Telecom News - חרגול פוד-טק זכה ב-1776 Challenge Cup וייצג את ישראל בתחרות הבינ"ל

חרגול פוד-טק זכה ב-1776 Challenge Cup וייצג את ישראל בתחרות הבינ"ל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חרגול פוד-טק זכה ב-1776 Challenge Cup וייצג את ישראל בתחרות הבינ"ל
הסטארטאפ חרגול פוד-טק זכה בתחרות 1776 Challenge Cup וייצג את ישראל בתחרות הבינ"ל בארה"ב
מאת: מערכת Telecom News, 10.10.17, 14:34דרור תמיר

1776 Challenge Cup היא תחרות בינ"ל, שמטרתה להביא לקדמת הבימה סטארטאפים המפתחים רעיונות פורצי דרך ומשני חיים ברמה הגלובלית ופותרים בעיות עבור כלל האנושות. למה זכו החגבים?
 
הסטארטאפ חרגול פוד-טק, שפיתח ומפעיל חוות חגבים מתועשת הראשונה מסוגה בעולם, זכה בתחרות 1776 Challenge Cup וייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית, שתתקיים בוושינגטון בינואר 2018 על הפרס הגדול של 100,000 דולרים. כך הודיע צוות השופטים של MIT Forum המנהל את התחרות בישראל.

1776 Challenge Cup היא תחרות בינלאומית, שמטרתה להביא לקדמת הבימה סטארטאפים המפתחים רעיונות פורצי דרך ומשני חיים ברמה הגלובלית ופותרים בעיות עבור כלל האנושות.

Hargol FoodTech פיתח שיטה לייצור המוני של חגבים למאכל, שמשמשים כמקור חליפי וזמין לחלבון, וכן ליסודות תזונתיים חשובים נוספים כמו ברזל, אבץ ושומנים. החך המערבי המצוי אולי נרתע באופן אינסטינקטיבי, אבל לחגבים יש שוק ענק במרכז אמריקה, אפריקה והמזרח הרחוק, שמוערך בלמעלה ממיליארד בני אדם, שצורכים חרקים אלו על בסיס קבוע.חלבון חגבים

אבל גם השווקים באירופה ובצפון אמריקה מתפתחים בהתמדה על רקע סגולותיהם התזונתיות, הבריאותיות והסביבתיות של החגבים. הבעיה בשיטת הגידול המקובלת, הטבעית, היא, שבמשך 11 חודשים בשנה המוצר פשוט אינו זמין בטבע.

חרגול פוד-טק פיתח שיטות גידול "בשבי", שמאפשרות לגדל במהירות, בהיקפים גדולים מאוד ובתנאים סניטריים מוקפדים מספר זנים של חגבים, ולשווקם לכל אורך השנה. הגידול נעשה בחוות גידול מסחרית, ראשונה מסוגה בעולם, במושב אליפלט בגליל העליון.

חרגול, שהוקם לפני שנה ע"י דרור תמיר, (בתמונה למעלה), חנן אביב ובן פרידמן (אך מייסדיה פעלו עוד קודם תחת השם "סטייק צרצר"), משתלב בגל עולמי של סטארטאפים המבקשים למצוא תחליפי חלבון זולים ויעילים לייצור וידידותיים בהרבה לסביבה ביחס לבשר. זאת, בין היתר, על בסיס צמחים, אצות, בשר מעבדה וחרקים.

בהקשר זה, לחגבים יש יתרונות מובהקים על פני שאר התחליפים: הרכב תזונתי עדיף (מעל 72% חלבון במוצר הסופי); טעם נייטרלי של אבקת החלבון המופקת מהם, שמאפשר לתעשיית המזון שימוש נרחב; ונטייתם להתלהק, ועל בסיס זה, בין השאר, פיתח חרגול את השיטה לייצור מסחרי המוני שלהם. זאת ועוד, מדובר בחיה כשרה למאכל ליהודים ולמוסלמים.

דרור תמיר, מנכ"ל חרגול פוד-טק: "הקמנו את החווה המסחרית הראשונה בעולם לגידול חגבים למאכל. החלבון, שאנו מייצרים, יעיל לגידול, ידידותי מאוד לסביבה, והעיקר - בעל ערך תזונתי גבוה יותר מכל מקור חלבון אחר שבנמצא.

לא סתם המוצר שלנו מעורר עניין בקרב לקוחות מכל רחבי העולם. זו הזכייה התשיעית של חרגול פודטק בתחרויות חדשנות בשנה האחרונה. הזכייה בתחרויות מייצרת לנו מקורות כספיים להרחבת הפעילות העסקית ומעוררת עניין בקרב משקיעים ושותפים אסטרטגיים. אנו שמחים וגאים לראות את החגבים הישראלים קוצרים הצלחות ברחבי העולם ומביאים כבוד לתעשיית החקלאות והמזון הישראלית".
 
חרגוול



 
 
Bookmark and Share