Telecom News - האם ניתן להחזיר לנו את השליטה על המידע המצטבר בכמויות ענק?

האם ניתן להחזיר לנו את השליטה על המידע המצטבר בכמויות ענק?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם ניתן להחזיר לנו את השליטה על המידע המצטבר בכמויות ענק?
האם ניתן להחזיר לנו את השליטה על המידע המצטבר בכמויות ענק?
מאת: אבי וייס, 23.9.17, 18:24נטאפ - מרטין קופר
 
למה ארגונים ועסקים משלמים ביוקר על אחסון מידע בענן ציבורי? איך ניתן להוריד את העלויות הללו? פתרונות חדשים מבית NetApp ל"ענן היברידי" נחשפים גם עבור השוק הישראלי המשמש כ"מעבדת פיתוח עולמית" עבור נטאפ.  
 
"רבים שחשבו, שאם הם יוציאו את המידע הרב המצטבר אצלם לענן של אחד מספקי הענן הציבוריים העולמיים, זה יפתור להם את הבעיה. מהר מאוד הם גילו, שזה לא רק יקר, יקר מאוד, אלא גם מסורבל ויש בכך בעיות קשות של רגולציה ושליטה על המידע", מתאר מרטין קופר (Martin Cooper), מנהל בכיר, הדור הבא של מרכז המחשוב (NGDC = Next Generation Data Center) ב- NetApp. "לקוחות רבים מעבירים מידע בכמויות עצומות לעננים, אבל מהר מאוד הם מגלים, שזה לא זול כמו שאנשי המכירות סיפרו להם. זה למעשה דבר יקר מאוד, והעיקר: לא נעשה שימוש ברוב המידע, שהועבר לענן. אולי רק ב-5% מהמידע, שמועבר לענן, נעשה בו שימוש. אז למה צריך לשלם על אחסון יקר בענן, כשאפשר לעשות זאת בזול וטוב יותר – מקומית? למה לשלם על התעבורה לענן?".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם מרטין קופר (בתמונה), שמנהל את הפעילות ההנדסית (System Engineering) העולמית של תחום מרכזי המחשוב של הדור הבא (NGDC) בנטאפ, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "טרנספורמציה דיגיטלית" - לכולם, לכיוון של "עננים היברידיים". מרטין הגיע לנטאפ בתחילת 2016 אחרי רכישת SolidFire, שהוא היה חלק ממנה, מה שחיזק את קו פתרונות אחסון של הדור הבא בנטאפ: מהיר יותר, מבוסס פלאש ונע בין עננים.
 
שאלה: מה התחדש השנה בתחום האחסון של מידע עסקי וארגוני?
מרטין קופר: "ההכרזה הכי חשובה שלנו היא ההשקה של NetApp HCI (ר"ת: Hyper Converged Infrastructure), שמחליף את התפיסה הקיימת: במקום שארגון ירכוש בנפרד את רכיבי הרשת, רכיבי האחסון ואת שרתי האפליקציות, הוא רוכש בקופסה אחת את הכל ומקבל ענן מקומי.
 
הפתרון הזה מאפשר לנוע לשלב הבא של מהפכת המידע, עם אוטומציה, שרידות, גמישות ויכולת גידול (או קיטון) של היכולות הארגוניות במהירות, שלא הייתה קודם".
 
שאלה: מה פתרון HCI מספק לארגונים והאם זה מתאים גם לעסקים בינוניים ומטה?
תשובה: "בהחלט. אתה יכול להתחיל בקטן, ממש בקטן, כי הפתרון הזה מגיע ב-3 גדלים מהיום הראשון של ההשקה: קטן, בינוני וגדול. זה יכול להתחיל מ-4RU ולהגיע עד 80RU.
 
הרעיון המרכזי הוא, שאתה יכול להתחיל עם העומסים הכי בסיסיים, שיש לך בעסק, ואתה יכול להיות בטוח, שזה יתאים לכל גידול לכל עומס עתידי, כי ניתן לשדרג את הקיים בלי להחליף תשתיות.
 
ברוב העסקים והארגונים, כשהם מתחילים לצבור עומסים ומידע, הם נאלצים להחליף תשתיות, כדי לענות על הצרכים ההולכים וגדלים. זו הפעם הראשונה, שאנו מוציאים לשוק פתרון ארגוני ועסקי, שמחסל את הצורך בשדרוג תשתיות. זו הבעיה הכי חמורה, שמעיקה על ארגונים ועסקים, שצריכים להתמודד עם הררי המידע הנצבר אצלם ולענות על ההתפתחות המהירה של פעילות מערכות המחשוב והאפליקציות הקיימות אצלם.
 
תחשוב על הפתרון החדש כפתרון, שמספק לעסקים ולארגונים את הענן של אמזון, אבל באופן מקומי. כך, במהירות וללא כל סיבוכיות, הארגון יוצר לעצמו ענן פרטי, שריד ומאובטח, שיכול לגדול במהירות לכל נפח וצורך עתידי.
 
הפתרון הזה מאוד גמיש, יעיל ומביא תועלת עסקית. זה לא סותר את האפשרות להעביר מידע לאחסון באמזון, בגישה ההיברידית. זו בדיוק המטרה של הפתרון הזה.
 
אתן לך דוגמה טרייה: לקוח שלנו, שמספק שירות של מוזיקה, גילה, ש-95% מהמידע שלו השוכן באמזון כמעט ואינו נדרש ע"י המשתמשים, אבל ה-5% מהמידע, שכל הזמן נדרש ע"י המשתמשים, התעבורה הזו לאמזון עולה לו המון כסף. אז את ה-5% הזה הוא העביר לפתרון מקומי של HCI וחיסל בבת אחת את כל עלויות התעבורה לענן של אמזון.
 
לכן, הפתרון שלנו מצוין לאחסון מקומי של כל מה שהארגון זקוק לו מיידית בעבודה השוטפת. זה מאפשר לארגון גמישות היכן המידע שלו ישכון, כדי להביא למרב החיסכון בהוצאות על אחסון המידע הזה".  
 
שאלה: איך הגעתם לפתרון הזה?
תשובה: "אל תשכח, שאנו צמחנו בעולם אחסון המידע. אנו עובדים שנים רבות בצמידות לדרישות של הלקוחות שלנו בכל רחבי העולם. זה הצורך, שזיהינו בשוק.
 
בנוסף, חל שינוי משמעותי ברגולציה העולמית בנוגע למידע. אלו לא רק התקנות החדשות, שנקראות GDRP, שנכנסו באירופה ובעוד מדינות. גם בישראל יש כיום הנחיות ותקנים מאוד מחמירים, שכל הזמן מחמירים אותם, היכן מותר לשמור מידע וכיצד להגן על המידע וכיצד מגינים על הפרטיות. יש תחומים, שבהם נאסר להוציא את המידע מחוץ למדינה, למשל מידע רגיש: פיננסי, ממשלתי ורפואי. גם בישראל אסור להוציא מידע כזה מחוץ לגבולות המדינה. לכן, אחסון מידע כזה בענן ציבורי עולמי דוגמת אמזון, אינו עונה על הרגולציות החדשות. כך, שבניית ענן מקומי היא הפתרון המתאים ביותר לאתגר הזה.
 
בנוסף, ספקי האחסון בעולם, כמעט כל ספקי האחסון בעננים, שאתה מכיר, משתמשים בפתרונות של נטאפ גם אם הם לא מספרים לך את זה. כך, אנו יכולים להגיע לתאימות טובה בין עננים ולספק פתרון המתאים לחיבור לכל ענן. כך, ארגונים משלבים בין מידע, שחייב להיות בענן מקומי, לבין מידע, שמסתובב לו אי שם ברחבי העולם.
 
בגישה שלנו, המידע תמיד נמצא בשליטה של בעל המידע, שליטה מלאה וללא כל פשרות. זה לא מונע ממך להעביר מידע מענן לענן כרצונך, עפ"י צרכיך ועפ"י ניתוח עלויות. לכן, אנו מאמינים, שהגישה ההיברידית היא הגישה המנצחת לעולם ה-Data Centers בעולם".
 
שאלה: איך השוק קיבל את הגישה החדשה הזו?
תשובה: "העובדה היא, שכיום אנו ספק ה-SAN הצומח בקצב המהיר ביותר בעולם. אנו ספק פתרונות הפלאש הצומח בקצב הכי מהיר בעולם. אנו מגדילים את חלקנו בשוק העולמי של האחסון, שוק, שבכללו נמצא בתהליכי התכווצות וקונסולידציה ומעבר לעננים ציבוריים. למרות זאת, אנו גדלים. זה מראה, שהשוק קלט את המסר שלנו.
 
ממה שאני נפגש עם לקוחות בכל רחבי העולם, אני רואה, שהם מבינים היטב את הגישה שלנו והעובדה, שהתחום הזה צומח במהירות אצלנו. לכן, אנו גם ממשיכים לרכוש חברות, כולל חברות הזנק, כדי לחזק את אחיזתנו בתחומים הללו בשוק העולמי.
 
אנו משוכנעים ומאמינים, שהענן ההיברידי ישלוט בעתיד בכל ה-DC ולכן אנו ממשיכים לפתח פתרונות בכיוון הזה. זו המשימה, שלקחנו על עצמנו, להראות לשוק, שענן היברידי זה העתיד וזה משתלם לארגון.
 
הסוד מאחורי ההצלחה שלנו זו הטכנולוגיה, טכנולוגיית Data Fabric, שהיא המנוע המאפשר להניע מידע מענן לענן, ממקום למקום, מכל מקום אחסון מקומי, או ברחבי העולם, לכל מקום אחר. כך, הורדנו את המחיצות בין ענן מקומי לכל סוג ענן אחר, על כל רשת ולכל צורך".  
 
שאלה: איך השוק הישראלי מנקודת מבטך?
תשובה: "השוק הישראלי הוא שוק מאוד חזק עבורנו לא רק לפתרונות אחסון, אלא לתחומים רבים נוספים, שהם חלק בלתי נפרד מנטאפ. יש לנו בישראל מרכז מו"פ מאוד משמעותי. יש לנו בישראל מרכז תמיכה לא רק לישראל. ישראל עבורנו היא מרכז של מצוינות וחדשנות.
 
בנוסף, רעיונות רבים מגיעים מהלקוחות הישראליים שלנו, שכל הזמן מאתגרים אותנו לספק עוד ועוד פתרונות חדשים, לצרכים המשתנים שלהם. ישראל עבורנו היא מעבדת פיתוח אחת גדולה.
 
לכן, אנו מביאים את המנהלים הבכירים שלנו מכל העולם, וגם לקוחות ושותפים בכירים, לבקר בישראל ולראות מה שיש בישראל. זו גאווה להציג להם מה השגנו ומה אנו מפתחים בישראל.
 
אך לאחרונה רכשנו חברת הזנק ישראלית: Plexistor, שהצטרפה למרכז מו"פ שלנו, חברה, שיש לה טכנולוגיה מאוד מתקדמת בתחום הזיכרון. הפתרון המהפכני שלה מכונה בשם: Software Defined Memory = SDM. הפתרון הזה מספק גישה ישירה מהזיכרון למידע, בלי לעבור דרך המעבד ומה שיש סביבו.
 
המערכת הזו מאפשרת לספק פתרון מהיר הרבה יותר למערכות עיבוד המידע וניהול פשוט יותר של הזיכרונות. כך, שהלקוחות של הפתרון הזה מקבלים ביצועים בעיבוד מידע, שלא היו להם קודם ושהם רק חלמו על רמת ביצועים כזו. הרכישה הטרייה הזו ממחישה כמה השוק הישראלי חשוב לנו".
 
שאלה: לאן התחום הזה מתפתח?
תשובה: "אנו מתרכזים בכמה כיווני התפתחות, שנועדו לענות על כמה צרכים של השווקים העולמיים:
 
א. שינויים בצריכת מידע, כולל תזוזת השוק לצריכת מידע מהענן. כלומר: אנו מעוניינים לספק את הצורך לעבוד וירטואלית במקום על מוצרים פיזיים של חומרה מקומית, כמו שהיה נהוג כל השנים. יש אצלנו יחידה שלמה, שעובדת רק על פתרונות של צריכת Data מהענן.
 
ב. פיתוח עתיד ה-Data Center. יש לנו יחידה, שמכונה אצלנו NGDC, שהיא מרוכזת בפתרונות לטרנספורמציה של מערכות ה-Data Centers ממערכות ותיקות למערכות חדשות, מערכות עננים. המטרה: לתת לכל אחד את היכולת לשנע מידע לעננים ובין עננים.
 
ג. הכל עובר לפלאש. זה ברור היום לכל השוק. תחום הפלאש עובר כעת מהפכה, כאשר המעבר הוא לטכנולוגיית NVMe (ר"ת: Nonvolatile Memory Express), מה שמאפשר לספק מערכות אחסון הרבה יותר יעילות, עם ניצולת טובה יותר של הפלאש. אני מעריך, שהגישה הזו תגיע לכל מערכות הפלאש הנמצאות בשוק ולכל הפלטפורמות. הגישה הזו תספק את רמת הביצועים, שהלקוחות של היום ומחר מצפים מהפלאש.
 
שלוש היחידות הללו משלימות זו את זו. כך, שאני כעומד בראשן מסנכרן את ההתקדמות בין היחידות כדי שמערכות הניהול תהיינה אחידות. כך, שלקוחות הקצה יקבלו חופש בחירה של כל פתרון, בין אם הוא מקומי בענן או היברידי. כך, שלקוחות יוכלו לשדרג את ה-DC שלהם ולנהל את ה-DC גם מרחוק. הגישה שלנו מספקת את היכולת, שמידע המאוחסן יישמר תמיד כפרטי, גם כשהוא ברשת בכל ענן".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
מרטין קופר: "החלום שלנו הוא להיות מוביל עולמי של אחסון מידע בענן.
 
כדי להגשים את החלום הזה אנו בונים אקוסיסטם שלם של טכנולוגיות ושותפים, שיוכלו ביחד לספק ללקוחות את חופש הבחירה בניהול המידע שלהם, ושיוכלו להחליט בקלות היכן המידע שלהם יאוחסן וינותח.
 
אני סבור, שניהול המידע הוא האתגר הגדול ביותר הקיים כיום אצל כל הלקוחות, שאני רואה ברחבי העולם. ב-24 החודשים שעברו, ארגונים צברו יותר מידע ממה שהם צברו בכל העשור הקודם, ויש כאלה שיותר ממה שהם צברו אי פעם בימי חייהם. לכן, אנו מעוניינים להוביל את תחום ניהול המידע ולהעביר את יכולת השליטה במידע לידיים של הלקוחות. זה אפשרי בפתרונות היברידיים. זה מה שמאפשר לתת ללקוחות את היכולת לנהל את המידע לפי הצרכים המתפתחים שלהם, להציב את המידע במקום המתאים להם, נוח להם וכלכלי להם, וגם שייענה על הרגולציות החלות עליהם, בהקשר של העיסוק במידע, שנצבר אצלם.
 
אני מאמין, שאנו יכולים להוביל את השוק באספקת כלים ופתרונות כדי לתת יכולת לארגונים, שלא ילכו כמו עיוורים ויוכלו לשלוט בכמויות המידע, שנצבר אצלם. לא הייתה את היכולת הזו בעבר וכעת היא זמינה לשוק. אני מאמין, שההובלה הזו של השוק היא הכיוון בו אנו נצליח. זה הפתרון, שהלקוחות מחפשים".
 
סרטון: פתרון HCI החדש של נטאפ:



 
 
Bookmark and Share