראן טלקום (גם החברה היצרנית וגם החברה המשווקת - TBSI) - קבוצת אפקון. הם הציעו לי לקבל את הניהול על 2 החברות גם יחד.
 
קיבלתי על עצמי את האתגר הזה. החלפתי את 2 המנכ"לים, שהיו ב-2 החברות, וכעת אני מנכ"ל על שתיהן ונבחנת האפשרות לחזור למה שהיה בתחילת הדרך של תדיראן טלקום, שתהיה חברה אחת ולא שתיים".
 
שאלה: מה היו האתגרים, שנתקלת בהם עם כניסתך לתפקיד?
תשובה: "האתגר המרכזי היה חוסר הרווחיות של תדיראן טלקום (תט"ל בלשון המושגים שלנו. החברה היצרנית והמפתחת). הכנתי תכנית אסטרטגית ויצאנו לדרך של התייעלות, נפרדנו מאנשים ותיקים די בכאב. כעת, כבר אחרי 2 רבעונים ראשונים של שנת 2017, שאלה הרבעונים, שאני הובלתי, עלינו על דרך המלך וכעת אנו מאוזנים, בדרך להרוויח".  
 
שאלה: מה היו הנקודות המרכזיות של התכנית הזו להתייעלות?
תשובה: "התכנית כללה הרבה חלקים, אבל המרכזיים שבהם היו לבצע מיקוד של תדיראן טלקום היצרנית (תט"ל), חברה, שהייתה מבוזרת ב-41 מדינות ברחבי העולם עם כ-100 אלף לקוחות עם כ-20 מיליון פורטים, עם כ-200 משווקים ואינטרגטורים.
 
החלטנו להתמקד במספר מצומצם של שווקים בעלי אופק צמיחה, סה"כ 4 שווקים: ארה"ב, סין, הודו וישראל. בכל שאר השווקים החלטנו להמשיך, אבל בלי השקעות.
 
כבר כעת אנו קוצרים את הפירות של המיקוד הזה. יש לנו הזמנות וזכייה בפרויקטים מאוד גדולים בסין וגם בהודו. נכנסו בהצלחה רבה לשווקים ורטיקאליים דוגמת שוק התחבורה (במיוחד רכבות, נמלים), נכנסו בהצלחה לשוק שדות התעופה, לתחום תחנות כוח ועוד. בכל פרויקט כזה, מדובר במערכות תקשורת עם אלפי פורטים. השם שלנו מתפשט מהר במדינות הללו וזה מוביל לעוד ועוד הזמנות.
 
יצאנו במבצע לשדרוגים ללקוחות קורל בארה"ב. כך, שיוכלו לשלב את הקורל הקיים עם Aeonix בענן, מבלי לזרוק לפח את השקעות העבר. המבצע הזה כבר נוחל הצלחה.
 
נקודה נוספת חשובה, שהחלטנו עליה: למרות שאנו מקדמים במלא הקצב את פתרון Aeonix כפלטפורמת ענן, אסור להזניח את מה שעדיין יש לו ביקוש לא קטן וזה קוי 'מוצרי הכחול לבן' הוותיקים שלנו, בעיקר קו מוצרי הקורל.
 
אנו גאים על קוי 'מוצרי כחול לבן' שלנו, שמורכבים בפתח-תקווה, ויש לנו כבר כמה הזמנות מאוד גדולות בתחום הזה, למשל מהודו וגם ארצות אחרות כולל ארה"ב. הודו היא הצלחה גדולה עבורנו ואנו כעת מתכננים הרחבה של השוק ההודי ואולי נצא גם למדינות שכנות דוגמת וייטנאם.
 
ההתמקדות הזו הוכיחה את עצמה מאוד מהר וכאמור כבר אחרי 2 רבעונים אנו מאוזנים, עם צבר הזמנות שהולך וגדל".
 
שאלה: מה קורה בתחום ה-Aeonix?
תשובה: "אחת הגרסאות הקודמות של המוצר לא התקבלה מספיק טוב בשוק, בעיקר בשוק האמריקאי, ולכן שיפרנו את הפתרון הזה ויצאנו עם גרסאות חדשות, שהתקבלו בהתלהבות. הגרסה האחרונה שהשקנו היא גרסה 3 עם יכולות מאוד מתקדמות בענן, כולל כיסוי מלא לכל הצרכים של מוקדי שירות. בגרסה הזו יש Contact Center מובנה מלא, שמספק את כל הדרישות של כל עסק, כולל הקלטות ושיחות ועידה בקול ובווידיאו.
 
הגישה, שאנו מציעים היום ללקוחות: Bring your own Cloud. כלומר: הלקוח יכול לבחור באיזה ענן הוא מעוניין בפתרון. הוא יכול להתקין את הפתרון על כל סוג של ענן בכל מקום, תוך שמירה על שרידות, אמינות ורמת אבטחה מקסימליות. אפשר לגדול מ-20 משתמשים עד ל-25 אלף משתמשים באותה מערכת. יש כאן גמישות מכסימלית ו-ROI מוכח".  
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים?
תשובה: "אני מאוד מאמין בגישת ה-UC (ר"ת: Unified Communications) – "תקשורת אחודה". השת"פ שלנו עם אמזון-AWS מוכיח את עצמו ואנו כבר מספקים יכולות UC מאוד טובות, כולל שיחות בווידיאו לכל רחבי העולם באיכות גבוהה ביותר (HD) על הרשת העולמית של אמזון.
 
הכנסתי את נושא ה-UC קודם אצלנו ובכל קבוצת אפקון, כדי שניתן דוגמה אישית לכל השוק. אין סיבה שאני וכל אחד אחר בחברה, לא נדבר בווידיאו איכותי ישירות מהטלפון השולחני שלנו, עם כל עובד, מנהל, מפיץ, אינטגרטור, שותף ואף לקוח הנמצא בכל פינה בעולם.
 
השינוי הזה כבר יצר אצלנו התייעלות, כי לא צריך להגיע לכל פינה בעולם ולהתכתב במיילים, כשאתה יכול לדבר בווידיאו מהטלפון השולחני שלך בקלי קלות, פנים אל פנים עם כל אחד, בכל מקום בעולם דרך כל מכשיר קצה, גם אם הוא מסתובב אי שם בעולם רק עם סמארטפון ביד ומחובר לרשת סלולר או לרשת WiFi מקומית. תוך כדי השיחה אתה יכול להעביר מסמכים וקבצים לצד השני עמו אתה משוחח בווידיאו וגם ניתן לעבוד במשותף על אותו מסמך.
 
אני מיישם זאת בכל מה שאני עושה, נותן בכך דוגמה אישית לכל הסובבים אותי ומדגים לכולם, ש-UC זה העתיד של עולם התקשורת העסקית.
 
הגרסה הבא של ,Aeonix שכבר מוכנה להשקה ממש בזמן הקרוב, היא גרסה מסוג Touch. כלומר: תתמוך במסכי מגע.
 
מדובר במהפכה של ממש בתחום הטלפוניה העסקית: במקום ללחוץ על מקשים, לעבוד עם תפריטים עם עכבר ומקלדת, אתה תעבור לעבוד עם מערכת התקשורת שלך באצבעות, במסך מגע, בדיוק כמו שאתה רגיל לעבוד במסך מגע על הסמארטפון או הטאבלט שלך.
 
אני מאמין שהמהפכה הזו תתקבל יפה בשוק העולמי".
 
שאלה: איך השוק הישראלי מקבל את המהפכה הזו, שאתה מוביל?
תשובה: "את זה תוכל לשאול אותי כשניישם את התכנית האסטרטגית שלנו במלואה בשוק הישראלי. אנו בישראל רק בתחילת תהליך השינוי, כי קודם התחלנו בהתמקדות עם תדיראן טלקום (תט"ל) ברחבי העולם, חברה שהיה צורך לבצע בה תפנית משמעותית, כדי שתעלה מבחינת הכנסות על דרך המלך".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
משה מיץ: "אנו כעת שוקדים על מימוש תכנית מלאה, עם מפת דרכים עד שנת 2020. אנו מעוניינים לחזור להובלה בשוק העולמי ולספק את הצרכים העדכניים ביותר שיש.
 
ה-UC מתפתח במקביל למגמות אחרות, שהלקוחות מעוניינים בהן. אנו כבר מספקים להם ונמשיך לפתח עבורם כלים חדשים ובכללם: צ'אטבוטים, AI, יכולות WebRTC ועוד. המהפכה הדיגיטלית כבר כאן ואנו נעשה הכל כדי להיות מובילים שלה בתחום התקשורת העסקית".

מרכזיה



 
 
Bookmark and Share