Telecom News - עוד שירות ללא רישיון יוצא לדרך ב-yes: שירות STINGTV

עוד שירות ללא רישיון יוצא לדרך ב-yes: שירות STINGTV

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> עוד שירות ללא רישיון יוצא לדרך ב-yes: שירות STINGTV
על רקע כל מה שנעשה סביב פרשת "בזק-yes-פילבר", הסאגה הזו מסרבת להירגע ואתמול yes פתחה הרשמה לשירות חדש שלה, שוב ללא רישיון ובניגוד לחוק, תוך התעלמות מוחלטת של צמרת משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין. מתי הכאוס הזה ייפסק?
מאת: אבי וייס, 24.7.17, 12:48sTINGtv

אתמול (23.7.17) ללא כל הודעה מסודרת לציבור, חברת yes פתחה אתר להרשמת לקוחות לשירות חדש, ששמו STINGTV. עדכון: ההודעה לציבור של yes מצויה במלואה כאן - למתעניינים. 

אתר ההרשמה מצוי כאן, למתעניינים.

הבעיה: מדובר בשירות חדש שיש בו, בין היתר, שירותי VOD כפי שאפשר לראות מתצלום האתר כאן (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
צילום אתר STINGTV

לכן שלחתי אתמול (23.7.17) בדחיפות את השאלה הבאה למשרד התקשורת ולמועצת הכבלים והלוויין:
"1. חברת yes מקבוצת בזק העלתה היום (23.7.17) לאוויר אתר להרשמה לשירות חדש שלה בשם STINGTV. מדובר למעשה בשירות, שכולו ניתן על רשת האינטרנט הנייח והנייד.
2. השירות הזה כולל שירות VOD (מצ"ב תצלום) ול-yes אין רישיון (כנדרש בחוק) לספק שירותי VoD על רשת האינטרנט.
3. היות וכאן מדובר בשירות חדש, שניתן לטפל בו בזמן אמת, מדוע משרד התקשורת לא עוצר ממש כעת את ההרשמה לשירות הזה, שהוא בלתי חוקי?

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

בנוסף, שלחתי ל-yes את השאלה הבאה:
"עלה לאוויר אתר בשם STINGTV על שירות חדש של yes הכולל (בין היתר) שירות VoD.
האם יש ל-yes רישיון ל-VoD - שהיא מעלה (או מתכננת להעלות וכבר רושמת לקוחות) את השירות החדש הזה?"

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.

עדכון 13:30: התקבלה תגובת yes: ""אנו שמחים כי הטלוויזיה החדשה STINGTV מעוררת עניין רב, נשמח לשתף בכל הפרטים לקראת השקתה". 

זו לא פעם ראשונה, שאתר Telecom News חושף שירותים הניתנים ללא רישיון תוך צפצוף מתמשך ובוטה על החוק, בגיבוי צמרת משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין (אך אתמול חשפנו "ניגודי עניינים" בדיוק בנושאים הללו, מצדו של מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת - שמילה מימון, שהוא גם חבר מועצת הכבלים והלוויין וגם היה מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לפני שד"ר יפעת בן חי שגב מונתה לתפקיד היו"ר). 

יתרה מכך, מועצת הכבלים והלוויין בעצמה ציינה כבר ב-2014, שיש לטפל בהוצאת רישיונות להוט ול-yes בנושא ה-VOD. להלן תצלום הדיווח של המועצה:
תצלום מועצת הכבלים והלוויין

על משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין הייתה מוטלת החובה להחליף את החלטת המועצה מ-2005 בעניין הוט ושירות ה-VoD שלה, ברישיון חדש לאור החקיקה מ-2007. ו-yes, שלמעשה, בגללה תוקן החוק, היא בכלל לא טרחה להוציא רישיון לזה עד עצם היום הזה (ייתכן כי זה היה עבורה יקר).

הרישיון הנוכחי של yes (כאן) אינו מכסה את תחום ה-VOD (יש בו רק כיסוי לנושא ה-NVOD, שזה שירות וותיק מאוד של צפיה בערוצים בתשלום ואין לו למעשה קשר ישיר למרות שמו, לשיטת ה-VOD החדשה, שהחקיקה מ-2007 מדברת עליה). 

השאלה היחידה, שנשארה פתוחה: מי אישר ולמה את הפרת החוק הזו המיטיבה עם yes (וגם עם עוד שחקנים בשוק, שהתייחסנו אליהם בהרחבה בכתבות קודמות, דוגמת: סלקוםtv, פרטנר, הוט על רשת בזק, טריפל סי, נטפליקס ועוד).

תשובה חלקית אבל די ברורה לשאלה הזו סיפקנו כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן, אך תשובה מוסמכת וברורה יותר יכולה להינתן רק אם הנושא הזה ייחקר לעומק. 

שורה תחתונה
yes הפרה חוק בכך, שלא הוציאה רישיון ל-VOD (לא על רשת בזק ולא על שירותי הפס הרחב הסלולרי), למרות שהיא הייתה הראשונה לפנות לרגולטור בעניין זה, כבר לפני יותר מעשור. ההתעלמות מהחוק יצרה את הכאוס של היום, שבו כולם מפירים את החוק (אפילו הוט). החמור מכך, הרגולטורים נותנים לזה יד, משום שנראה, שהאינטרסים הכלכליים של בעלי החברה מעניינים אותם יותר מאשר טובת הציבור והחובה שלהם לשמור על שלטון החוק בשוק התקשורת בישראל

האם יש מישהו שיכול להציל כעת את שוק התקשורת ומשרד התקשורת? לא סביר שזה יהיה השר הנוכחי - איוב קרא

TV



 
 
Bookmark and Share