Telecom News - האקתון בנושאים חברתיים של 120 חיילי ובוגרי יחידת 8200 התקיים בתל אביב

האקתון בנושאים חברתיים של 120 חיילי ובוגרי יחידת 8200 התקיים בתל אביב

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקתון בנושאים חברתיים של 120 חיילי ובוגרי יחידת 8200 התקיים בתל אביב
האקתון בנושאים חברתיים של 120 חיילי ובוגרי יחידת 8200 התקיים בתל אביב
מאת: מערכת Telecom News, 3.9.17, 18:32האקתון

מטרת ההאקתון: תחרות בפיתוח כלים טכנולוגיים למניעת הטרדות מיניות, פדופיליה ובריונות ברשת (Cyber Bullying), איתור סמארטפונים גנובים, זיהוי פרופילים מזוייפים בפייסבוק, כמו גם סיוע להסברה ישראלית בעולם ועוד. מי זכה במקום הראשון?

חברת רדוור ארחה במשרדיה האקתון תחרותי בהשתתפות 120 חיילים ובוגרים של יחידת 8200. בסיומם של 24 שעות עבודת פיתוח ושל יממה, פותחו והוצגו תוצרים טכנולוגיים מרשימים.

מטרת ההאקתון, שנערך בשיתוף רדוור, Microsoft ,WalkMe ,Gett ורפאל, הייתה בניית כלים טכנולוגיים ייעודיים לפתרון וטיפול בסוגיות חברתיות משמעותיות כגון : מניעת הטרדות מיניות ופדופיליה ברשת, סיוע להסברה הישראלית בעולם, מלחמה בבריונות ברשת (Cyber Bullying) ועוד.

את ההאקתון ארגנו גיא קלר, בוגר היחידה, יחד עם עמרי יצחקי, מ', ר' וא', חיילי היחידה, שאת שמם לא ניתן לחשוף, והחברה המארחת רדוור , אליהם חברו השופטים: רמי ברכה, שותף בקרן פיטנגו, גדי מזור, מייסד קרן OurCrowd ומנכ"ל Nobex ואלון ללצ'וק, סמנכ"ל פיתוח בכיר ברדוור.

גבי מלכה, ה-coo של חברת רדוור: "אנו שמחים להיות שותפים לפרויקט חשוב זה, שביכולתו לתרום בסיוע לפתרון בעיות חברתיות העולות כחלק משימוש ברשת. רדוור שמחה לתרום מהידע ומהמשאבים שלה להמשיך לעודד את הדור הצעיר , להתפתח בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחום אבטחת הסייבר בפרט".  

4 תוצרים מובילים, שפותחו במשך 24 שעות התחרות:

הזוכה במקום הראשון בתחרות: תוכנת בינה מלאכותית המתחזה לפרופיל פייסבוק של קטינים ומסייעת בלכידתם של פדופילים:

PedHunter - איתור פדופילים ברשת ע"י שימוש ב- :Machine Learning
פדופילים רבים פועלים בחסות הרשת ואי לכך הרשויות מתקשות להתחקות אחריהם. קבוצת PedHunter, הזוכה במקום הראשון בהאקתון, פיתחה פתרון טכנולוגי לאיתור וסימון פדופילים ברשתות החברתיות באמצעות כתיבת תוכנת בינה מלאכותית המתחזה לפרופיל פייסבוק של קטינים, שמסוגלת לנהל שיחות עם מאות פרופילים בכל רגע נתון.

התוכנה עושה שימוש בהצלבת מידע בין מאגר גדול של שיחות פדופילים מורשעים עם קטינים ובין  מאגר נוסף של צורות ביטוי והתנסחויות מרשיעות, ובמקביל משתמשת בטכניקת Machine Learning כדי לזהות את טיב ההודעה., במידה וישנה התאמה תשלח התראה למפעיל התוכנה, לדוגמה המשטרה.  

בימים אלה מתעתדת הקבוצה להוציא גרסה נוספת של המוצר, שתהיה זמינה לשימושם של הורים.

WiFind - איתור סמארטפונים גנובים גם לאחר שעברו פירמוט:
מאחר שסמארטפונים שפורמטו אינם ניתנים לאיתור ,WiFind מציעה פתרון המבוסס על רשת איתור גם לאחר פרמוט. עם חיבור הטלפון ל-WiFi חלק מהמזהים הייחודיים שלו הופכים לגלויים. באמצעות השימוש בתוכנה ניתן יהיה לאתר את המיקום המדויק של הטלפון הגנוב ובכך לסייע בלכידת הגנבים.

הקבוצה מתכוונת להרחיב את מנעד האפשרויות לאיתור ומניעת גניבות של מכשירים נוספים, כגון לפטופים.

Predi - זיהוי של פרופילים מזויפים בפייסבוק:
השימוש בפרופילים מזויפים בפייסבוק הוא במגמת עלייה מתמדת , קבוצת Predi, הזוכה במקום השלישי בהאקתון, בנתה תוסף לדפדפן המאפשר זיהוי פרופילים מזויפים בפייסבוק בלחיצת כפתור.

בעת קבלת הצעת חברות מאדם לא מוכר, או בעת קריאת תגובה ברשת, שחשודה כמזויפת, בלחיצת כפתור  התוסף יציין את רמת אמיתות הפרופיל.

התוסף עושה שימוש ב-Machine Learning ובתוך כך משקלל מספר רב של משתנים, כגון כמות ותוכן הפוסטים, מספר החברים, מקור התמונות בפרופיל ועוד.      

הקבוצה תמשיך לעבוד על המערכת, ובקרוב היא תוכל להתריע בפני משתמשים על פרופיל מזויף גם ללא פעולה אקטיבית.
 
SmokingNews - זיהוי אוטומטי של Fake News באינטרנט:
עודף האינפורמציה השגויה ברשת הופך מהר מאוד לוויראלי ולכן נדרש פתרון לזיהוי טיב ומקור הידיעות המתפרסמות .
קבוצת SmokingNews בנתה תוסף לדפדפן, שמאפשר את בדיקת אמיתותן של כתבות המתפרסמות באינטרנט בעזרת ממשק נוח.
         
ע"י סימון שורה בכתבה ולחיצה על כפתור "Is it Fake?" מופעל אלגוריתם מבוסס שימוש במאגר PPDB (מאגר עצום של ניסוחים ומילים נרדפות) יחד עם אלגוריתם לניתוח משפטים, כדי לאתר את השורה המדוברת בווריאציות שונות באתר Politifacts, אתר מרכזי בו עיתונאים וחוקרים מפריכים או מאמתים ידיעות חדשותיות באינטרנט.      
 



 
 
Bookmark and Share