Telecom News - בלעדי: עוד "ניגוד עניינים" במש' התקשורת שייפתר עקב חשיפת טלקום ניוז

בלעדי: עוד "ניגוד עניינים" במש' התקשורת שייפתר עקב חשיפת טלקום ניוז

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> בלעדי: עוד "ניגוד עניינים" במש' התקשורת שייפתר עקב חשיפת טלקום ניוז
חשיפת חשש לניגוד עניינים נוסף בתוך משרד התקשורת. מינוי אישי של "משרת אמון" של שר התקשורת (בזמנו - רוה"מ), הוביל גם למינוי של הממונה על "חופש המידע" במשרד התקשורת בניגוד להגדרות נש"מ (נציבות שירות המדינה). מי מעכב את החלפתה? 
מאת: אבי וייס, 25.7.17, 08:06איוב קרא

בכתבה, שפרסמנו ב--20.7.17 תחת הכותרת: "שר התקשורת "מאחז עיניים" ומסתיר פאשלות נוספות במשרד התקשורת" חשפנו את אחד מהנושאים אודותיהם שר התקשורת איוב קרא (בתמונה משמאל) לא מצייץ בטוויטר וכך פרסמנו [ציטוט מהכתבה]:
***************************************************************************************
ג. פרשת הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת.
שלחנו את השאלה הבאה להנהלת משרד התקשורת:

"האם טלי פלג, הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת, מונתה כדין לתפקידה?"
תגובה לא הצלחנו לקבל מהמשרד לגבי יועצת השר, לא שלא ניסינו וחזרנו וניסינו. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. 
עדכון 21.7.17, 12:50: תגובת משרד התקשורת: "טלי [פלג] מונתה כדין כממונה לחופש מידע והמינוי נבדק מראש אצל ראשת היחידה לחופש המידע [במשרד המשפטים]".
**************************************************************************************

אני חייב לציין כבר כאן, שמכל מה שבדקתי אודותיה, נמסר לי, שמדובר בעובדת מסורה, שמבצעת את תפקידה ביעילות ובקפדנות תוך דבקות בכל הכללים והוראות החוק. יתרה מכך, שוחחתי עם סיני ליבל, שהוא אופוזיציונר ידוע (בלשון המעטה) מול צמרת משרד התקשורת ומרבה להשתמש בכלי של "חוק חופש המידע" והוא ציין באזני, שלא רק שאין לו שום טענות נגד טלי פלג, הוא חייב לציין כי: "היא עונה לי עניינית, לא כמו קודמתה בתפקיד". לקבל מחמאה מסיני ליבל זה בהחלט דבר נדיר...

יחד עם זאת, "ניגוד העניינים" כאן הוא לא דבר שניתן "לטאטא מתחת לשטיח" או "לגרוס במגרסה של שמילה". לכן שלחתי ב-23.4.17 בדחיפות את השאלה הבאה למשרד המשפטים:
"אל:
רבקי דב"ש, עו"ד
ראשת היחידה הממשלתית לחופש המידע 
 הנדון: טלי פלג, הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת,
1. טלי פלג היא יועצת השר (שר התקשורת) במינוי משרת אמון.
2. משום מה מונתה לתפקיד הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת, כאשר לפי הגדרת התפקיד של נש"מ (כאן) היא בכפיפות למשרד (למנכ"ל או למי מראשי המשרד האחרים), מה שיכול לעורר התנגשות עם הכפיפות הרגילה שלה לשר.
3. מבקר משרד התקשורת (אלון זולר) בדק את הנקודה הזו ומצא בעיתיות רבה במינוי הזה - אבל הערותיו לא טופלו ולמעשה המלצותיו לתיקון המצב - נדחו.
4. לאור מה שמתחולל בזמן האחרון סביב משרד התקשורת, עולה החשש, שמא המינוי שלה נועד (אולי) לתכלית אחת מאוד חשובה: לדאוג להסתיר את הקשרים בין משרד התקשורת (ובמיוחד מצד השר והמנכ"ל) עם קבוצת בזק ובעליה.
לא מדובר כאן בחשש בלתי מבוסס, שנולד הבוקר במוחי.
הנה בלינק כאן היא הופיעה בכבודה ובעצמה בפני ועדת הכלכלה של הכנסת ביום 2.1.17, כדי לייצג את שר התקשורת בדיון מאוד סוער, שעסק בדיוק בסוגיה הזו: יחסי משרד התקשורת עם בזק, לאור המכתב של שלמה פילבר (המנכ"ל) לבזק, על "הורדת ההפרדה התאגידית", כדי שאפשר יהיה לרכוש את yes, והנושא החמור ביותר הזה הועבר ע"י הוועדה לבדיקה וחקירה למבקר המדינה (מפורט היטב בפרוטוקול הדיון) וכיום כבר ברור לכל, לפי דו"ח המבקר, שכבר פורסם, מה "הסתתר מאחורי הקלעים" בנושא הספציפי הזה (שגם נחקר בהיבטים הפליליים שלו, ברשות לניירות הערך).
היא אמנם לא דיברה בדיון הנ"ל, אבל היא הופיעה שם כדי לייצג את האינטרסים של השר.
זו לא הייתה הפעם הראשונה, שבה היא הייתה מעורבת אישית בנושא הספציפי הזה (של היחסים של צמרת משרד התקשורת עם קבוצת בזק ובעליה).
5. האם לאור זאת, לא מן הדין לבחון את ההחלטה הזו שנית, ולבטל את המינוי הלא סביר הזה, לאור העובדה, שהתפקיד הזה לא מיועד למי שמייצג את האינטרסים של השר, במיוחד בשוק רגולטורי כל כך מורכב ורגיש?"

תגובת עו"ד רבקי דב"ש, (בתעו"ד רבקי דב"שמונה משמאל [קרדיט צילום: אריאל זנדברג]), ראשת היחידה הממשלתית לחופש המידע (משרד המשפטים) הייתה מהירה ביותר, חדה וברורה: 
"אעדכן כי בימים אלו נאכפת הנחיית הנציב בנוגע להסדרת מעמד הממונה על העמדת מידע לציבור.
בין היתר, ומבלי להתייחס לטענות הקונקרטיות בפנייתך, נמסר למשרד התקשורת כי הממונה המכהנת, גב' טלי פלג, אינה יכולה להמשיך בתפקידה בהינתן שהיא במשרת אמון.
בימים אלו פועל משרד התקשורת על מנת למנות ממונה חדש כאמור בהנחיית הנציב".

לאור התגובה הזו פניתי בדחיפות למשרד התקשורת בשאלות הבאות:
"1. מתברר, שהתשובה, שקיבלתי מכם אך ביום ו' 21.7.17 לא הייתה מדויקת או לא מעודכנת.
2. מתברר, שממש כעת במשרד התקשורת מחפשים לה מחליף.
3. האם נמצא מחליף ומתי הוא ייכנס לתפקידו לאור הנאמר כאן בתכתובת?"

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

אולם, נודע לי, שמי שעיכב את המינוי של מחליף (אשלמה פילברו מחליפה) לטלי פלג הוא מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה משמאל), שטלי פלג כפופה לו (וגם לשר התקשורת).

האם מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת (שמילה מימון, שבעצמו נגוע ב"ניגודי עניינים" כפי שחשפנו כאן), יפתור את הפלונטר הזה? בספק רב, שכן הוא תלוי בעניין זה בשר (איוב קרא).

מדובר בשר, שלא הצטיין עד כה (בלשון המעטה) באיזו פעולת תיקון, שיש לבצע במשרד התקשורת הישראלי, כדי להציל את המשרד הזה מהתהום אליו המשרד נפל (ביחד עם כל שוק התקשורת). 

אגב, בהמשך השבוע ייחשפו שמות נוספים במשרד התקשורת, שקשורים קשר ישיר לפרשת "בזק-yes-פילבר", ככל שצו איסור הפרסום בעניין זה יוסר או יוקל. מי שקורא קבוע את המתפרסם באתר - לא יופתע...
 
ניגוד עיניינים



 
 
Bookmark and Share