Telecom News - איגוד הביטקוין הישראלי פרסם הנחיות לציבור לגבי הנפקות ICO

איגוד הביטקוין הישראלי פרסם הנחיות לציבור לגבי הנפקות ICO

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> איגוד הביטקוין הישראלי פרסם הנחיות לציבור לגבי הנפקות ICO
איגוד הביטקוין הישראלי פרסם הנחיות לציבור על הנפקות ICO
מאת: מערכת Telecom News, 1.8.17, 12:49
 
מומחי איגוד הביטקוין הישראלי פרסמו אמש הנחיות מעודכנות לציבור באשר להנפקות ICO, על רקע סדרת הנפקות בתחום ה-ICO ומספקים 10 כללי אצבע להשקעה ב-ICO.

איגוד הביטקוין הישראלי מוציא היום הודעה לציבור על סיכונים אפשריים בהנפקות ICO. המסמך נכתב ע"י ראשי איגוד הביטקוין הישראלי ואושר כעמדתו הרשמית של האיגוד וזאת כדי לתת לציבור מידע מהימן על נושאים המצויים בחוד החנית של נושא המטבעות הדיגיטליים בישראל ובעולם.

בין היתר, אנשי איגוד הביטקוין כותבים במסמך: 
"לאחרונה שוטף אותנו גל גדול של הנפקות המכונות ICOs - ראשי תיבות של Initial Coin Offering או בעברית: חלוקה ראשונית של אסימונים. המונח שאול מהנפקות בורסאיות המכונות IPOs - תהליך בו חברות מגייסות השקעה מהציבור תמורת מניות שמייצגות בעלות ומקנות זכויות שונות כגון השתתפות ברווחים.
 
באופן דומה, חברות המפתחות מיזם (לעיתים קרובות, פלטפורמה המבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ'יין) מגייסות כספים מהציבור ע"י הנפקת אסימונים (tokens), שהם מטבעות דיגיטליים היושבים על גבי שרשרת הבלוקים של מטבע קיים, כגון ביטקוין או אתריום. זאת מתוך ההבנה שאם המיזם יצליח, ערך האסימונים יעלה והמשקיעים ירוויחו מכך... עם זאת, חשוב מאד להבין את הסיכונים העצומים הקיימים בהשקעה ב-ICO כזה. עולם חדש זה נוטה ללכוד ברשתו אנשים תמימים המתפתים לרדוף אחר התקווה להתעשרות מהירה. אנו מפצירים בציבור השוקל להשקיע ב-ICO להתייחס לעניין בכובד ראש, מתוך הכרה בכך שהמשקיעים עלולים לאבד את כל כספם...". 
 
עוד מוסיפים באיגוד:
"מדובר בתחום חדש שטרם הגיע לאיזון, וככלל, סכומי הכסף המושקעים כיום בהנפקה טיפוסית גבוהים באופן לא-פרופורציונלי למה שעומד מאחוריה. מיליוני דולרים הולכים לפרויקטים על בסיס מאמר, ללא מוצר או הוכחת יכולת ביצוע של הצוות..מכיוון שלכתחילה מיזמים כאלה עשויים לגייס סכומים אסטרונומיים, האסימונים יתקשו לעמוד בציפיות, לעלות בערכם ולתת ערך למשקיעים...".
 
כמו כן נכתב במסמך: "מתוך ניסיון לעקוף את הרגולציה, ה-ICO הטיפוסי אינו מציע מניות בחברה ... אלא אסימונים שלא תמיד ברור הצורך בהם, הקשר שלהם למיזם ומהיכן הם אמורים לקבל ערך. גם אם המיזם מצליח, אין ערובה לכך שהדבר יתבטא בעליית ערך האסימון וברווח למשקיעים".
 
עוד הוסיפו באיגוד הביטקוין 10 כללי אצבע להשקעה ב-ICO:
"1.        השקיעו רק במי שנראה ראוי לאמון.
2.         וודאו שאתם מבינים את תפקיד האסימון בפרויקט.
3.         בדקו אם יש קוד ומוצר ראשוני.
4.         ודאו שקיימת מכסה סופית לסכום המגויס.
5.         בדקו את תנאי ההנפקה.
6.         קראו את החוזה החכם לפני שאתם חותמים.
7.         היזהרו משיווק אגרסיבי.
8.         דרשו שקיפות מלאה.
9.         שימו לב להתפתחויות בתחום הרגולציה.
10.       אל תשקיעו יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד".

ההודעה המלאה זמינה - כאן.

עדכון 4.9.17, 17:15הבנק המרכזי של סין מסר, שכל הנפקות המטבעות הווירטואליים - ICO - initial coin offerings – אינן חוקיות והורה לגופים הפיננסים להפסיק מדי את הפעילות הקשורה לנושא. כך, לפי הודעת הרגולטור. הבנק המרכזי של סין מסר,שהשלים חקירה של ארגונים וגורמים אינדיבידואלים, שעסקו ב-ICO וקבע, שפעילות זו היא גורם מפריע לסדר הפיננסי במדינה ויש לאסור אותה.




 
 



 
 
Bookmark and Share