Telecom News - הלקוחות החדשים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין: מכוניות מקושרות ואוטונומיות

הלקוחות החדשים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין: מכוניות מקושרות ואוטונומיות

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הלקוחות החדשים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין: מכוניות מקושרות ואוטונומיות
הלקוחות החדשים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין: מכוניות מקושרות ואוטונומיות
מאת: מערכת Telecom News, 6.10.17, 16:49

טכנולוגיית הבלוקצ'יין קופצת במהירות מהביטקוין למכוניות. טויוטה משתפת פעולה עם MIT בבחינת דרכים לשילוב טכנולוגיית הבלוקצ''ין. מה יכולה הטכנולוגיה לעשות בתחום זה?
 
בלוקצ'יין ברכב

טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שעומדת מאחורי הביטקוין, כבשה זה מכבר את המוסדות הפיננסיים, שמתעניינים בה עקב  היות זולה ויעילה באבטחת נתונים. עפ"י NIKKEI ASIAN REVIEW לאחרונה החלה הטכנולוגיה הזו לעניין את תעשיית הרכב, שתטפל בכמויות גדולות של מידע כאשר היא עוברת לתחום המכוניות המקושרות והאוטונומיות.

Chris Ballinger, מנהל מכון המחקר של טויוטה בתחום שירותי המובייל, כבר אמר בחודש מאי השנה, שיהיה צורך במידע לגבי מיליארדים של מיילים של נהיגה אנושית כדי לפתח מכוניות אוטונומיות בטוחות ומהימנות, ושטכנולוגיית הבלוקצ'יין יכולה לאפשר צבירת מידע מבעלי מכוניות, מנהלי ציי רכב ויצרנים כדי לקצר את הזמן הדרוש להשגת המטרה.

בחודש מאי השנה הודיע גם מנכ"ל טויוטה בארה"ב על שיתוף פעולה עם מעבדות MIT וחברות בגרמניה, ארה"ב וישראל, כדי לחקור את יישום השימוש בבלוקצ'יין במכוניות אוטונומיות.

פרופ' Soichiro Takagi מיפן, אמר שיש לטכנולוגיית הבלוקצ'יין יתרונות כ"פנקס רשומות", שיכול לחבר אובייקט פיזי לנתונים ויוכל לפעול בבטחה ללא מתווכים. זה אידיאלי לגבי מכוניות מקושרות ואוטונומיות והשירותים סביבן.

אם ניתן יהיה לאמץ את טכנולוגיית הבלוק'צ''ין במכוניות מקושרות היא תוכל לסייע לרשום כמה מיילים נסע הרכב, מתי קיבל שירות וכד' שהם מאפיינים חשובים לגבי ערכו גם לצרכי ביטוח. יכולת הבלוקצ'יין לחבר בין אובייקט פיזי לנתונים מאפשר לחברות המשתפות מכוניות לאתר רכב בכל זמן.

מכוניות המפותחות ע"י חברות הייטק יכולות להתחבר לרשתות רבות. רכבים חדשים אלה יהיו מצוידים בחיישנים רבים לניטור כל דבר ברכב ומחוצה לו וייצרו כמויות עצומות של מידע חשוב לנוסעים.

טויוטה ושותפותיה הן חברות ב-Enterprise Ethereum Alliance המפתח ומקדם את המטבע הקריפטוגרפי אתריום.

בינתיים, סטארטאפ מטוקיו בשם Gaiax עובד על הבלוקצ'ייין ומציע מה שמכונה Trust Dock, פלטפורמת זיהוי המשתמש בבלוקצ'יין לרישום וניהול מידע מלקוחות. היא מיועדת לספקי שיתוף מכוניות ושירותי שיתוף אחרים.

בלוקצ'יין

הערה: שימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין הולך ומתפשט לתחומים נוספים. על הבלוקצ'יין במערכת הבריאות ניתן לקרוא בכתבה באנגלית, שפורסמה בשבוע החולף - כאן.



 
 
Bookmark and Share