Telecom News - האם צפויות צרות ל"חדשות ערוץ 2"? הרשות להגבלים עסקיים מתערבת

האם צפויות צרות ל"חדשות ערוץ 2"? הרשות להגבלים עסקיים מתערבת

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> האם צפויות צרות ל"חדשות ערוץ 2"? הרשות להגבלים עסקיים מתערבת
הפיצול של ערוץ 2 לערוצי רשת וקשת, שיחזיקו במשותף את "חדשות ערוץ 2", יצר מתח בשוק והוביל את ערוץ 10 להתלונן בכל כיוון נגד "חדשות ערוץ 2". כעת, הרשות להגבלים עסקיים נכנסת לתמונה וייתכן ותנהל חקירה בנושא זה (אודות הקשרים בין חדשות ערוץ 2 לקשת ולרשת).
מאת: אבי וייס, 28.9.17, 09:50אבי וייס חדשות ערוץ 2

הרשות להגבלים עסקיים שלחה הבוקר למנכ"ל "חדשות ערוץ 2", אבי וייס (בתמונה משמאל, שום קשר, ישיר או עקיף, או בכלל, עם כותב שורות אלו) את הפנייה הבאה (ההדגשות - במקור):

"בהתאם לסמכות הממונה על הגבלים עסקיים (להלן: "הממונה") לפי סעיף 46(ב) לחוק ההגבלים העסקיים התשמ"ח-1988 (להלן "החוק"), ולאחר שהממונה מצאה כי יש בכך כדי להבטיח או להקל על ביצוע החוק, חברת החדשות בע"מ (להלן: "החברה") ומר אבי וייס, מנכ"ל החברה, נדרשים להעביר לידינו את ההסכמות אשר הושגו בוועדה ברשותה של גב' תמי רווה בנושא הסדרת שיתוף הפעולה בין רשת מדיה בע"מ ושידורי קשת בע"מ במסגרת פעילותה של החברה עם המעבר לרישיונות שידור.
ככל שההסכמות גובשו במסגרת מסמך כתוב, אנא העבירו מסמך זה. ככל שהושגו הסכמות בעל פה, ללא רישום בכתב, אנא העבירו תרשומת של הסכמות אלו.
אם טרם גובש נוסח סופי של ההסכמות, אנא העבירו טיוטה אחרונה וציינו זאת בכתב.
יש להעביר את המסמכים הנדרשים בהקדם האפשרי, ולא יאוחר מיום 1 באוקטובר 2017".

כמה מילות רקע, למי שלא מתמצא בפלונטר החדש הזה: בקרוב מאוד (ב- 1.11.17) יפוצל ערוץ 2 בין רשת לקשת, אבל "חדשות ערוץ 2" (גוף, שייקרא בקיצור: "חדשות 2" אחרי הפיצול), ימשיכו בשנים הקרובות להיות "פינת החדשות" של 2 הערוצים המפוצלים גם יחד, ערוצים שיתחרו זה בזה וכמובן יתחרו בשאר ערוצי המדיה והחדשות הקיימים בלוח השידורים של עולם הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל. 

זה הוביל את ערוץ 10 לפנות בטרוניות ואין סוף טענות והאשמות לכל כיוון, האשמות שאפשר להכניס אותן תחת הכותרת: "אחזקה משותפת של קשת ורשת ב"חדשות ערוץ 2" תיצור מונופול אימתני בשידורי החדשות בישראל".

ערוץ 10 מעלה טענות רבות, אחת המוזרות שבהן היא הדרישה לקבל הפחתה של תשלומים, שערוץ 10 משלם, דרישה נוספת היא, שערוץ 10 לא יעבור לאפיק 14 (מאפיק 10 שהוא נמצא בו כיום) ושדמי המכרז (המכרז לבחירת האפיקים), שבו רשת וקשת שילמו כ-33 מיליון ש"ח, יועבר לכיס של ערוץ 10...

הדרישה האחרונה הזו ממש מוזרה, כי המכרז (לבחירת האפיקים) דיבר על כך במפורש (בעקבות החקיקה והתקנות), שהכסף הזה יילך להפקות מקור ולהפקות מקומיות לקידום היצירה הישראלית, כלומר: לטובת האינטרס הציבורי, ולא לכיס של בעלי ערוץ 10... יתרה מכך, לאחרונה אגף הכלכלה של משרד התקשורת פרסם שימוע ציבורי (הנמצא כאן למתעניינים), בדבר צורת חלוקת ה-33 מיליון ש"ח הללו, בין היוצרים והמפיקים בישראל. שום חלופה אין בשימוע הזה, שהכסף יילך לכיס של ערוץ 10, שמשלם 1.54 ש"ח (זו לא טעות דפוס) עבור השימוש בערוץ 14, בו זכה במכרז על האפיקים. 

כדי לנסות לפתור את הפלונטרים הרבים, עו"ד תמי רווהשנוצרים עם הפיצול של הערוצים, קשת ורשת הקימו מעין "ועדה לתיאום", בראשות תמי האוזנר רווה (יו"ר חברת החדשות של ערוץ 2, בתמונה משמאל) ועוד עו"ד פרטי, כדי לגבש הסכמות, איך "חדשות ערוץ 2" ינוהל ויתנהל אחרי הפיצול. אולם, הפעילות הזו וההמלצות של הצוות הזה, לא עברו שום אישור או בדיקה של הרשות להגבלים עסקיים, כיוון שרשת וקשת אמורות להתחרות זו בזו, ולא לתאם את מהלכיהן זו מול זו... זה הרקע למכתב הדרישה למידע, שחשפנו בתחילת הידיעה כאן. 

אם לא די בכך, הגוף, שאמור להיות הרגולטור השלטוני של כל הנושא הזה ולנהל אותו (במקום שיתנהל בעצמו ע"י ועדה פנימית שכזו בראשות תמי האוזנר רווה), "הרשות השנייה", חדל מלתפקד (די מזכיר את הכאוס של מועצת הכבלים והלוויין). היו"ר של "הרשות השנייה" עוברת בשבוע הבא לתפקיד חדש (ולא מונה לה מחליף) ומספר חברי המליאה של המועצה ירד מתחת למינימום הנדרש להתכנסות ולקבלת החלטות (המועצה נשארה עם 8 חברים בלבד מתוך 15, בשעה שחוק הרשות השנייה דורש מהמועצה מינימום של 10 חברים, כדי לקבל החלטות).

לא פלא, שעל הרקע הזה הכל הפקר, כפי שפרסמנו תחת הכותרת: "האם מותר לשדוד (או להשתמש ללא רישיון) במשאבי השידור של המדינה?". אנו מצויים במצב בו כל ספקי ה-OTT עושים ברכוש הציבורי - כבשלהם. פשוט - הפקרות ממדרגה ראשונה, בחסות ובגיבוי שרי התקשורת האחרונים, כולל הנוכחי

כעת, הרשות להגבלים עסקיים תבדוק ואולי תחקור רק את הפינה הזו של הקשרים, שאולי נולדו בין "חדשות ערוץ 2" לקשת ולרשת. מה ייצא מהבדיקה הזו והאם היא תתפתח לחקירה של ממש וכתבי אישום? זה עוד לא ברור. 
 
צפייה בחדשות



 
 
Bookmark and Share