Telecom News - האם חברת דואר ישראל צועדת לקראת מהפך?

האם חברת דואר ישראל צועדת לקראת מהפך?

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> האם חברת דואר ישראל צועדת לקראת מהפך?
האם חברת דואר ישראל צועדת לקראת מהפך?
מאת: חיים חביב, 12.9.17, 22:32דני גולדשטיין

הושק במודיעין מרכז הסחר המקוון לחבילות בהשקעה של כ-100 מיליון ₪ (עד 2020) לקיצור זמני הגעת החבילות ללקוחות. כך, שתגענה ליחידות הדואר תוך 48 שעות ממועד נחיתתן בארץ. מהן הבשורות הטובות ומהן הבשורות הפחות טובות? ומהם כל המספרים מאחורי המרכז המקוון?

בטקס בהשתתפות שר התקשורת, איוב קרא, בכירי משרד התקשורת וחברת דואר ישראל, השיקה הבוקר חברת דואר ישראל מרכז לוגיסטי ענק באזור התעשייה בעיר מודיעין.

ראשי חברת דואר ישראל הציגו מפנה של ממש בביצועי חברת הדואר, אחר שנתיים כואבות, רצופות הפסדים כבדים, כישלונות צורבים ואכזבה של הציבור הרחב.

בפרויקט הוטמעו יכולות חדשניות של קטלוג ופענוח חבילות, שתקצרנה משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל, משלב נחיתתן בארץ ועד הגעתן ללקוחות.

במקום הותקנה בימים אלה מערכת לקריאת פריטים (OCR), שמספקת פתרון היקפי לסריקה וקריאת מאות אלפי החבילות העוברות במקום מדי יום. מערכת המידע כוללת יכולות פענוח של המידע  הקיים על החבילה. פענוח המידע מבוצע לאחר צילום פני החבילה ונותן זיהוי של כתובת היעד ומספר הטלפון של הנמען. נתונים אלה משמשים את הדואר לשיפור תהליך ניתוב מסירת החבילות ויכולות מעקב מתקדמות.

המערכת אמורה לאפשר שיפור משמעותי בקריאת נתוני החבילות במרכז הסחר המקוון ולהקטין משמעותית טעויות אפשריות. המערכת הותאמה ופותחה ע"י חברת מלם תים בשיתוף TIS והיא מנוהלת ומופעלת ע"י אגף מערכות מידע בדואר.

בשורות טובות ופחות טובות:
  • חברת דואר ישראל מרחיבה את מערך המסירה ומתגברת את מערך השליחים של דואר ישראל, שהוא הגדול במדינה, ומאפשרת שליחות עד 3 ימי עסקים;
  • שת"פ עם חברת gett יתגבר את מערך השליחויות, ויאפשר קבלת חבילה עד הבית תוך חצי שעה בתל אביב ויפו, בחולון, ראשון לציון, בת ים, רמת גן, גבעתיים, הרצליה, פתח תקוה, רמת השרון, אזור ובני ברק.
  • החברה במגעים עם חברת "פז" לשימוש בתשתית הלוקרים שלהם. במסגרת זו יפתחו אלפי לוקרים בתחילת 2018 בכ-100 תחנות דלק של "פז". כך, יוכלו הלקוחות לאסוף את החבילות בשעות נוחות להם בדרכם לביתם.
  • ובשורה פחות משמחת: תוגבר שיתוף הפעולה עם המכס לגביית מס ולאכיפת כניסת מוצרים אסורים.
איוב קרא: "דואר ישראל הוא תשתית לאומית וגורם משמעותי בהורדת יוקר המחיה. החברה עברה בשנתיים האחרונות מהפכה בכל מה שקשור בשיפור השירות ללקוח. מחברה, שקפאה על שמריה במשך עשור, לחברה המציגה שיפור בתוצאות העסקיות, צמיחה בכל מדדי השירות וקידמה טכנולוגית בתחום העברת החבילות לציבור.

ביחס לגודל האוכלוסייה, ישראל היא מעצמת קניות באינטרנט, וחובתה של הממשלה להוריד את יוקר המחיה ולאפשר ליותר לקוחות מהשכבות החלשות לקנות בזול מוצרים. אנו נתמוך בחברה כדי שתמשיך ביישום תוכנית הרפורמה לרווחת התושבים".
 
חזי צאיג, יו"ר דואר ישראל: "דואר ישראל עלה על פסי צמיחה ואנו ממשיכים בישום הרפורמה. נמשיך למקד את החברה ברמה העסקית ונשיק שירותים ומוצרים חדשניים שישתלבו עם צרכי הלקוחות.

הקמת מרכז הסחר המקוון לצד המשך פתיחת מרכזי מסירת חבילות, יאפשרו את מימוש האסטרטגיה העסקית של החברה, לקצר את זמני המסירה וההמתנה לחבילות, לשפר את השירות ולהשלים את הרפורמה בחברה. בשנים הקרובות אנו נפעל לפתח מנועי צמיחה נוספים לחברה כגון תחום השירותים הפיננסיים באמצעות בנק הדואר ושירותים לוגיסטיים שונים. אני מאמין, שהפרטה של החברה, בהתאם לתכנית הרפורמה, עשויה לסייע לצמיחה וההתרחבות של החברה כגורם עסקי מוביל ואנו נבצע את המהלכים הנדרשים כדי לקדם זאת".
 
דני גולדשטיין, (בתמונה למעלה),  מנכ"ל דואר ישראל: "אחד האתגרים המרכזיים בשנתיים האחרונות היה להחזיר את אמון הציבור בדואר ישראל ולפתח את מנועי הצמיחה של החברה. הסחר המקוון הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו, שיפצה בעתיד על הירידה בתחום המכתבים. בתוך עשור ירדה כמות דברי הדואר לנפש ב-54%. אם ב-2006 קיבל כל תושב בישראל 112 מכתבים בממוצע בשנה, הרי שב-2016 קיבל בממוצע 52 מכתבים בשנה. דואר ישראל הוא גוף הריטייל הגדול בארץ עם מעל 1,000 נקודות מסירה, מה שאומר, פוטנציאל עסקי רב. אנו רואים, שיותר ויותר לקוחות פרטיים ועסקים חזרו לעבוד איתנו.

בזכות הקמת מרכז הסחר המקוון יגיעו החבילות לנקודות החלוקה תוך 48 שעות מנחיתתן.העלאת תקרת הפטור מע"מ תגדיל את קצב ההזמנות ל-300 מיליון חבילות ב-2025"

דני בוטוויין, מנהל מרכז הסחר המקוון לחבילות: "המתקן החדש ערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה בשילוב מערכת טכנולוגית מתקדמת, שהוטמעה בו. המתקן ישמש כמרכז הסחר המקוון של ישראל וכמרכז המיון הארצי לחבילות של דואר ישראל.

המתחם משתרע על פני כ-18 דונם באזור התעשייה במודיעין (בהמשך יצטרפו אליו יחידות נוספות של הדואר), וערוך למיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה. היקף ההשקעה במתחם מוערך בכ-100 מיליון ₪ עד 2020. מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל הוא אחד המתקדמים בתחומו בעולם, וערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה, ולהחליף את שיטת המיון, שהתבצעה עד כה ברובה באופן ידני. במרכז המיון עובדים כ-250 עובדים". 

צילום תמונה עליונה: דרור כץ

בתמונה: השר איוב קרא (במרכז), שמילה מימון לשמאלו, ומימינו חזי צאיג (יו"ר דירקטוריון דואר ישראל)
השר בדואר

בתמונה: מרכז המיון המקוון.
דואר ישראל
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס