Telecom News - גם עוזרת המנכ"ל עברה שימוע והוחלט לא להשעותה (עד להחלטת ביהמ"ש)

גם עוזרת המנכ"ל עברה שימוע והוחלט לא להשעותה (עד להחלטת ביהמ"ש)

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> גם עוזרת המנכ"ל עברה שימוע והוחלט לא להשעותה (עד להחלטת ביהמ"ש)
בלעדי: עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת, עדי קאהן גונן, בדומה למנכ"ל שלמה פילבר, שהוחלט ע"י נש"מ לא להשעותו ו"לגלגל את הכדור" לפתח בית המשפט, גם היא עברה שימוע (קצת תמוה) וגם את עניינה החליטו "לגלגל" לבית המשפט. עד אז היא שובצה בתפקיד חסר משמעות.
מאת: אבי וייס, 3.8.17, 19:00עדי קאהן גונן

כפי שכבר פרסמנו בתחילת הכתבה כאן, בנש"מ (נציבות שירות המדינה) החליטו (בשלב זה) לא להשעות את מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר (למרות הסכמתו להשעיה, כפי שפרסמנו כאן), והחליטו "לגלגל את הכדור" בחזרה לבית המשפט (שיקבל החלטה אם שלמה פילבר מורחק ממשרד התקשורת ועד מתי, מה שיקרה בתחילת השבוע הבא), 

כעת אנו חושפים, ש"גלגול הכדור" בחזרה לבית המשפט התרחש גם בעניינה של עוזרת המנכ"ל, עדי קאהן גונן (בתמונה משמאל), בהליך מאוד מוזר, שמתאים אולי יותר למיזם המדהים שחשפתי בעבר ששמו: "החשודים בפלילים יחקרו את עצמם"... .

אנו שלחנו לנש"מ ביום 1.8.17 את השאלה הדחופה הבאה:
"אודה להתייחסותכם לפסקה הבאה:
כידוע ב"פרשת בזק-יס" יש את המסלול הפלילי ויש את המסלול המשמעתי. שני המסלולים בלתי תלויים זה בזה (למרות שהם עוסקים באותם אנשים).

במסלול הפלילי, הוטלו הגבלות על עדי קאהן גונן (להלן עדי) אך הגבלות אלה לא כוללות הרחקה פיסית ממשרד התקשורת.

במסלול המשמעתי, ככלל משעים מהעבודה עובד מדינה החשוד בפלילים, או במעשים משמעתיים אחרים. זאת, בניגוד למה שיוחלט לגבי שלמה (מומו) פילבר, שכבר הודיע לבית המשפט שהוא 'מסכים להשעייתו'.

אך לגבי עדי, הוחלט (לא ידוע ע"י מי), שלא לנקוט בהליך משמעתי של השעיה מהעבודה (נושא, שבסמכות: נציב, שר, מנכ"ל, סמנכ"ל למינהל).

יודגש, כי נקבע בפסיקה זה מכבר, שהשעיה של עובד הנחשד בפלילים אינה נחשבת אמצעי ענישה או פגיעה בחזקת החפות שלו, אלא צעד מנהלי, שנועד להגן על המשך פעילות תקינה של השירות הציבורי ועל אמון הציבור בו. אי לכך ובהיעדר הליך משמעתי של השעיה, עדי חזרה למשרד, לתפקיד זוטר ממש לא ברור, עם המגבלות, שהוטלו עליה במסלול הפלילי, דהיינו: הרחקה מהמחשב שלה ואיסור על קשר עם עובדים הקשורים לשירותי בזק או השידורים וכיו"ב, כקביעת בית המשפט.

כזכור, בעבר הושעה מהעבודה (ועוד בהשעיה דחופה) סמנכ"ל בכיר להנדסה דאז של המשרד, חיים גרון, ע"י מנכ"ל המשרד דאז, עדן בר טל, רק בשל בדיחה לא מוצלחת, שסיפר על שר התקשורת דאז, משה כחלון ושעליה התנצל מיד.

אבקש לברר האם נשקלה בנציבות השעיה בעניינה של עדי ומדוע היא אינה מושעית?"

תגובת נציבות שירות המדינה:
"השעייתה של העובדת נבחנה ע"י המשרד בהתאם לסמכות הקבועה בסעיף 48 לחוק שירות המדינה (משמעת).

העובדת זומנה לשימוע והוחלט ע"י המשרד, בשלב זה, להעבירה לתפקיד אחר, שאין לו קשר ללשכת המנכ"ל ולתחומי הרגולציה במשרד.

דיון בעניינה של העובדת צפוי להתקיים בבית המשפט ביום 06.08.17 בדבר התנאים המגבילים בהם היא שוהה.

נציבות שירות המדינה עוקבת אחרי ההתפתחויות בדיון ותבחן את צעדיה בהקשר של העובדת בהתאם להתפתחויות".

אני חוזר כאן שוב על קריאתי (שפורסמה עוד לפני פרוץ הפרשה לתודעה הציבורית) לשר התקשורת איוב קרא, לעשות את מה שמוטל עליו: לפטר את שלמה פילבר. נגמרו התירוצים, הספינים והמשחקים. נש"מ ובית המשפט אינם תחליף לשיקול הדעת הציבורי והאישי שלו, כשר הממונה על משרד התקשורת. זו הסמכות המוקנית לו על פי חוק ובמסגרת האחריות המיניסטריאלית שלו. 

השר לא צריך לחכות להחלטת נציבות שירות המדינה לגבי השעייתו של שלמה פילבר. הוא צריך לעשות מעשה בעצמו. וממש עכשיו.

נמשיך ונעקב אחרי ההתפתחויות בסיפור החמור הזה ונעדכן את הקוראינו בכל התפתחות משמעותית. 

עדכון 22.11.19
גם אחרי הגשת טיוטת כתב האישום כנגד נתניהו בתיק 4000, עדייןעדי קאהן גונן הפרקליטות לא החליטה מה לעשות עם התיק שנפתח כנגד עדי קאהן גונן, (בתמונה משמאל), העוזרת המקצועית של שלמה פילבר ומי שעסקה בפועל בכל הנושאים שהוא הואשם בהם ב"תיק בזק".

בינתיים, עדי מצאה לעצמה מקום עבודה חדש, מנכ"לית ארגון NLP-PLUS

ללא ספק מדובר בסוגיה משפטית לא פשוטה, שאני מניח שהפרקליטות תדע לפתור בשיטות הרגילות של "סגירת תיקים", למי שלא חפצים בפרקליטות שיעמוד לדין. 

המקרה של רות דוד (פרקליטת מחוז ת"א לשעבר בפרקליטות), היא דוגמה מצוינת לתהליכים המשפטיים הנהדרים הללו. 

עדכון 23.12.20:
א. פורסם כאן ע"י חן מענית מ"גלובס" (כותרת בלבד): "תיק בזק: כתב אישום נוסף נגד שאול אלוביץ' ושורת נאשמים נוספים; האישום נגד סטלה הנדלר מסתיים בקנס בלבד. לצד אלוביץ', הוגש כתב אישום גם נגד אור אלוביץ'עמיקם שוררלינור יוכלמןרון איילון, ומיקי ניימן, שמייחס להם, בין השאר, מרמה בנסיבות מחמירות • כתב האישום מתייחס לשתי פרשות: רכישת מניות חברת יס על ידי בזק והתנהלות ועדות בלתי תלויות שבחנו עסקאות שלאלוביץ' היה עניין אישי בהן."

ב. בנוסף פורסם שם: "בפרשת 4000 הוחלט על סגירת התיק בעניינם של זאב רובינשטיין ויועץ התקשורת אלי קמיר, לאחר שנשקלה העמדתם לדין אך טענות השימוע בעניינם התקבלו. הוחלט על סגירת תיק החקירה בעניינם של איתן צפריר, לשעבר ראש מטה משרד התקשורת; עדי קהאן, שהייתה עוזרת מנכ"ל משרד התקשורת; שרון פליישר, שהייתה סמנכ"ל רגולציה בחברת בזק; אור אלוביץ' ועמיקם שורר, שהיו נושאי משרה בבזק."
 



 
 
Bookmark and Share