Telecom News - המהפך בתחום עולם הטלקום: NFV הוא הפתרון המוביל ל-5G ול-IoT

המהפך בתחום עולם הטלקום: NFV הוא הפתרון המוביל ל-5G ול-IoT

דף הבית >> תקנים חדשים >> המהפך בתחום עולם הטלקום: NFV הוא הפתרון המוביל ל-5G ול-IoT
המהפך בתחום עולם הטלקום וגם בארגונים: NFV הוא הפתרון המוביל ל-5G ול-IoT
מאת: אבי וייס, 25.9.17, 07:30שקר אייר
 
חשיפת המהפך של חברות הטלקום ברחבי העולם, שהחלו להטמיע פתרונות חדישים של VMware אצלן, כמענה לצרכים של היום ומחר בעולם התקשורת, שמתקדם במהירות ל-5G. מתי זה יקרה בישראל?
 
"לדעתי, ה-NFV יהיה הפלטפורמה הטובה ביותר לשוק הטלקום, וגם לארגונים", מתאר שקר אייר (Shekar Ayyar), סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ארגונית ומנכ"ל קבוצת התקשורת, VMware. "אנו מאמינים, שכעת זה הזמן, שספקי התקשורת יעלו בדרגה ויהפכו לסוג חדש של ספקי ענן. הם יספקו שירותי 5G ביחד עם שירותי IoT וזה אפשרי במימוש טכנולוגיות NFV, שפותחו במיוחד לשירותי ענן בעולם התקשורת".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם שקר אייר (Shekar Ayyar) (בתמונה), שמנהל ברמה הבכירה ביותר ב-VMware את תחום פתרונות עולם הטלקום, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "טרנספורמציה דיגיטלית" – בעולם הטלקום, ומימוש פתרונות NFV (ר"ת: Network Function Virtualization) אצל ספקיות התקשורת המובילות בעולם, פתרון המתאים גם לארגונים המיישמים IoT.
 
את שקר אייר ראיינתי במסגרת כנס VMworld 2017 Europe המתואר כאן בהרחבה והחושף את ההצלחה המדהימה של הכניסה של VMware להיות ספק מוביל של פתרונות מתקדמים לחברות התקשורת ולארגונים בכל רחבי העולם.
 
שאלה: מה התחדש בשוק הטלקום העולמי מנקודת מבטך?
שקר אייר: "עד לפני שנים ספורות, כשהיית מזכיר חברת תקשורת, זה היה מדובר בחברה המתקדמת לאט, זזה ומתפתחת בתוכה מאוד לאט, עובדת על תשתיות ישנות ומשקיעה המון בשירותי טלפוניה מסורתיים.
 
אולם, השוק זז מהר ולרוב ספקיות התקשורת לא הייתה היכולת או ההזדמנות להתקדם ולהביא חדשנות לשוק במהירו שבה הן יכלו לענות על הביקושים ולאזן את הירידה בהכנסות. לכן, חברות התקשורת החלו לחפש פתרונות, שיביאו להן מקורות הכנסה נוספים המסוגלים לייצר רווחים מהיכולות שלהן.
 
מה שקרה בשוק הזה בשלוש השנים האחרונות, שהגיעו אליו טכנולוגיות של ענן, בעיקר טכנולוגיות SDN ו-NFV, מה שמאפשר לספקי התקשורת לחשוב וליישם את תהליכי 'הטרנספורמציה הדיגיטלית' לכל הרשת שלהן, מהפכה, שהחלה לעבור על עולם ה-IT כבר לפני כמה שנים.
 
זה כלל הקמת Data Centers מבוססי וירטואליזציה, מה שמאפשר לספקי התקשורת להיות יעילים ולהשיק שירותים חדשים במהירות. הם מסוגלים ליישם שינויי ארכיטקטורה של הרשת שלהם בימים במקום בחודשים או שנים, כמו שיש להם במערכות הישנות.
 
בנוסף, ספקי התקשורת עומדים בפני מהפכה נוספת, שמחייבת אותם להתקדם במהירות וזו מהפכת שירותי ה-5G. כך, שכל התחומים הטכנולוגיים החדישים ביותר מצטלבים.
 
השירותים הוותיקים של קול - טלפוניה, וידיאו ואינטרנט, לא ייעלמו. הם פשוט ישודרגו וישולבו בשירותים החדשים, שיכללו: IoT, מערכות VR ו-AR, שימוש ב-AI  בכל תחום. חיברנו ממש כעת את היכולת לפתח את הפתרונות הללו בארכיטקטורות פתוחות ובמתן גישה לקהילת מפתחים גלובלית, שמפתחת בסביבת OpenStack. עד היום, למעלה מ-50 ספקי תקשורת ברחבי העולם התקינו למעלה מ-90 מערכות NFV, שמבוססות על פתרונות VMware, כאשר לא מעט מהמערכות החדשות הללו פותחו בגרסת OpenStack מבוססת Ocata.
 
כל אלו הן התפתחויות המובילות לדור הבא של האפליקציות והן תוכלנה להתקיים מעל לרשתות הווירטואליות החדשות של ספקיות התקשורת".
 
שאלה: האם ארגונים ועסקים יכולים לנצל NFVאת היכולות של ה-NFV?
תשובה: "בהחלט. התפתחות של ענן תקשורת אינו מוגבל לספקיות התקשורת. ארגונים יכולים גם הם לספק שירותי תקשורת לעצמם גם בענן פרטי וגם בענן היברידי.
 
השירות המבוקש ביותר של פתרונות NFV לארגונים אלה פתרונות IoT. ארגונים מתחילים ליישם IoT והם מבקשים, שהחכמה של הרשת לא תהיה רק במרכז הרשת, ב-Data Center אי שם בענן, אלא תהיה בקצה, ממש בתוך מוצרי הקצה, או בסמוך למוצרי הקצה, כלומר: סמוך לסנסורים של עולם ה-IoT.
 
לכן, אנו כבר מספקים לשוק את הצורך הזה בשת"פ רחב עם המפתחים בשוק, עם קופסאות קטנות לניהול חכם של הסנסורים, בכל מקום. החוכמה עוברת לעננים קטנים, שיהיו מבוזרים ומותקנים בכל מקום.
 
בעתיד, אני מאמין, ששתי התופעות תתקיימנה זו בצד זו ותשתלבנה ביחד: גם תהיינה רשתות 'IoT שכל החוכמה נמצאת במרכז, וגם רשתות IoT, שהחכמה נמצאת בקצוות. אני סבור, שכדי לכסות את כל הצרכים של הארגונים, גם בתוכם וגם מחוצה להם, צריך למצוא פתרונות גם בענן פנימי וגם בענן חיצוני.
 
לכן חשוב, שכל העננים יהיו מקושרים ויפעלו תחת אותה מעטפת הפעלה ושליטה. לדעתי, הפתרון המשולב יהיה הפתרון המיטבי והיעיל ביותר של עולם ה-IoT, שנראה בעשור הקרוב".  
 
שאלה: מה החזון שלך לספקי התקשורת באימוץ טכנולוגיות NFV?
תשובה: "לפני כשנתיים, ראינו מה קורה בשוק הטלקום וחשבנו, שאנו יכולים לסייע לספק התקשורת להתקדם ולהיות ספקי הטלקום החדשים. עד לפני כשנתיים, רוב הספקי הטלקום בעולם רכשו וקיבלו מאתנו פתרונותIT  רגילים.
 
אולם, המוצר העיקרי של ספק הטלקום החדש הוא רשת חדשה עם שירותים חדשים ואפליקציות חדשות. זה יצר בבת אחת שוק חדש של אפשרויות, שמספקות מקום לחברות המפתחות תוכנה מתקדמת כמונו, כדי לפתח יכולות חדשות וליישם את האפליקציות החדשות של עולם הטלקום בעננים מכל סוג.
 
המוצר המרכזי שלנו הוא vCloud NFV, שהוא פתרון, שיכול להיות מוטמע מעל לכל ציוד תקני של ספק התקשורת ויכול לספק לו מיידית יכולות לייצר שירותים חדשים. זה פתרון המגיע 'ישר מהקופסה' באופן מלא ומספק את הצרכים החדשים של כל ספקי התקשורת.
 
אנו כל הזמן, מהרגע שנכנסנו לתחום הזה, משפרים את היכולות של הפתרון הזה. זו הסיבה, שיש לנו כבר המון לקוחות מעולם הטלקום ברחבי העולם, כי הם כבר הכירו אותנו ואת היכולות שלנו מהפתרונות שלנו לעולם ה-IT.
 
בפתרונות ה-NFV החדשים, הם יכולים לבקש מאתנו ליישם כל שירות NFV, שהם זקוקים לו, לאור הביקוש מהשוק, ואנו מספקים זאת מהר, או ע"י פיתוח עצמי או ע"י חיבור של המערכת שלנו לפתרונות של צד ג'. כך, שהפתרון החדש יתאים לצרכים העולים מספקי התקשורת.
 
אנו מספקים תפיסה חדשה של שירותי רשת, שניתן ליישם במהירות. כמעט כל שירות חדש בו מאתגרים אותנו, ניתן ליישום תוך שבועות, במקום שנים, כמו שהיה קודם לכן, ברשתות הוותיקות".
 
שאלה: מדוע לדעתך שוק הטלקום הישראלי לא נמצא שם עדיין?
תשובה: "אני מכיר היטב את ספקי הפתרונות הקיימים בישראל, דוגמת אמדוקס וחברות רבות נוספות. לחברות הישראליות, שאני מכיר, יש הרבה פיתוחים בעולם ה-NFV והן עובדות בשת"פ עמנו.
 
אני לא מכיר מספיק את ספקי התקשורת בישראל, אבל לעומת זאת אני מכיר היטב את ספקי התקשורת באזורים אחרים בעולם, למשל בארה"ב ובאירופה. באירופה, כמעט כל ספקי התקשורת המצויים ברחבי EU עברו או עוברים ממש כעת לטכנולוגיות NFV. מדובר מבחינתנו בסיפור הצלחה ענקי. רק באירופה יש 41 ספקי תקשורת, שהפכו להיות לקוחות שלנו, והמספר הזה גדל כל שבוע.
 
אני מבקר כל שבוע בארץ אחרת ברחבי העולם, משום שיש כל כך הרבה ספקי תקשורת, שמזמינים אותי, כדי לשמוע איך הם עוברים ל-NFV. לעניות דעתי, זה גם מה שיקרה בישראל. זו הדרך בה שוק התקשורת הולך כיום בקצב מאוד מהיר".  
 
שאלה: מה הצעד הבא שלכם לעולם הטלקום?
תשובה: "אנו מעוניינים לקדם את הקישורים בין עננים. ב-NFV אנו קודם מיישמים פתרון ענן מקומי. הצגנו זאת למשל בוודאפון, ענקית תקשורת אירופאית. רוב הלקוחות הם מהסוג הזה. הם קודם מטמיעים NFV בענן פנימי ואז מסתכלים איך לחבר זאת לשאר סוגי העננים, שיש להם, ואיך ניתן לחבר זאת לעננים חיצוניים.
 
לכן, אנו מפתחים כעת פתרונות ובוחנים פתרונות לחיבוריות הזו. למשל, בפתרון חדש, שמכונה בשם IoT Smart. כשמוסיפים לזה AI, המימוש של זה דורש חיבור שקוף בין כמה עננים. הפתרון הזה דורש איסוף מידע מהרבה נקודות קצה וניתוח בזמן אמת של המידע הזה במקום כלשהו, לעיתים מקומי ולעיתים בענן ציבורי או בענן פרטי. לכן, אנו מחפשים לחבר את הכל ואם ניתן, לחבר את הכל מעל לרשת הסלולר. בדור חמישי של הסלולר הרעיון הזה יגיע למימוש מלא.
 
הכיוון שלנו מאוד ברור: אנו מעוניינים לחבר הכל להכל, בכל רשת ובכל ענן ולכל יישום ולכל נקודת קצה".
 
שאלה: מהם ההבדלים בין הפתרון שלכם לפתרון של ספקי הפתרונות הוותיקים של עולם הטלקום?
תשובה: "ספק תקשורת יכול כיום לרכוש פתרון NFV מספק הפתרונות המסורתי שלו, דוגמת: אריקסון, נוקיה או וואווי.
 
אולם, הם רואים את ספק התקשורת באופן ורטיקלי. אנו, לעומת זאת, רואים את ספק התקשורת באופן הוריזונטלי. אנו מספקים פתרון רוחבי, שמכסה את כל הצרכים של היום ומחר של ספק התקשורת לכל השווקים ולכל סוגי הלקוחות.
 
לכן, אנו רואים כיום את התופעה בה ספקי תקשורת, שבחרו נניח באריקסון כספק הציוד שלהם לדור הרביעי או החמישי, עדיין הספקים הללו באים אלינו, כדי לספק להם את פתרונות ה-NFV שלנו. זאת, בגלל שאנו מספקים להם פתרון רוחבי. הפתרון שלנו רוכב באופן שקוף על ציוד הרשת של אריקסון או כל ספק ציוד רשת אחר. כך, שיש כאן השלמה בין הפתרונות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
שקר אייר: "החלום שלי הוא, שה-NFV יהפוך לעסק הגדול והמכניס ביותר ב-VMware. מדובר במהפך מחשבתי גם בתוך VMware. עד לפני כשנתיים, בכלל לא ידעו, שאנו נכנסים לעולם פתרונות הטלקום. השוק לא ידע, שיש לנו פיתוחים בתחום ה-NFV. כעת אנו בצמיחה מטאורית.
 
אל תשכח, שאנו בעיקרון חברת מו"פ. לכן, אנו מפתחים ובונים פתרונות, שייענו על צרכי הלקוחות שלנו ולכן, אנו מעוניינים לפתח כל הזמן פתרונות המוכיחים את עצמם.
 
ה-NFV כבר נמצא בשוק ואנו לומדים ממש כעת איך זה מיושם, איך ניתן להפיק מהשירותים הללו יותר תועלות. אנו נמצאים כעת בקצה עקומת הלמידה שלנו ואנו מאמינים, שאנו מסוגלים לפתח ולספק פתרונות מתאימים ללקוחות שלנו. אנו משקיעים הרבה כדי לפתח מערכות, שתהיינה מוכנות להשקה בקרוב ושתוכלנה לסייע לארגונים ליישם שירותים חדשים על כל ענן ולכל צורך.
 
ראינו, שיש צורך במתן פתרונות NFV גם בתחום הטמעת פתרונות טלוויזיה רב-ערוצית בקלות, ולכן, נכנסו גם לעולמות של שירותי המולטימדיה והטלוויזיה.
 
בתור ספק פתרונות תוכנה לעולם הטלקום, אני מאמין, שאנו יכולים לספק לחברות הטלקום את המערכת היעילה ביותר, היציבה ביותר והמאובטחת ביותר.
 
עבור לקוחות הטלקום שלנו, אנו לא ספק חדש. הם ראו ורואים מה אנו מספקים לשוק בתחומי ה-IT. הם מבינים, שהם יקבלו את אותה רמה של פתרון ושירות גם בעולם הטלקום. הם יהיו מסוגלים לראות ROI מההשקעות שלהם בעולם החדש של ה-NFV. הם מבינים, שהם יכולים לקבל מאתנו יכולות וגמישות, שלא היו להם קודם, ושלא יוכלו לקבל זאת מספקי הפתרונות הוותיקים שלהם בתחום פתרונות התקשורת. מדובר במהפך מהיר ביותר, שמתרחש ממש כעת בשוק הטלקום.
 
אני מאמין, שספקי התקשורת, שנשחקו בגלל התחרות בהכנסות שלהם, יכולים לשנות כיוון ולהיכנס לכיוון של רווחיות ממה שהם מסוגלים להציע לשוק של היום ומחר. אני מאמין, שאנו יכולים ומסוגלים להוביל את השוק העולמי גם בפתרונות תקשורת".
 
סרטון: פתרונות IoT מבית VMware:
 

סרטון: פתרונות NFV לספקיות התקשורת ולארגונים:
 



 
 
Bookmark and Share