Telecom News - שלמה פילבר הורחק לעוד 30 יום מתפקידו - אבל ברור שהקריירה שלו הסתיימה

שלמה פילבר הורחק לעוד 30 יום מתפקידו - אבל ברור שהקריירה שלו הסתיימה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שלמה פילבר הורחק לעוד 30 יום מתפקידו - אבל ברור שהקריירה שלו הסתיימה
ניתוח: שר התקשורת איוב קרא ונציבות שירות המדינה אינם מתפקדים (היו מזמן צריכים להשעות או לפטר את מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר) ומשאירים את המלאכה הזו לבית המשפט. גם הטיפול בעניינה של עוזרת המנכ"ל (עדי קאהן גונן) הוא ביזיון ניהולי של השר והנציבות.
מאת: אבי וייס, 6.8.17, 21:00שלמה פילבר

בית משפט השלום בת"א קיבל היום החלטות בעניינם של 3 אנשים הקשורים בפרשת "בזק-yes-פילבר"
  • החלטות בעניינו של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, שהוחלט להמשיך עם כל ההגבלות עליו ולהמשיך להרחיקו מהמשרד למשך עוד 30 יום. פרוטוקול מלא של הדיון בעניינו - מצוי כאן
  • החלטות בעניינה של עדי קאהן גונן, עוזרת המנכ"ל (שבינתיים חולה, וכשתבריא אחרי טיול בחו"ל - זו לא בדיחה. כך מופיע בפרוטוקול הדיון... תעבוד באגף הדואר במשרד התקשורת). פרוטוקול מלא בעניינה - מצוי כאן
  • החלטות בעניינה של לינור יוכלמן מבזק, שתמשיך להיות מורחקת מבזק - מצוי כאן
בעניינו של שלמה פילבר, מדובר במחדל מתמשך של השר איוב קרא, שמזמן היה צריך לדאוג להשעות או לפטר את המנכ"ל. כל מנכ"ל ממשלתי בעבר, שהיה במצבו - פוטר. אין שום סיבה ל"הנחות סלב", ששלמה פילבר מקבל. אני מאמין, שבסופו של דבר, אם העניין הזה יתגלגל לבג"ץ, זה יתרחש.

נציג החוקרים בעצמו אמר בדיון, שלא ניתן לסמוך עליו ("אדם שאי אפשר לתת אמון בו") והוא (פילבר) למעשה "מחליף גרסאות" (כלומר: לא דובר אמת). בנוסף, נטען, שהוא סחב אחריו ("החטיא אחרים") - עובדים נוספים, ששמותיהם לא פורטו בדיון. 

פרט מעניין נוסף, שעלה בדיון, ששלמה פילבר השתמש במייל פרטי כדי להתכתב עם בזק. אציין, שהוא לא היחיד במשרד התקשורת, שהשתמש במייל פרטי, כדי שלא יראו מה הוא כותב ולמי... רמז עבה כפיל: מועצת הכבלים והלוויין, שהייתה שותפה מלאה לכל ההחלטות בעניין בזק-yes, בכלל טרם נחקרה. 

לגבי עדי קאהן גונן, (בתמונה משעדי קאהן גונןמאל), השערורייה כאן לא פחותה מהטיפול בעניין המנכ"ל. היא עברה שימוע בפני אנשים, שאולי ייקראו גם הם לחקירה בהמשך הדרך, והם החליטו לא להשעותה. מדובר בהליך מאוד מוזר, שמתאים אולי יותר למיזם המדהים שחשפתי בעבר ששמו: "החשודים בפלילים יחקרו את עצמם"... .

השימוע הפנימי (המאוד מוזר ובאישור הנציבות), שבוצע לעדי קאהן גונן במשרד התקשורת, איפשר לעורך הדין שלה (עו"ד גיל עשת) להגיע לפשרה עם הרשות לניירות ערך (היחידה החוקרת) ולהודיע לבית המשפט, שהיא אפילו לא הושעתה: "חשוב להדגיש כי עדי לא הושעתה מתפקידה בעקבות החקירה ואף לא הורחקה בצו בית משפט ממקום עבודתה. מתוך הבנה לחשיבות החקירה ומתוך רצון שהחקירה תהיה יעילה ומהירה, הסכימה עדי לעבור, לתקופת ביניים, לתפקיד אחר במשרד התקשורת [ אגף הדואר], וזאת עד למיצוי החקירה. מיד עם סיום החקירה בכוונתה לדרוש לחזור לתפקידה ולמעמדה הקודם במשרד. אנו מאמינים כי בתוך זמן קצר יובהר כי לא נפל כל דופי במעשיה".

יש כאן אמירה מעניינת נוספת של העו"ד של עדי קאהן גונן לגבי כך, שפעלה לפי הייעוץ המשפטי של המשרד ובכך עדי מסבכת (לכאורה) את עו"ד דנה נוייפלד (בסוף שנת 2016, שאז ניתן המכתב המפורסם לבזק, עו"ד דנה נוייפלד עוד היתה במשרד) : "עדי הדגישה בחקירה כי בשנתיים האחרונות פעלה, כמו תמיד, בהתאם להנחיות המנכ"ל והשר ובהתאם לכללי העבודה ולייעוץ המשפטי הנהוגים במשרד...". וזה גם הגיוני: עדי יכלה (כך היא אולי חשבה באותה עת) לספק חוות דעת כלכלית למנכ"ל במקום הרן לבאות (סמנכ"ל בכיר לכלכלה באותה עת), אך עדיין היה צורך בחוות דעת משפטית, שעדי לא יכלה לתת, רק היועצת המשפטית יכלה לספק.

שורה תחתונה: צפו להפתעות. הפרשה הזו היא רק בתחילתה. ברור, ששלמה פילבר - גמור. לא פרסמנו אפילו לא את קצה הקצה של החשדות נגדו, בגלל צו איסור פרסום, אבל כל מי שקרא את האתר הזה בשנים האחרונות לא אמור להיות מופתע. קשה להאמין, ששלמה פילבר יוכל לצאת מהדייסה, שבישל במו ידיו לעצמו. השאלה היא: מי עוד ייפול יחד עמו?

מה שאמר היום בבית המשפט נציג הגוף החוקר על שלמה פילבר, אמרנו זאת מזמן ובצורה שלא משתמעת לשתי פנים, כשזיהינו את תבניות ההתנהגות המחפירות והפליליות של שלמה פילבר, 3 שבועות אחרי שנכנס לתפקידו ב-2015 וזאת פורסם בהבלטה (מי שלא מאמין - שייקרא זאת כאן). מאז פרסמנו עוד מאות מאמרים כאלה. אם היו מקשיבים לי אז (וקודם לכן מקשיבים למבקר הליכוד, שזיהה את הדפוס ההתנהגותי הפסול הזה של פילבר - הרבה לפני, אבל גם אותו לא לקחו ברצינות), אזי לא היינו מגיעים למשבר הנוכחי!!! 

עדכון 7.8.17: בראיון לחדשות ערוץ 2 מסר שלמה פילבר: "לא אהיה עד מדינה נגד ראש הממשלה".  יש כאן אי הבנה בסיסית, כי "עד מדינה" זה עדות של "שותף לפשע". רוה"מ לא היה שותף למעשים של שלמה פילבר. הוא עשה הכל לבד (בסיוע עוזרים שהדיח לדבר עבירה בתוך המשרד), מיוזמתו (כנראה האמין שבכך הוא משרת את האינטרסים של רוה"מ, אבל קשה להוכיח דבר כזה). לכן, הוא לא יכול להיות "עד מדינה". יתרה מכך, ייתכן ויהיו "עד או עדי מדינה" נגדו (מתוך משרד התקשורת). 

שלמה פילבר קיבל אין סוף אזהרות, כולל אזהרה ספציפית להיזהר משאול אלוביץ' כמו מאש (למה? תקראו כאן), ולא לחזור על הטעויות של קודמיו. אבל הוא "לא ספר איש ממטר", גם לא את אתר טלקום ניוז. כעת, כשהוא בביתו, יש לו מספיק זמן כדי לחשוב היכן טעה

עדכון 14.8.17: לבזק אין מזל עם יו"ר הדירקטוריון. להלן הודעת קבוצת בזק: "דיווח מיידי – עיכוב מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לחקירה בידי משטרת ישראל
ניתן בזאת דיווח מיידי, כי כפי שנמסר לחברה לפני זמן קצר, מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה, מר דוד גרנות,
עוכב לחקירה בידי משטרת ישראל [ביחידת להב 433, ביחד עם עוד אנשי עסקים ובהם בני שטיינמץ, בגין חשד לביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט ומתן שוחד]. 
נכון למועד הדיווח אין בידי החברה [בזק] כל מידע אודות מהות החקירה, נסיבותיה ותוכנה, אולם כפי שנמסר
לחברה, החקירה אינה קשורה לחברה, ובכלל זה היא אינה קשורה לנושאים הנחקרים במסגרת חקירת
רשות ניירות ערך אודותיה דיווחה החברה ביום 20 ביוני 2017 ובדיווחים עוקבים."

עדכון 6.2.18: מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר יושעה מתפקידו למשך חודשיים נוספים, לאחר ששיגר היום (שלישי 6.2) מכתב לנציבות שירות המדינה שבו הסכים להארכת ההשעייה. עורכי דינו הסבירו כי ההסכמה נובעת מההבנה שהחקירה בעניינו של פילבר, החשוד בפרשת בזק, נמצאת בשלביה האחרונים. עורכי דינו מבהירים: הבנו שאין סיכוי לתוצאה אחרת...

עדכון 22.11.19
גם אחרי הגשת טיוטת כתב האישום כנגד נתניהו בתיק 4000, עדייןעדי קאהן גונן הפרקליטות לא החליטה מה לעשות עם התיק שנפתח כנגד עדי קאהן גונן, (בתמונה משמאל), העוזרת המקצועית של שלמה פילבר ומי שעסקה בפועל בכל הנושאים שהוא הואשם בהם ב"תיק בזק".

בינתיים, עדי מצאה לעצמה מקום עבודה חדש, מנכ"לית ארגון NLP-PLUS

ללא ספק מדובר בסוגיה משפטית לא פשוטה, שאני מניח שהפרקליטות תדע לפתור בשיטות הרגילות של "סגירת תיקים", למי שלא חפצים בפרקליטות שיעמוד לדין. 

המקרה של רות דוד (פרקליטת מחוז ת"א לשעבר בפרקליטות), היא דוגמה מצוינת לתהליכים המשפטיים הנהדרים הללו. 
 
הורחק



 
 
Bookmark and Share