Telecom News - האם השוק הישראלי יעבור ל"עננים היברידיים" מנוהלים ומאובטחים?

האם השוק הישראלי יעבור ל"עננים היברידיים" מנוהלים ומאובטחים?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> האם השוק הישראלי יעבור ל"עננים היברידיים" מנוהלים ומאובטחים?
האם השוק הישראלי יעבור ל"עננים היברידיים" מנוהלים ומאובטחים?
מאת: אבי וייס, 26.9.17, 08:00אלי שקד ושלומי אביב
 
חשיפת המהפך התפיסתי והארגוני, שהתרחש בחודשים האחרונים בשלוחת VMware בישראל, כדי לענות על הביקושים החדשים של השוק הישראלי, שהוא שוק מתקדם, מאתגר וצומח במהירות.  
 
"בהנהלה שלנו, בכל מוצר או שירות חדש, קודם שואלים איך הלקוחות הישראלים מגיבים על זה", מתאר אלי שקד, (בתמונה מצד ימין), מנכ"ל VMware ישראל. "נכנסנו לתחומים, שלא היינו בהם בעבר, דוגמת עולמות הסייבר והטלקום. אני מרגיש, שאנו במצב, שבו אנו 'מחליפים גרביים תוך כדי ריצה' בפעילות שלנו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אלי שקד ביחד עם שלומי אביב (בתמונה מצד שמאל), מנהל פעילות עסקית אזורי – NSX ב-VMware, כדי לשמוע על ההתפתחויות של פתרונות "עננים היברידים" ו"טרנספורמציה דיגיטלית לכל" בישראל.
 
את אלי שקד ושלומי אביב ראיינתי במסגרת כנס VMworld 2017 Europe המתואר כאן בהרחבה והחושף את ההצלחה המדהימה של הכניסה של VMware להיות גם ספק מוביל של פתרונות מתקדמים לחברות התקשורת ולארגונים בכל רחבי העולם.
 
שאלה: מה התחדש בשלוחת VMware בישראל?
אלי שקד: "כיום, נגמרו ההיסוסים, שהיו בשנים שעברו, והעדיפות של כל ,CIO שאני מדבר אתו, היא המודרניזציה של ה-Data Center של הארגון ומעבר לפתרונות של עננים היברידיים.
 
הרעיון של שקיפות - Visibility בניהול הנתונים, האחסון והאפליקציות, הוא המוביל כיום ואנו עובדים דרך השותפים שלנו בארץ כדי לספק את המענה הנכון לכל הלקוחות הרבים, שיש לנו בכל רבדי השוק הישראלי.
 
בשנה האחרונה, השלוחה הישראלית של VMware שינתה את פניה, בין אם ביוזמת האנשים עצמם ובין בהתפתחות המציאות של הרחבת והתחדשות השלוחה. כמעט מחצית מכוח האדם בשלוחה התחלף, שזה תהליך די מקביל וזהה למה שקורה בעולם הסטארטאפים הישראלי.
 
ב-VMware אנו קוראים לזה Act 2.0 אבל בישראל קראנו לזה Act 2.2, בגלל העוצמה של כניסה של בעלי תפקידים חדשים לשלוחה.
 
יש לחילופי הדורות גם משמעות מבחינת הדרישות של השוק ומגוון הפתרונות החדשים, שאנו מציגים לשוק. פשוט, נערכנו לדרישות שוק חדשות, ואנו ערוכים למצות כל הזדמנות חדשה בשוק.
 
התוצאות כבר מדברות בעד עצמן. עמדנו בתוצאות מעבר ליעדים, שהוצבו לנו, עם כל הקשיים של התמודדות בשווקים תחרותיים ומאתגרים, כמו אלה המצויים בישראל.
 
שמנו השנה פוקוס על כל מה שחשוב כדי להיערך אסטרטגית נכון, על מנת להשיג יעדים חדשים ולקוחות חדשים מבלי לנטוש את הלקוחות הקיימים.
 
כך, שאנו כיום מיישמים אסטרטגיה חדשה של פעילות סביב השעון. אנו עובדים קשה כמעט סביב השעון. ההתפתחויות בעולם הענן מחייבות פתרונות סביב השעון. הענן של היום ומחר זה לא הענן של האתמול. המהפכה מאפשרת פתרונות חדשים ומאפשרת לארגונים לפתח פתרונות חדשים במהירות ולשלוט במידע שלהם, עם יכולת להעביר אותו בקלות בין עננים. יש לנו חלק חשוב במהפכה הזו.
 
הגישה שלנו לא מסתכמת ב-Data Centers ובעננים. אנו מגיעים עד לקוחות הקצה, עד למסך הגדול והקטן, שכל משתמש קצה רואה ומפעיל במו ידיו, למשל בפתרון ה-Workspace One החדש שלנו. יש לנו היום גישה הרבה יותר ידידותית לכל לקוח קצה, על כל מכשיר קצה. אנו לא רק פתרון למנהלי מחשוב ומפתחים מקצועיים.     
 
פעילות מרכז השירות שלנו התרחבה והיכולות הפכו להיות יותר ידידותיות ללקוחות שלנו, גם ללקוחות פנימיים וגם ללקוחות חיצוניים, שכולם עובדים כעת באותה מערכת תמיכה".
 
שאלה: מהם האתגרים, שעימם אתה מתמודד?
תשובה: "אנו מקדמים את השלוחה הישראלית של VMware לאור האסטרטגיה, שאמורה לענות על שני אתגרים חשובים:
 
א. לא נוטשים מה שפותח ויושם עד כה, ובמיוחד אם מדובר במערכות, שלא פותחו על ידינו. כלומר: 'הטרנספורמציה הדיגיטלית' בעסקים ובארגונים אינה אומרת שיש לזרוק לפח את כל או רוב המערכות הישנות. אנו יודעים לבצע תהליכי מודרניזציה לפעילות ותיקה ולאפליקציות ישנות.
 
לכן, בגישה הזו אנו באים ללקוחות ואומרים להם: אל תשקיעו זמן ומאמצים כדי להעביר את המערכות הישנות שלכם לעולם החדש. אל תיגעו בכלום ואל תסגרו כלום.
 
אנו מספקים יכולות חדשות בלי להרוס את הישן ומספקים לכל לקוח הנגשה של הכל, לעולם החדש. כך, רק לשם ההמחשה, מערכותIoT  חדישות יכולות לגשת למערכות הישנות באופן שקוף.
 
ב. משלבים תשתיות והופכים אותן לווירטואליות. אנו בוחנים את התשתיות הקיימות הנמצאות אצל כל לקוח ומציעים את הדרך לעבור לתשתיות חדשות ומאובטחות בלי לזרוק את הקיים. התשתיות החדשות מאפשרות יכולות, שלא היו לארגונים בעבר, למשל, הקמת שירותים במהירות של דקות, העברת שרתים ממקום למקום בלחיצה על עכבר, העברת מידע מענן לענן, העברת עומסים מענן מקומי לענן מרוחק ועוד. אנו יודעים איך לנהל את העולם החדש של העננים ואיך לאבטח את מה שנע על הרשתות החדשות הללו.
 
כל נושא העננים החדשים הפך את תשתיות הענן לעניין אמורפי. פעם היו צריכים מנהלי תשתיות, שהתמחו בתשתיות ועסקו רק בתחום התשתיות. בעידן החדש - אין מקצוע כזה יותר. הכל וירטואלי.
 
אחת הבעיות, שאני נתקל בה בעסקים וארגונים, שהחלו להעביר עומסים ואפליקציות לענן, שהם מגלים, שזה לא בדיוק זול והבעיה הכי חמורה: הם כבר לא יודעים היכן האפליקציה שוכנת והיכן המידע שלהם שוכן. לכן, הם נתקלים בבעיות קשות של אבטחת מידע ומענה לרגולציות ההולכות ומחמירות. גם המענה לעלייה בביקושים הופך לבעייתי, אם השיהוי בתגובה לענן, שנמצא אי שם בעולם, הוא 'צוואר בקבוק'. זה מתבטא במהירות של העיבוד של המידע הזה ומתן מענה לצרכים המידיים של לקוחות הקצה.
 
הצגנו לעולם דוגמה יפה של חברת אמדוקס, כיצד היא מתמודדת עם שינויים קיצוניים ברמות הביקושים אצל לקוחות הקצה שלה, במערכת הגמישות, שאנו פיתחנו בדיוק עבור מצבים כאלה".  
 
שאלה: איך השוק הישראלי מגיב על ההתפתחויות הללו, שאתה מציג לשוק?
תשובה: "השוק בישראל הוא שוק מאוד מתקדם. לא סתם קוראים לנו בכל העולם: Startup Nation. הישראלים אוהבים לבדוק כל דבר, להתנסות בכל דבר חדש ולאתגר אותנו על כל דבר. הם הראשונים האומרים לנו מה לשפר ומה לא בדיוק עובד כמו שהם ציפו. אין דבר כזה בעולם.
 
לכן, קל לנו להביא לישראל (כשחלק מפותח כאן בישראל), את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. זאת, כי הלקוח הישראלי אוהב ורוצה את זה. כך, הפכנו להיות 'שופר' של החברה בעולם. זה מאתגר את החברה, לשפר ולפתח פתרונות, שאחרי כן כל העולם נהנה מכך.
 
כך, הלקוחות הישראליים מגיעים להשפעה והם משפיעים לא רק על הארגונים כאן, אלא על הנעשה בכל העולם. יש כיום תחרות מאוד חריפה בישראל, עם אווירה של יזמות. זה מצוין עבורנו, כי זה מחייב גם אותנו להיות דינמיים, יצירתיים, יזמים ומובילים".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים ומתכוונים להתפתח בשוק הישראלי?
תשובה: "העיקר זה ענן היברידי. אני מאמין, שענן היברידי, שכבר נכנס לעסקים ולארגונים בישראל, יהיה בכל מקום, בכל ארגון. אחרי ארה"ב, הראשונים, שמאמצים את כל מה שמכריזים בארה"ב, הם הישראלים.
 
לכן, הצעד הבא שלנו הוא להציע לישראלים את החיבורים היעילים ביותר לעננים, שמתאימים ללקוחות הישראלים. יש כיום לקוחות רבים המבקשים לעבור לעננים היברידיים וכל לקוח מעוניין בפתרון, שיתאים לצרכים הספציפיים שלו.
 
תחום נוסף שהתחלנו להשקיע בו ונפתח אותו בתקופה הקרובה הוא עולם הפיתוח בגישת ה-DevOps, בעיקר סביב ה-PKS. זה תחום חדש ומלהיב עם המון אפשרויות.
 
מעל לכל, אנו מציעים את נושא האבטחה ונושא השקיפות. מנהלים אומרים לי, שהם רוצים לדעת בכל רגע נתון היכן המידע שלהם נמצא, לדעת האם המידע מספיק מאובטח והאם רמת הביצועים עונה לביקושים.
 
תחום נוסף, שנפתח בשנה הקרובה, הוא תחום, שבתכנית האסטרטגית שלנו החלטנו לתת לו פוקוס, והוא תחום הפתרונות לשוק ה-SMB. עד היום, VMware נתפסה בשוק כחברה של פתרונות לארגונים ולעסקים גדולים. זה כבר לא מדויק. יש לנו פתרונות מאוד מתקדמים ומעניינים גם לרמת ה-SMB. אנו מתכוונים להשקיע מאמצים בכיוון הזה.
 
אנו נבנה אקוסיסטם שלם, שינהל נכון את התחום החדש הזה אצלנו וייתן פתרונות מתאימים לשוק ה-SMB בישראל".  
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אלי שקד: "החלום שלי אולי יפתיע אותך, אבל הוא חלום מאוד חשוב מנקודת המבט שלי: לקחת את VMware יותר עמוק לתוך הקהילה ולענות על צרכי הקהילה בישראל. כלומר: להגיע לציבור בישראל, שלא נמצא בעולם הדיגיטלי, שאנו חיים אותו.
 
אני מאמין וחושב, שאנו צריכים להשאיר דברים טובים לדור הבא ולהכין את הדור הבא לאתגרים של המחר. יש לנו התחלה של פעילות בכיוון הזה, למשל להכשיר תלמידות, כבר מגיל מאוד צעיר, ובמיוחד מהפריפריה, לתכנת ולפתח במערכות מחשוב מתקדמות".
  
סרטון: פלטפורמת Workspace ONE למשתמשי הקצה:

 
סרטון: השקת פתרונות PKS (ר"ת: Pivotal Container Service):



 
 
Bookmark and Share