Telecom News - "יום הדין" של הוט יידחה בעוד חצי שנה. הספין החדש נחשף מהר

"יום הדין" של הוט יידחה בעוד חצי שנה. הספין החדש נחשף מהר

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> "יום הדין" של הוט יידחה בעוד חצי שנה. הספין החדש נחשף מהר
לא עברה יממה מאז החשיפה ב-Telecom News לגבי "יום הדין" של הוט (שאמור היה להיות 13.11.17) ומשרד התקשורת מיהר לחשוף את הספין הבא: "יום הדין" יידחה בחצי שנה כדי לבצע עוד שימוע, ובינתיים הוט תמשיך להיות OTT על רשת בזק. מה יקרה אחר כך? לא ידוע.
מאת: אבי וייס, 3.10.17, 21:43שמילה מימון

משרד התקשורת התעלה הפעם על עצמו: לא עברה יממה מהחשיפה ב-Telecom News אודות המהלכים של משרד התקשורת בעניין הפריסה האוניברסלית של הוט, ובדיוק כפי שחזינו, משרד התקשורת שלף את הספין הבא שלו: דחייה בחצי שנה של "יום הדין", כדי לקיים עוד שימוע. הודעת משרד התקשורת לציבור נמצאת כאן והשימוע עצמו נמצא כאן.

בשימוע הזה אין ממש כלום, למעט הדחייה של "יום הדין" (שהיה אמור להיות 13.11.17) בחצי שנה, ובתקופת הדחייה הוט תמשיך להיות OTT (בלי רישיון) על רשת בזק. מה יהיה אחרי החצי שנה? זה לא ברור. אבל לזה יש פתגם מתאים: "או שהפריץ ימות או שהכלב ימות". כלומר: עד אז ימצאו ספין חדש.

יש רק בעיה אחת בהודעת משרד התקשורת. שמילה מימון (בתמונה למעלה משמאל) חתם על ההודעה בתור "יו"ר הוועדה המייעצת", עוד תואר, שהדביק לעצמו. אבל התואר הזה הפעם אינו חוקי, כי יש צו רשמי הקובע שמית מי הוא יו"ר הוועדה המייעצת ומיהם חבריה (הצו נמצא כאן והוא עדיין בתוקף, כי על פי התקנות יש לפרסם את המינוי והשמות של חברי הוועדה המייעצת באתר האינטרנט של המשרד), ושם היו"ר הוא עדיין שלמה פילבר. שלמה פילבר

מי זה שלמה פילבר? התמונה שלו כאן משמאל, למי שלא מכיר... בכלל לא דומה לשמילה מימון.

כך שכל ההודעה הזו (של שמילה מימון) היא כרגע חסרת תוקף, אם לא יוצא צו חדש, עם השמות המעודכנים. בכל מקרה, שימוע זה דבר מצוין. יותר טוב מאשר החלטה בלי שימוע. 

להלן הודעת משרד התקשורת כלשונה, למי שנהנה לקרא מסמכים מבדחים, שהם ספין אחד גדול על הציבור:
********************************************************************************************************** 
"הוועדה המייעצת בוחנת את דחיית מועד יישום ההחלטה  לעניין מועד פרישת תשתית "הוט טלקום" בשישה חודשים
 
ביום 13 בנובמבר 2014 החליט שר התקשורת דאז מר גלעד ארדן, לאמץ את המלצת הוועדה המייעצת לענין פרישה אוניברסלית, לפיה, בשלב ראשון, הוט טלקום תשלים פרישה של תשתיותיה ב- 61 ישובים[1]  וזאת תוך 24 חודשים (כלומר עד ליום 13 בנובמבר 2016), וכי הפרישה ביתר הישובים הלא מרושתים (כ- 170 ישובים) תעשה בשלב שני.
 
ביום 9 באוקטובר 2016 החליט השר דאז, מר צחי הנגבי, לאמץ את המלצת הוועדה המייעצת, ולדחות את יישום ההחלטה לתקופה של שנה, כלומר עד ליום 13 בנובמבר 2017. כן נקבע בהחלטה כי בתקופה זו תחל הוט שידורים לספק את שירותיה בטכנולוגיית OTT  (Over The Top) באיזורים בהם לא פרושה תשתית הוט טלקום. 

בשנה האחרונה חלו התפתחויות טכנולוגיות בשוק הטלקום ובכללן:
(1) גידול בביצוע שימוש על ידי בעלי רישיונות בשירות גישה לתשתית פסיבית במסגרת השוק הסיטונאי.[2]
(2) התפתחות התחרות בשוק השידורים בטכנולוגיית OTT (Over The Top) המוצעת כיום אף על ידי בעלי רישיונות אחרים. 
 
בהמשך לפניית הוט טלקום ולהתפתחויות לעיל, סבורה הוועדה כי נדרש לבדוק היבטים נוספים טרם יישום ההחלטה, ובכלל כך מצב התשתיות הנייחות במדינת ישראל ואיכותן ובפרט ביישובים בהם אין פרישה של שתי תשתיות נייחות וכנגזר מכך, וממשתנים נוספים, ניתוח התועלת המשקית הנובעת מפרישה אוניברסלית של שתי תשתיות נייחות באזורים אלו.
 
במהלך השנה האחרונה ביצע משרד התקשורת הליך פיקוח ובמסגרתו, בין היתר, פנה אל 61 הישובים הכלולים בשלב הראשון בהחלטה משנת 2014 לצורך קבלת מידע לעניין הביקוש בפרישת תשתית הוט טלקום ולשירותי OTT. המידע שנתקבל מישובים אלו היה לא מספק, וחלק מהיישובים כלל לא הגיבו.
 
בעת הנוכחית הוועדה המייעצת מבקשת להרחיב את הבדיקה ולקבל התייחסויות מכל יישוב בו תשתית הוט טלקום איננה פרושה, או פרושה באופן חלקי. הועדה המייעצת מבקשת לקבל מכל יישוב כאמור מידע לענין הביקוש לפריסת תשתית נוספת ביישוב, וכן התייחסות לסוגי השירותים אשר מבוקש לקבל באמצעות הרשת הנוספת כגון, גישה רחבת-פס לאינטרנט, טלפוניה, טלוויזיה בכבלים או בטכנולוגית .OTT
 
לאור זאת, ולצורך הרחבת הבדיקה, שוקלת הוועדה המייעצת להמליץ בפני שר התקשורת לדחות ב-6 חודשים את יישום ההחלטה. במהלך תקופת הדחייה, הוט מערכות תקשורת בע"מ תמשיך לספק את שירותי ה-OTT באזורים בהם לא פרושה הוט טלקום בהתאם למפורט בהחלטה משנת 2016.
 
כל מי שמבקש להגיב יעשה זאת לא יאוחר מיום 24.10.17.
[1] פירוט הישובים בנספח ג' להחלטת שר התקשורת מיום 13.11.2014
[2] כידוע, ספקים המתבססים על רפורמת השוק הסיטונאי באספקת שירותיהם אינם מחויבים בפרישה אוניברסלית."
**********************************************************************************************************************
הערה אחרונה להפעם לספין הזה: בהודעת המשרד כתוב [ציטוט]: "התפתחות התחרות בשוק השידורים בטכנולוגיית OTT (Over The Top) המוצעת כיום אף על ידי בעלי רישיונות אחרים". אילו רישיונות יש לכל הספקים של שירותי OTT בישראל? היכן הרישיונות הללו מסתתרים? מתי הם קיבלו רישיונות ל-OTT? ממי הם קיבלו רישיונות כאלה? מה כתוב ברישיונות הנסתרים הללו?ברור שמדובר כאן בספין על ספין. אין שום רישיונות אלא בדימיון של שמילה מימון, שהכריז על עצמו כיו"ר הוועדה המייעצת בלי צו מינוי חוקי. ככה זה נראה. 

משרד התקשורת הצליח בשנתיים האחרונות בנושא אחד בלבד: לדאוג לכך, ש"דמי הכיס" של שאול אלוביץ' יגדלו בכ-3 מיליארד ש"ח על חשבון הכיס של כולנו. כמיליארד ש"ח עברו במסלול של מנכ"ל המשרד ושות' מול בזק וכ-2 מיליארד ש"ח עברו במסלול של מועצת הכבלים והלוויין מול Yes (נושא, שטרם נחקר כראוי). 

לכן, הטיפול הכושל בתחום הפריסה האוניברסלית של קבוצת הוט, וההשלכות הנובעות מקבלת החלטות על בסיס נתונים שגויים, כפי שחשפנו לא אחת, מחזקים את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק. 

עדכון 22.12.17: היועץ המשפטי לממשלה החליט לברר את עניין התחזות מנכ"ל משרד התקשורת בפועל (שמילה מימון) כיו"ר "הוועדה המייעצת", שעסקה בפריסת תשתיות הוט, בלא הסמכה רשמית כנדרש בחוק ותוך כדי פיברוק מסמך שיצא בדיעבד, שלא חתום ע"י השר, שכביכול ממנה את הוועדה הזו שהוא כביכול עומד בראשה. מסמך היועץ המשפטי לממשלה נמצא כאן, למתעניינים. האם "קליקת הפרקליטים" "תתטייח" גם את הפרשה הזו? סביר להניח... 
בתמונה: טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית הוט, שיכולה לישון בשקט עוד חצי שנה, תודות לספין החדש של שמילה מימון...



 
 
Bookmark and Share