Telecom News - היישר מסין: מדוע העתיד הוא כלכלת נשים ולמה זה קורה ויקרה בסין?

היישר מסין: מדוע העתיד הוא כלכלת נשים ולמה זה קורה ויקרה בסין?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> היישר מסין: מדוע העתיד הוא כלכלת נשים ולמה זה קורה ויקרה בסין?
המייסדת של She Loves Tech, וירג'יניה טן, נחתה בישראל כדי להשתתף בגמר של התחרות בישראל, בה ייבחר הצוות הזוכה (מבין 10 צוותים שעלו לגמר), שיטוס בחודש הבא לבייג'ין לאירוע וה-Boot-Camp הגדול בעולם ליזמות נשים. משקיעים ואנג'לים הגדולים בעולם מחוברים ליוזמה זו.
מאת: אבי וייס, 29.8.17, 08:00she Loves Tech Team

וירג'יניה טן (Virginia Tan) (בתמונה משמאל, ראשונה מימין ולשמאלה: אריאלה סוויד, מנכ"לית TLV-Generator ואנדריאה לי, מנהלת פיתוח עסקי She Loves Tech ומנהלת היוזמה בישראל), היא אחת הנשים המובילות בסין וכעת גם במדינות רבות בעולם, את תחום היזמות לנשים ועבור נשים.

וריג'יניה טן הגיעה לישראל כדי להשתתף בתחרות הגמר, שנערכת בפעם הראשונה בישראל ביוזמת She Loves Tech, תחרות בינלאומית ליזמיות אותה היא יזמה והקימה.

התחרות תתקיים במתחם מרקספייס עתידים ביום 30.8.17 (ההרשמה נסגרה מהר, בגלל עודף ביקוש...). פרטים נוספים למתעניינים ולמתעניינות בנושא היזמות הנשית וליזמיות בסין: כאן וכאן

10 המיזמים בגמר

וירג'יניה טן היא כיום יזמית ומשקיעה. את יוזמת She Loves Tech השיקה במסגרת ארגון Lean-In-China, אותו הקימה כדי ליצור קהילה של יזמיות בסין. כיום יש בקהילה הזו מעל ל-100 אלף יזמיות בכל רחבי סין (וגם מחוץ לסין).

את האירוע הראשון ליזמיות יזמה ביחד עם חברת Tech Rock, שעסקה בצד הלוגיסטי של היוזמה החדשה. בנוסף, וירג'יניה טן היא המייסדת של קרן ההון סיכון הסינית Teja Ventures ומשקיעה ביזמיות ובמיזמים (של גברים) המכוונים לנשים. 

וירג'ינה טן: "נולדתי למשפחה, שעסקה בעולם הבנקאות והפיננסי וכך התגלגלתי עם המשפחה ללונדון, שם למדתי משפטים. עסקתי במקצוע של עריכת דין כמה שנים בכמה מדינות, אבל לפני יותר מ-4 שנים, ב-2013, החלטתי לחזור לסין והתמקמתי בבייג'ין, שם התחלתי לעסוק בתחומים, שממשלת סין החלה לקדם באותה עת ומקדמת גם כיום, במסגרת תכנית הגדולה של סין תחת השם: "One Belt One Road" (אסטרטגיית פיתוח שאפתנית, שבמרכזה הקמה מחדש של "דרך המשי"). מהר מאוד נשאבתי לתחום היזמות ובדגש על יזמות נשית ולנשים. במסגרת זו נהייתי אנג'ל והקמתי קרן הון סיכון, כדי להשקיע ביזמיות וביזמים המכוונים את עצמם לפתרונות המתאימים לנשים.

עד עתה השקעתי בלא מעט מיזמים, רובם בסין אבל גם במדינות אחרות בעולם. אולם, במיזמים וביזמיות בישראל טרם השקעתי, וכעת יש לי הזדמנות להכיר גם את שוק היזמות הישראלי. 

כדי לקדם את מה שאני מאמינה בו, החלטתי עם עוד כמה שותפים, לבצע תחרות גדולה ליזמיות בביג'ין. התחרות הראשונה הייתה ב-2015 והיא הייתה הצלחה גדולה, כי גופים רבים הצטרפו לרעיון שלי והכי חשוב, רשת הטלוויזיה CCTV החליטה לתת חסות ולתת כיסוי מלא לאירוע. כך, שמעו על היוזמה שלי גם מחוץ לסין. ההצלחה הראשונית הזו עודדה אותי לצאת עם התחרות הזו ליזמיות גם למדינות מחוץ לסין. 

ב-2016 כבר השתתפו בתחרות שלנו יזמיות, שזכו בתחרויות מקומיות ב-4 מדינות, והשנה, 2017, אנו כבר מקיימים תחרויות ב-8 מדינות ברחבי העולם ובכללם מדינת הסטארטאפים - ישראל. זו הסיבה, שהגעתי לכאן, כי שמעתי, שהיוזמה שלי התקבלה בישראל בהתלהבות. לכן, אני גם אהיה שופטת בגמר, שיתקיים כאן ב-30.8.17. בנוסף, אתן הרצאה, שבה אשתף ואחלוק את תפיסת העולם שלי עם היזמים והיזמיות בישראל, מדוע העתיד הוא כלכלת נשים ומדוע זה קורה ממש כעת - בסין. 

ממה שהספקתי ללמוד מהשהות הקצרה שלי בישראל, עולם היזמות בסין שונה לחלוטין ממה שיש בישראל. בישראל, סטארטאפ מתחיל עם יזם אחד או שניים. רוב הסטארטאפים בסין, כשהם מתחילים הם 10 עד 15 איש. הכל אצלנו גדול. סטארטאפים בסין לא מתחילים עם אדם אחד או שניים. דבר נוסף: ההשקעות במיזמים בתחילת דרכם נעשות בסין כדי לאפשר את קיומו של הסטארטאפ עד שנה. לעיתים נדירות זה לשנתיים. ליזמים הסינים אין זמן להחזיק סטארטאפ למשך יותר משנה. הם ממהרים להצליח או להיסגר ולהתקדם הלאה אם הם לא מצליחים.

אולם, ממה שכבר ראיתי, יש דבר אחד משותף לתחום היזמיות גם בישראל וגם בסין: רוב היזמיות הן חסרות ידע טכנולוגי ולא יודעות לפתח את היוזמה שלהן בעצמן. הן זקוקות ל-CTO וגם ל-CPO (ר"ת: Chief Product Officer). זו בדיוק הסיבה, שקראתי ליוזמה שלי: She Loves Tech. אני מאמינה ומעוניינת לעודד נשים, שתאהבנה את הטכנולוגיה ותדענה את רזי הטכנולוגיה. זה, בין היתר, המפתח להצלחה שלהן. 

אני מעוניינת להמשיך ולפתח את היוזמה שלי. כיום, כל הגדולים בעולם, בסין ומכל רחבי העולם, מחוברים ליוזמה שלנו, כנותני חסות, משקיעים, מנטורים ומרצים. יש לנו כיסוי תקשורתי מכל הרשתות הגדולות בעולם. המשקיעים והאנג'לים הגדולים ביותר בעולם משתתפים באירועים שלנו. אני מאמינה, שכך נוכל לשנות את התפיסה העולמית לגבי יזמות נשית.

אני גם מאמינה, שאוכל להקים קרן הון סיכון בינלאומית משמעותית, שתתמקד בהשקעות ביזמיות וביזמים המפתחים לנשים. אנו מתמקדים כיום ב-8 ורטיקלים של עולם היזמות, שבהם אנו חושבים, שיש ליזמיות מה לתרום ויש להן ייתרון יחסי בשוק בסין וגם ברחבי העולם.

אני מודה לכל השותפים הנהדרים, שיש לנו כאן בישראל ואני כבר בשלבי ביצוע של הבאת סטארטאפים, כלומר בעיקר סטארטאפיסטיות, מסין לישראל, כדי שיכירו את התרבות היזמית הקיימת כאן ואת האפשרויות המרתקות הקיימות כאן בישראל". 

בתמונה (מימין): שרון גלאור, יועץ לענייני אסטרטגיית ניהול חדשנות, ישראל - סין, ספיר שפיגל, יזמית ומנכ"לית - MerkSpace, אריאלה סוויד, מנכ"לית ומייסדת משותפת TLV-Generator, וירג'יניה טן, יזמית, משקיעה ומייסדת She Loves Tech, אנדריאה לי, מנהלת פיתוח עסקי She Loves Tech ומנהלת היוזמה בישראל. 
She Loves tech Team
She Loves Tech
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share