Telecom News - איגוד האינטרנט "התקפל" וקיבל את תביעות רפי הוידה ועו"ד דור נחמן

איגוד האינטרנט "התקפל" וקיבל את תביעות רפי הוידה ועו"ד דור נחמן

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> איגוד האינטרנט "התקפל" וקיבל את תביעות רפי הוידה ועו"ד דור נחמן
ללא כל פרסום, איגוד האינטרנט הישראלי נאלץ "להתקפל" ולהתחיל לפעול בשקיפות, גם בעניין ההצבעות באסיפה הכללית, לאחר שרשם העמותות דרש מהאיגוד לקבל את העקרונות הללו, שהועלו ע"י חבר העמותה רפי הוידה וחבר הוועד המנהל עו"ד דור נחמן, שהתלוננו בפני רשם העמותות על ההתנהלות הפסולה של ראשי האיגוד, באסיפה הכללית האחרונה.
מאת: אבי וייס, 17.10.17, 08:30פרופ' קרין נהון

מתברר מעיון של סיכום ישיבת הוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי מספטמבר 2017, שעלה בסתר רק כעת לפינה נידחת באתר האיגוד (כאן) ללא כל פרסום לציבור, שהאיגוד "התקפל לאורך כל הקו", וקיבל את כל הדרישות של רשם העמותות, דרישות, שנולדו לאחר האסיפה השנתית האחרונה ובכלל זה:
  • כל "כתבי ההצבעה" יהיו גלויים מעתה והלאה לכל חברי האיגוד. 
  • "כתבי ההצבעה" מהאסיפה האחרונה יעמדו פתוחים לעיון לכל דורש, מבין חברי העמותה.
  • "כתבי ההצבעה" יישמרו בידי היועץ המשפטי של האיגוד ומבקר האיגוד (ולא בידי הנהלת האיגוד, או כל גורם אחר הכפוף ישירות להנהלה \ מנכ"ל). 
  • אי אפשר יותר להגיע פיזית לאסיפה השנתית ולהצביע ב"כתב הצבעה". חבר איגוד, שהגיע לאסיפה הכללית - השנתית וגם הגיש באתר האינטרנט "כתב הצבעה", לא יוכל להשתמש ב"כתב ההצבעה" הזה, אלא רק להצביע פיזית בעצמו, באופן גלוי. 
מכאן גם עולה, שהתגובות (שקיבלנו לשאלותינו) עד היום מאיגוד האינטרנט, בפרשה עגומה זו, היו במקרה הטוב התחמקות ובמקרה הרע לא נכונות. הנהלת האיגוד "התקפלה" באופן מלא בעניין זה, בשקט בשקט, כנראה בתקווה שאיש לא ירגיש בכך. 

כל הפרשה הזו נולדה מכמה סיבות, שכולן רעות חולות ביותר ובתוכן הרצון:  כעת, היכולת לבצע את התרגילים המכוערים הללו הסתיימה. ניצחון לדורשי השקיפות ועמידה בדרישות החוק והתקנון: חבר העמותה רפי הוידה, שהיה המתלונן הראשון בפרשה הזו (חבר נוסף מהאיגוד - רועי שלומי, הצטרף לקריאה הזו לשקיפות), ועו"ד דור נחמן, חבר הוועד המנהל של האיגוד, שיצא כנגד הוועד המנהל עצמו בו הוא יושב, ולא היסס להתלונן בחריפות בפני רשם העמותות, כנגד הגוף, שהוא חבר הנהלה בו. בהחלט צעד מאוד אמיץ וחשוב לטוהר המידות הציבורי מצדו.

למה נשיאת האיגוד (פרופ' קרין נהון, בתמונה למעלה משמאל), שנבחרה להיות נשיאת האיגוד גם בגלל המצע שלה, שכלל במרכזו את נושא השקיפות, והיא גם במקרה או שלא במקרה חברת הנהלה ב"התנועה לחופש המידע", לא יזמה בעצמה את תיקון הליקויים החמורים הללו, בלי צורך בהתערבות של רשם העמותות? שאלה טובה. בכל מקרה, הנצחון בתחום הזה הוא בצד של דורשי השקיפות, ההגינות והיושר בהתנהלות איגוד האינטרנט הישראלי. בהחלט התפתחות חשובה בתולדות ימי האיגוד. 

למי שמעוניין להעמיק בהתפתחות של הפרשה הזו, מוזמן לקרוא את הכתבות הקודמות בנושא:

"שוב מנכ"ל איגוד האינטרנט הביא את אחותו להבטיח קבלת "החלטות נכונות"".

"מנכ"ל איגוד האינטרנט החליט למנוע מחברי האיגוד להעלות נושאים להצבעה".

"חשיפת תרגיל חדש באיגוד האינטרנט: השתתפות בהצבעה תוך הסתרתה".

"שערוריה נוספת באיגוד האינטרנט: חבר הוועד המנהל התלונן נגד הוועד המנהל".


שקיפות



 
 
Bookmark and Share