Telecom News - הפארק הדיגיטלי החכם הראשון בישראל, פארק צח"ר, יוצא לדרך

הפארק הדיגיטלי החכם הראשון בישראל, פארק צח"ר, יוצא לדרך

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> הפארק הדיגיטלי החכם הראשון בישראל, פארק צח"ר, יוצא לדרך
הפארק הדיגיטלי החכם הראשון בישראל, פארק צח"ר, יוצא לדרך
מאת: מערכת Telecom News, 14.9.17, 15:42צח"ר
 
הושק פרויקט אזור תעשייה חכם בפארק צח"ר (צפת, חצור הגלילית וראש פינה), שיהווה מנוע צמיחה כלכלי לתושבי האזור וישרת את המפתחים והיזמים מהאזור ואף ממקומות אחרים ברחבי הארץ. 
 
המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית בהובלת המשרד לשוויון חברתי ובשיתוף חברת סיסקו, זכה היום ליישום משמעותי נוסף בשטח עם הכרזה משותפת של 2 הגורמים ביחד עם משרד הכלכלה על השקתו של הפארק הדיגיטלי החכם הראשון בישראל, פארק צח"ר.
 
באירוע ההשקה המיוחד לפרויקט, שנערך במשרדי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי בבני ברק, לקחו חלק יו"ר סיסקו העולמית, ג'ון צ'יימברס והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל.
 
מטרת הפארק החדש, תהיה לשרת את היזמים והמפתחים מהאזור, שיגיעו לעבוד בתחומו ולחבר אותם לעסקים נוספים בכל רחבי הארץ, מתוך רצון לייצר מנוע צמיחה כלכלי לתושבי האזור ולהוות יעד אטרקטיבי גם ליזמים ממקומות אחרים ברחבי הארץ.
 
הפארק הראשון מסוגו בישראל מבוסס על תשתית דיגיטלית מתקדמת של סיסקו, שתאפשר תהליך מתמשך של הכנסת והטמעת פתרונות לרווחת עובדי הפארק הכוללים בין היתר: מערכת ביטחון ואמצעי בטיחות מבוססי טכנולוגיה, תשתיות IT חכמות, חדרי ישיבות וירטואליים בענן, תאורה חכמה הנדלקת לפי הצורך, מערכות וידאו קונפרנס מתקדמות והדרכות מרחוק ליזמים ע"י אנשים מקצוע מובילים.
 

השקת הפארק, מהווה המשך ישיר למזכר ההבנות שנחתם ביוני 2016, במהלך ביקורו הקודם של צ'יימברס בישראל, בין סיסקו לממשלת ישראל במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לשיתוף פעולה למטרת קידום דיגיטיזציה בישראל במגוון תחומים ביניהם: חינוך דיגיטלי, בריאות דיגיטלית, ערכים חכמות ועוד.
 
גילה גמליאל: "הפיכת צח"ר לאזור תעשייה חכם תהווה מנוע צמיחה כלכלי לתושבי האזור, השבחת התשתיות והידע הדיגיטלי ויצירת חממה טכנולוגית מתקדמת הם צעד משמעותי נוסף, שישמש אבן שואבת ליזמים. בכך, הדיגיטציה לפארק צח"ר תשיא תרומה מכרעת לצמצום הפערים בין הפריפריה והמרכז".
 
ג'ון צ'יימברס: "אנו רואים בישראל, שותפה מרכזית של סיסקו במסע הדיגיטלי ובקידום תוכנית הדיגיטציה ברחבי המדינה (CDA). הפארק החדש, הוא נדבך נוסף בחזון של סיסקו לעשות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לגשר על פערים גיאוגרפיים וחברתיים ואני שמח לקחת חלק בהשקתו של המיזם המיוחד הזה".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: "סיסקו גאה על האפשרות להמשיך ולשתף פעולה עם ממשלת ישראל כדי להוביל את המסע הדיגיטלי ברחבי ישראל. בזכות תהליך הדיגיטיזציה נוכל ביחד עם הממשלה, לשפר את מערכות התחבורה והרפואה, לייצר הזדמנויות תעסוקה חדשות ולהוציא את ההייטק מהבועה של המרכז לפריפריה". 
 
מיכאל בניון, מנכ"ל פארק התעשייה: "אנו שמחים על הבחירה של משרדי הממשלה וחברת סיסקו בצח"ר כפיילוט ל'אזור חכם'.  בשנים הקרובות אנו מתכננים להוסיף לפארק הקיים 2,100 דונם חדשים בנוסף ל-850 הקיימים, שישמשו לתעסוקה, מסחר, תיירות ובילוי כדי להפוך את צח"ר ללב הפועם והנושם של הגליל".
 
בתמונה למעלה מימין לשמאל: אורן שגיא, ג'ון צ'יימברס וגילה גמליאל.
קרדיט צילום: אבשלום שושני

 



 
 
Bookmark and Share