Telecom News - מפתחים ומתכנתים, רוצים ללמוד Python ו-Git בחינם? הירשמו ל-OGLAM

מפתחים ומתכנתים, רוצים ללמוד Python ו-Git בחינם? הירשמו ל-OGLAM

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> מפתחים ומתכנתים, רוצים ללמוד Python ו-Git בחינם? הירשמו ל-OGLAM
מפתחים ומתכנתים, רוצים ללמוד Python ו-Git בחינם? הירשמו לאקסלרטור OGLAM
מאת: מערכת Telecom New, 1.10.17, 12:59

הסדנא לידע ציבורי פותחת את ה-OGLAM Accelerator. מיזם משותף לה ולגופי תרבות מובילים יקיים פרויקט הכשרה למפתחים/ות, מתכנתים/ות ומעצבים/ות UX ו-UI בו יפתחו לציבור את אוצרות התרבות.
 
הסדנא לידע ציבורי פותחת את GLAM Accelerator"". הרעיון מאחורי התוכנית הוא לאפשר למוזיאונים, ספריות, גלריות וארכיונים לפתוח את המאגרים שברשותם, באמצעות אקסלרטור ייחודי.

המפתחים/ות, המתכנתים/ות והמעצבים/ות, שישתתפו בפרויקט, מצידם, יקבלו הכשרה חינם בתחומים הלוהטים ביותר כיום בעולם פיתוח התוכנה בהם Python, Git ושיטות פיתוח מתקדמות. ההכשרה תתבצע בשיטת ה-Boot camp, בה ילמדו המשתתפים טכנולוגיות חדשות תוך כדי פיתוח הפרויקטים, באמצעות הכשרות אינטרנטיות והדרכה מאנשי התוכנית.

במהלך התוכנית, קבוצה של כ-20 אנשי/נשות תוכנה ומעצבי/ות UX ו-UI יעברו סדרה של הרצאות העשרה והכשרה, כולן ע"י מומחי תרבות וקוד, מהמובילים בישראל ובעולם. זאת, כדי לסייע להם לפתח יחדיו אפליקציות Web בקוד פתוח על בסיס המאגרים, כדי לחשוף ולהנגיש אותם לציבור.

הפרויקט הוא שיתוף פעולה של הסדנא לידע ציבורי והגופים המשתתפים, וכחלק מהתפיסה המבקשת לפתוח את אוצרות התרבות. ההשתתפות למתכנתים ולמעצבים תהיה ללא עלות. הפרויקט מבוסס על עקרונות תנועת Open GLAM העולמית (GLAM: Galleries, Libraries, Archives, and Museums), שמטרתה לפתוח ולהנגיש אוצרות תרבות לציבור.
 
במסגרת הפרויקט התחייבו שורה של מוסדות ציבור ישראליים לפתוח את אוצרות התרבות שלהם, שעברו דיגיטציה, בפני צוותי האקסלרטור. בין הגופים המשתתפים ניתן למצוא את סינימטק ירושלים, הספריה הלאומית, בית התפוצות, רשות העתיקות וארכיוני ישובים. את המשתתפים בפרויקט ילוו שורה של מפתחים, מתכנים ומנטורים. שיסייעו לפתח את היוזמות השונות ולהעשיר את המשתתפים באקסלרטור.

שבי קורזן, מנכלי"ת הסדנא לידע ציבורי: "מדובר בהזדמנות לצאת משגרת היום יום, להתפתח ברמה הטכנולוגית ולעשות שימוש בכלי פיתוח אחרים ושיטות עבודה שונות. כל זאת, יחד עם הדרכה והעשרה של מתכנתים בכירים ואנשים מהתעשיה. יש כאן אינטרס משותף. מצד אחד, הגופים, שמוכנים לתת כתף, לפתוח מאגרי מידע ולתמוך בפרויקט ומצד שני, מתכנתים/ות, מפתחים/ות ומעצבים/ות המקבלים/ות הכשרה והעשרה בחינם, והציבור. שיוצא נשכר מהפרויקטים שלבטח יצמחו מהפרויקט. זו הזדמנות מעולה ללמוד שיטות פיתוח חדשות בחינם, וגם לסייע בהנגשת התרבות הישראלית".

הרשמה לתוכנית - כאן.

צילום תמונה עליונה: ישראל הדרי.

קורס
 
 



 
 
Bookmark and Share