Telecom News - הכנסת אישרה הקלות בתקנות נגישות אתרי אינטרנט. מי פטורים מהנגשה?

הכנסת אישרה הקלות בתקנות נגישות אתרי אינטרנט. מי פטורים מהנגשה?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> הכנסת אישרה הקלות בתקנות נגישות אתרי אינטרנט. מי פטורים מהנגשה?
הכנסת אישרה הקלות משמעותיות בתקנות נגישות אתרי אינטרנט. מי פטורים מהנגשה?
מאת: מערכת Telecom News, 5.9.17, 15:52נגישות
 
בין ההקלות: פטור מהנגשה לבעלי אתר אינטרנט קיים עם מחזור כספי של עד מיליון ש"ח בשנה וחסימת האפשרות לתביעה אוטומטית בגין חוסר הנגשה.
 
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום את הנוסח החדש של תקנות הנגישות לאתרים ושירותים באינטרנט, שגובשו ע"י נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים בסיוע איגוד האינטרנט הישראלי וארגונים נוספים. נוסח זה כולל סדרה של שינויים משמעותיים והקלות בדרישות המוטלות על בעלי האתרים כדי לייצר איזון בין צרכי ההנגשה של שירותי אינטרנט לאנשים עם מוגבלות לבין היכולות הטכנולוגיות והכלכליות של בעלי אתרים.
 
הנוסח החדש, בדומה לתקנות, שהיו תקפות עד היום, קובע, שאתר, שנותן שירות או מידע אודות השירות, חייב להיות נגיש לאנשים עם מוגבלות. עם זאת, שינוי משמעותי שאושר בתקנות החדשות מעניק פטור אוטומטי מהנגשה לבעלי אתר אינטרנט קיים, שהמחזור הממוצע שלהם ב-3 השנים האחרונות אינו עולה על 1,000,000 (מיליון) ש"ח לשנה. עד כה, הפטור ניתן לבעלי מחזור כספי של 500,000 ש"ח והיה כפוף להגשת בקשה לנציבות.
 
התקנות החדשות מעניקות פטור מהנגשה עד 2020 גם לאתר חדש של עוסק פטור או עוסק, שהמחזור השנתי הממוצע שלו אינו עולה על 300,000 ש"ח. לאחר 2020 פטור זה לאתר חדש ינתן רק לאתרים, שהמחזור השנתי הממוצע שלהם אינו עולה על 100,000 ש"ח לשנה.
 
התקנות החדשות מציעות גם פטור למי שאינו יכול לעמוד בנטל ההנגשה בשל חוסר היתכנות טכנולוגי - כאשר התשתית או הממשק הטכנולוגי של האתר אינם מאפשרים ביצוע התאמות נגישות. פטור זה יינתן לתקופה של 3 שנים עם אופציה להארכה של 3 שנים נוספות בלבד מתוך הנחה, שהטכנולוגיה תתאים עצמה עם הזמן לטובת אנשים עם מוגבלות, כפי שכבר קורה כיום.
 
תיקון משמעותי נוסף בתקנות מונע הגשת תביעה באופן אוטומטי בשל חוסר בהנגשה. התקנות מחייבות לשלוח לבעלי האתר הודעה על ההפרה ודרישה לתיקונה, ומאפשר להגיש תביעה רק במידה והחייב לא תיקן את ההפרה בתוך זמן סביר (אך תוך לא יותר מ-60 ימים מיום קבלת ההודעה).

בכל הקשור לסרטוני וידאו או אודיו – מציעות התקנות החדשות לבטל את חובת הנגשת הווידאו לכל אתר, שאינו רשות ציבורית או שהמחזור השנתי הממוצע שלו הינו פחות מ-5 מיליון ש"ח בשנה.
 
תיקון חשוב נוסף בטיוטת התקנות קשור למפעילי פורומים ואתרי שיתוף תכנים, שהתוכן בהם מועלה ע"י צד שלישי, שאינו בשליטתם. אלה מחויבים להעמיד תשתית נגישה אך לא יהיו אחראים על הנגשת התוכן שלא הועלה על ידם.
 
להלן טבלה להשוואה בין תקנות הנגישות הישנות לבין התקנות המעודכנות שאושרו (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):.
 1
 2
 
תגובת נתי ביאליסטוק מנכ"ל המרכז לעיוור: "אני לא שותף לשמחה סביב הפשרה לנוכח העובדה שלא שונתה התקנה שאומרת שאף אחד לא חייב לעשות דבר עד שמקבל הודעה ואז יש לו חודשיים לתקן (ולא תמיד). המשמעות היא שאתה יכול לעמוד בכל התקנות בלי שהנגשת פסיק באתר. זו לא פשרה - אלא כניעה".

פרטים נוספים לגבי חוק ההנגשה, שייכנס לתוקף ב-25.10.17, באתר משרד המשפטים - כאן.

 



 
 
Bookmark and Share