Telecom News - חוצפה: גולן טלקום עתרה לבג"ץ נגד משרד התקשורת בעניין חילוט הערבות

חוצפה: גולן טלקום עתרה לבג"ץ נגד משרד התקשורת בעניין חילוט הערבות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חוצפה: גולן טלקום עתרה לבג"ץ נגד משרד התקשורת בעניין חילוט הערבות
גולן טלקום רוצה להרוויח פעמיים ע"ח הציבור: ההחלטה של מנכ"ל משרד התקשורת בפועל (שמילה מימון) מ-11.9.17 להחזיר לגולן טלקום 46 מיליון ש"ח (החזר אגרות תדרים) הופכת עוד יותר למגוחכת ולא חוקית לאור פניית גולן טלקום לבג"ץ כנגד החלטת השר איוב קרא להטיל עליה קנס של כ-28 מיליון ש"ח בתשלומים ל-3 שנים (בצורת חילוט ערבות) בגין הפרות החוק והרישיון על ידה.
מאת: אבי וייס, 26.9.17, 17:03שמילה מימון

לא עברו שבועיים מאז שפרסמנו כאן את המאמר הנוקב: "למה משרד התקשורת נתן מתנה של 46 מיליון ש"ח לגולן טלקום?" וכעת מתגלה, שגולן טלקום לא מסתפקת במתנה הענקית הזו של שמילה מימון (בתמונה משמאל) מהכיס של הציבור, אלא רוצה להרוויח גם את הקנס (בתצורה של "חילוט ערבות" פטנט של המנכ"ל בנבצרות שלמה פילבר), היא לא רוצה לשלם את הקנס של 28 מיליון ש"ח, שהשר איוב קרא החליט (החלטתו מצויה כאן), בתשלומים ל-3 שנים. 

גולן טלקום הגישה בג"ץ (בג"ץ 7464/17) והחלטת כב' השופט א' שוהם מהיום היא: שהעתירה תובא לדיון בפני הרכב של 3 שופטים והמשיבים (שר התקשורת, מנכ"ל משרד התקשורת ומשרד התקשורת) יגיבו עד 14 יום לפני הדיון.

ללא ספק, מדובר באחד המהלכים הכי חוצפניים, שהיו אי פעם בשוק הישראלי והם תוצאה ברורה של הכישלון אדיר הממדים של כל פעילותו של שמילה מימון בעניין זה.

הטענה של גולן טלקום ש"ההפרה תוקנה" (כך גם כתב השר איוב קרא במסמך ההזוי שעליו חתם), היא חלק בלתי נפרד מהחוצפה הבלתי תיאמן הזו, שאפשרית רק במדינת הכאוס בעולם התקשורת ששמה ישראל, ושל התפוררות תשתיות הסלולר בישראל

להלן הודעת גולן טלקום באמצעות בעליה (אלקטרה מוצרי צריכה) לבורסה מהיום: 
"בהמשך לדיווח של אלקטרה  צריכה, בדבר החלטת משרד התקשורת בערעור שהוגש על-ידי גולן טלקום, חברה בת (97.5%) של החברה, להפחית את גובה הסכום שיחולט מתוך הערבויות שהעמידה גולן בקשר עם הפרת דרישות כיסוי גיאוגרפי ופריסת תשתית, לסך של כ-27.9 מיליון ש"ח, החברה מודיעה כי גולן הגישה היום לבית המשפט העליון בשבתו כבית המשפט הגבוה לצדק ("בג"ץ") עתירה למתן צו על תנאי כנגד שר התקשורת, איוב קרא, מנכ"ל משרד התקשורת ומשרד התקשורת. להלן עיקריו:
 
א. ליתן צו על תנאי המחייב את המשיבים ליתן טעם מדוע לא תבוטל החלטת החילוט כליל והשבת סכום חלקי שכבר חולט; 

ב. לחלופין, ליתן צו על תנאי המחייב את שר התקשורת ליתן טעם מדוע לא יפחית באופן משמעותי ביותר את הסכום בסך של כ-27.9 מיליון ש"ח שהחליט לחלט לגולן. יצוין, כי ההפרה כאמור תוקנה עוד בטרם החלטת החילוט של משרד התקשורת.
 
נזכיר כי בחודש אוגוסט החליט שר התקשורת איוב קרא לדחות את ערעורה של גולן טלקום על החילוט, אם כי קיבל חלקית את הערעור על סכום החילוט ולהפחיתו בכ-3 מיליון ש"ח - מכ-31 ל-28 מיליון ש"ח".

עדכון: חברת פרטנר הגישה באוקטובר 2017 נגד שר התקשורת, המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת ונגד חברת גולן טלקום בג"ץ ובעתירה נאמר (בין היתר| כי פרטנר טוענת שמצד אחד גולן טלקום נקנסת על הפרת הוראות רישיונה (בסך של 28 מיליון ₪) ומנגד מקבלת עבור אותה תקופה הטבה משמעותית עבור תוצאות ההפרה הנרחבת של החוק והרישיון שלה (בסך של 46 מיליון ₪). לפי העתירה, ההחלטה להחזיר את אגרות התדרים ניתנה בהעדר סמכות והיא לוקה בחוסר סבירות קיצוני. טרם נקבע מועד לדיון בעתירה (בפני 3 שופטים). 

עדכון 23.5.18: בג"ץ דחה עתירת פרטנר למנוע החזרת 46 מיליון ש' לגולן טלקום. בג"ץ קבע כי מבחינה חוקית למשרד התקשורת יש סמכות לקבל החלטה כזאת. בפסק הדין נכתב כי "הפרות רגולטוריות כדוגמת זו שביצעה גולן יכולות להיענות בתגובה ממשית בדמותו של חילוט ערבות משמעותי. השיטה המוצעת על-ידי פרטנר מוסיפה לכאורה סנקציה נוספת לצדו של החילוט, באופן שעלול להוביל לכאורה למצב של סנקציה כפולה המוטלת על המפעיל. כפי שכבר הודגש, מעבר לקושי שהדבר מעורר במישור של שיקולי הוגנות, יש בכך גם חתירה תחת התכלית של חיזוק שחקנים שונים בשוק על-מנת לשמור על האינטרס הציבורי שבקידום התחרות".

עדכון 8.10.18: גולן טלקום משכה עתירתה [מספר 7464/17] נגד שר התקשורת, מנכ”ל משרד התקשורת והמשרד עצמו בנושא חילוט של כ- 28 מיליון ₪ מתוך כספי הערבות שהפקידה גולן טלקום לשם הבטחת מילוי התנאים הרגולטוריים על פי רישיונה. בהחלטת בית-המשפט העליון בשבתו כבית-משפט גבוה לצדק מ- 8.10 נאמר כי: “בגמר הדיון, בהמלצתנו, חזרה בה העותרת מעתירתה. העתירה נמחקת בזאת. אין צו להוצאות”. כך "ירד המסך" מסיפור פירוק רשת האנטנות של גולן טלקום והקנס בתצורת חילוט ערבות שקיבלה משרד התקשורת. 

חוצפה



 
 
Bookmark and Share