Telecom News - בנק הפועלים ומיקרוסופט רתמו טכנולוגיית בלוקצ'יין לביצוע ערבויות בנקאיות

בנק הפועלים ומיקרוסופט רתמו טכנולוגיית בלוקצ'יין לביצוע ערבויות בנקאיות

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> בנק הפועלים ומיקרוסופט רתמו טכנולוגיית בלוקצ'יין לביצוע ערבויות בנקאיות
בנק הפועלים ומיקרוסופט רותמים את טכנולוגיית בלוקצ'יין לביצוע ערבויות בנקאיות
מאת: מערכת Telecom News, 6.9.17, 10:47בלוקצ'יין
 
הוקמה פלטפורמה לביצוע ערבויות דיגיטליות עבור לקוחות פרטיים ועסקיים במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל וייחודי בעולם. בכך בנק הפועלים הוא הבנק הראשון בארץ הרותם את טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שעליה מתבסס, בין היתר, הביטקוין, לטובת חוזים פיננסיים. זאת, ע"ג הענן של מיקרוסופט Azure.
 
בנק הפועלים וחברת מיקרוסופט הודיעו היום על שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל וייחודי בעולם: הקמת פלטפורמה לביצוע ערבויות דיגיטליות עבור לקוחות פרטיים ועסקיים, תוך שימוש בטכנולוגיית ה"בלוקצ'יין", שהוּכְחָה כמספקת בטיחות ואמינות ברמה הגבוהה בעולם.
 
בכך צפוי בנק הפועלים להיות הבנק הראשון בישראל הרותם את טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שעליה מתבסס בין היתר מטבע הביטקוין, לטובת חוזים פיננסיים. מדובר בפרויקט חלוצי של שיתוף יידע בין גורמים, שישפר את חווית הלקוח ויהפוך את כל תהליך קבלת הערבויות (הבאת ערבים, החתמת נוטריון וכו') להליך דיגיטלי על גבי הענן של מיקרוסופט Azure. הדבר צפוי להוביל לקיצור משך זמן קבלת הערבויות.
 
בעולם הטכנולוגי קיימת הסכמה כללית, שלטכנולוגיית הבלוקצ'יין נועד תפקיד חשוב ביותר ב"כלכלה החכמה" ובמערכות הפיננסיות של העתיד. טכנולוגית הבלוקצ'יין יוצרת, למעשה, "חוזה דיגיטלי" חכם ומאובטח בין כל הגורמים העסקיים המעורבים בתהליך. מומחים מעריכים, שכבר בעתיד הקרוב ישמשו מערכות המבוססות על בלוקצ'יין כאמצעי למעקב אחרי סחורות ומשאבים, ליצירת חוזים ולמימושם באופן אלקטרוני, להעברת בעלות בנדל"ן ובנכסים אחרים, להעברת רשומות רפואיות בצורה מאובטחת ועוד.
 
מאז 2012 הושקעו בעולם יותר מ-1.5 מיליארד דולרים בפיתוח וביישום מערכות המבוססות על טכנולוגית הבלוקצ'יין. בין חברות הטכנולוגיה, הבנקים והגופים הפיננסיים, שהשקיעו בבלוקצ'יין, נכללות מיקרוסופט, בורסת נאסדא"ק, סיטיבנק, הבורסה של לונדון ובנק ברקליס.
 
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים: "בנק הפועלים גאה להיות הבנק הישראלי הראשון המשתמש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין לביצוע ערבויות בנקאיות, דבר המהווה מהפכה בכל הקשור לניהול כספים ונכסים דרך האינטרנט, וצפוי למלא תפקיד מרכזי בכלכלה החכמה של העשורים הבאים. השימוש החלוצי בטכנולוגיה המהפכנית, הופך את תהליך הערבויות לדיגיטלי לכל אורכו, ומשנה מהותית את התהליך הנהוג כיום, במסגרתו נדרשים לקוחות להגיע באופן פיזי לסניף הבנק לקבלת הערבות, העברתה למוטב, או החזרתה הפיזית לבנק אם לא נעשה בה שימוש.

התהליך החדש יאפשר ללקוחות בנק הפועלים לקבל מסמכי ערבות באופן דיגיטלי, ממוכן ומאובטח, ללא הגעה פיזית לסניף ובתהליך קצר ביותר. השימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין ישפר באופן משמעותי את חוויית הלקוח ואת רמת האמון במערכת הבנקאית".
 
שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל: "מיקרוסופט ובנק הפועלים מציגות היום את הדור הבא של שירותים בנקאיים מבוססי טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שמאפשרת יצירת יתרון עסקי ותחרותי ממשי, חוסכת בעלויות ומייעלת מערכות ושירותים קיימים. אני שמחה ששיתוף הפעולה הייחודי בין מיקרוסופט ישראל ובנק הפועלים יוצא לדרך. זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל בסקטור הבנקאי, שיאפשר לבצע מהפיכה דיגיטלית, להנגיש שירותים מתקדמים ולחבר בין טכנולוגיה לצרכים עסקיים.
 
מיקרוסופט תומכת כיום במספר רב של טכנולוגיות בלוקצ'יין המאפשרות לפרוס סוגים שונים של רשתות ע"פ אופי המערכת והצורך העסקי על גבי פלטפורמת הענן Azure. היתרון המרכזי בבניה והרצה של אפליקציות מבוססות בלוקצ'יין הוא באפשרות להשתמש בכלל השירותים המוצעים בענן ולשלב אותם בפתרונות כמו: ביג דאטה, בינה עסקית, יכולות חיזוי, סביבות פיתוח ועוד".
 
אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל הבנק והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים: "מדובר בפרויקט עסקי, שישנה את כללי המשחק עבור הלקוחות העסקיים והפרטיים בשילוב הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם. אנו שמחים על הבחירה של מיקרוסופט העולמית בחטיבת החדשנות של הבנק לצאת בשותפות אסטרטגית להשקת פלטפורמה משותפת, מהראשונות בעולם, לשימוש בטכנולוגית בלוקצ'יין בתחום הפיננסיים".
 
יעקב אורבך, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה העסקית: "אנו פועלים להעמיד ללקוחות את הכלים המתקדמים ביותר לפעילות הבנקאית שלהם. פיתוח ערבויות דיגיטליות הוא פריצת דרך לעולם בו הפעילות תתנהל ללא ניירת וללא צורך בשינוע מסמכים הלוך ושוב בין הבנק, הלקוח והמוטבים בערבויות".
 
בתמונה מימין לשמאל: יואב אינטרטור, CTO בנק הפועלים, שלי לנצמן, אריק פינטו, יורם יעקובי, מנכ"ל מיקרוסופט מחקר ופיתוח ואבי כוכבא. 

בנק הפועלים ומיקרוסופט



 
 
Bookmark and Share