Telecom News - סוף סוף החלטה אחת הגיונית ונכונה של השר איוב קרא בעניין ערוצי הספורט

סוף סוף החלטה אחת הגיונית ונכונה של השר איוב קרא בעניין ערוצי הספורט

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> סוף סוף החלטה אחת הגיונית ונכונה של השר איוב קרא בעניין ערוצי הספורט
שר התקשורת איוב קרא החליט (סוף סוף) החלטה אחת נכונה: לבחון את עמדת הציבור (ע"י סקר) לגבי הוזלת מחירי ערוצי הספורט, תמורת הכנסת פרסומות לשידורים. במקביל, השר "החליט לסגור" את שידורי ערוץ אלג'זירה, החלטה נכונה אך חסרת כל בסיס משפטי או אחר והיא יותר בבחינת משאלה (כלומר: ספין). 
מאת: אבי וייס, 7.8.17, 07:00השר איוב קרא

שר התקשורת איוב קרא, אחרי אין ספור של החלטות שגויות, שלומיאליותבלתי חוקיות ודמיוניות, בתחום הטיפול הרגולטורי בערוצי הספורט, החליט סוף סוף החלטה אחת נכונה: לפני שמכניסים שידורי פרסומות לערוצי הספורט (שבהם מותר כיום רק לתת "חסות"), יש צורך לשאול את הציבור בנושא.

ההחלטה של השר מפורטת כאן, ונאמר בה, ש"השר הורה לערוך סקר בקרב הציבור שיבחן את מוכנות הציבור להיחשף לתכנים פרסומיים נוספים בערוצי הספורט, בתמורה להוזלה במחיר חבילות הספורט".

עד כה, הטיפול בערוצי הספורט היה שלומיאלי עד בלתי חוקי (והדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין עיקרון Must Sale לערוצי הספורט, טרם הסתיימו). מועצת הכבלים והלוויין פנתה ללא כל הסמכה חוקית לרוה"מ, כדי לקבל אישור לשדר פרסומות בערוצי הספורט. אולם, מדובר במהלך, שלא נעשה לו שום שימוע והוא דורש שינויי חקיקה ותקנות, מה שלא יכול להיעשות במחטף חשאי. לכן, עריכת סקר בציבור, כפי שהחליט כעת השר, היא צעד ראשון חיוני ונכון, בדרך לשנות את המצב החוקי הקיים.  

במקביל, שר התקשורת איוב קרא ערך מסיבת עיתונאים, כנראה רק עם עיתונאים, שלא מבינים מה זו רגולציית תקשורת, והשמיע באזניהם כל מיני הצהרות על סגירת ערוץ אלג'זירה. אמנם זה צעד אולי נכון מבחינה ציבורית (מנקודת ראותו), אבל הוא חסר כל בסיס חוקי ולכן מדובר בלא יותר מספין נוסף של השר, שרגיל להשמיע ספינים באזני עיתונאים, שלא מבינים מאומה ברגולציה ומפרסמים את דבריו ללא כל בדיקה והבנה

ערוצי ספורט



 
 
Bookmark and Share