Telecom News - הסטארטאפ Cognata זכה בתחרות NVIDIA לבינה מלאכותית באירוע GTC

הסטארטאפ Cognata זכה בתחרות NVIDIA לבינה מלאכותית באירוע GTC

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ Cognata זכה בתחרות NVIDIA לבינה מלאכותית באירוע GTC
הסטארטאפ Cognata זכה בתחרות NVIDIA לבינה מלאכותית באירוע GTC בת"א
 מאת: חיים חביב, 19.10.17, 14:01ג'ן-סנג הואנג

במהלך כנס GPU 2017 נחשפו סטארטאפים מובילים בטכנולוגיית בינה מלאכותית. הסטארטאפ Cognata בתחום הרכב האוטונומי זכה בתחרות מיזמי הבינה המלאכותית וקיבל מחשב-על מדגם DGX Station בשווי 100,000$. הסטארטאפ Imagry נבחר להיות החברה ה-2,000 המצטרפת לתכנית ההאצה וההשקעות במיזמי בינה מלאכותית של NVIDIA. מוניות רובוטיות תהיינה ב-2020.

כ-2,000 מפתחים, משקיעים ויזמי הייטק השתתפו אתמול בת"א באירוע ה-GTC השנתי (GPU Technology Conferece) של NVIDIA, אירוע הבינה המלאכותית של ענקית הבינה המלאכותית והמעבדים הגראפיים - NVIDIA, שהתקיים לראשונה בישראל.

האירוע מתקיים זה 8 שנים (ולראשונה בישראל) ונחשב לאחד מהגדולים והחשובים בתעשיית המחשוב והבינה המלאכותית העולמית. במהלכו נחשפו סטארטאפים ישראליים מובילים בטכנולוגיית הבינה המלאכותית בהם: רפואה דיגיטלית ולמידה עמוקה (Deep learning), דרך ערים חכמות ומכוניות אוטונומיות, ועד פיתוחים צבאיים וביטחוניים.

הזוכה הגדול בתחרות הסטארטאפים הישראלים בתחום הבינה המלאכותית של NVIDIA, הוא הסטארטאפ מנס ציונה Cognata, שפיתח סימולאטור לבחינת אמינות רכבים וטכנולוגיות אוטונומיות - מחשב חכם לקריאת תמרורים, רמזורים ואובייקטים שונים. הזכייה, עליה הכריז מנכ"ל NVIDIA העולמי, ג'ן-סן הואנג, (בתמונה למעלה), הוכתרה כאחת מ-10 חברות הסאטרטאפ הצעירות המובילות והמבטיחות בישראל, שמצביעות על צמיחה מהירה וטכנולוגיה פורצת דרך. קוגנטה זכה במחשב בינה מלאכותית עוצמתי של NVIDIA מדגם DGX Station, בשווי 100,00 דולרים.

קוגנטה, שנוסד ומנוהל ע"י היזם דני עצמון, משלבת בין למידה עמוקה, בינה מלאכותית ו-GPU עוצמתיים (מעבדים גראפיים), לפיתוח סימולאטור לבחינת אמינות רכבים וטכנולוגיות אוטונומיות מלאות, מה שמאפשר למפתחים לקצר שנים מתהליך הפיתוח הארוך.

הסימולאטור הארוך מעניק נהיגה בשטח ובערים וירטואליות המדמות בצורה מדהימה להפליא את המציאות. קוגנטה מספק כיום את הפתרון היחיד המעניק אפשרות לבחון את אמינות ותקינות הרכבים האוטונומיים, ומהווה ציון דרך משמעותי בתעשיית כלי הרכב האוטונומיים.

מתוך כלל הסטארטאפים, שהגישו מועמדות, נבחרו 6 סטארטאפים, שעלו לגמר והציגו עצמם בתחרות. עפ"י כללי התחרות, ההשתתפות הותרה לסטארטאפים שהוקמו בשנתיים האחרונות, גייסו עד 5 מיליון דולרים ומבוססים על טכנולוגיות בתחומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה. הסטארטאפים שעלו לגמר נבחרו על פי מגוון קריטריונים, בהם חדשנות טכנולוגית, השפעה חברתית ופוטנציאל שוק נרחב.

ברשימת הטכנולוגיות שהוצגו, ניתן לציין גם את:

המצלמה התרמית המיוחדת לרכב אוטונומי של חברת AdaSky, שמסוגלת לקרוא את תנאי הדרך בכל מזג אוויר;
רכב המשטרה העתידי, שמסוגל לאתר מבוקשים ולזהות רכבים חשודים;
Coral – הסטארטאפ הישראלי למניעת טביעות בבריכות פרטיות.

דובר מרכזי באירוע היה ג'ן-סן הואנג, מנכ"ל NVIDIA העולמית, שהציג טכנולוגיות חדשות בתחומי הבינה המלאכותית, VR,  רובוטיקה והרכבים האוטונומיים.

בכנס הכריז ג'ן-סן הואנג, שהסטארטאפ מחיפה Imagry נבחר להיות החברה ה-2,000 המצטרפת לתכנית ההאצה וההשקעות המיוחדת במיזמי בינה מלאכותית של NVIDIA. מדובר בחברה ישראלית המבוססת על טכנולוגיות הלמידה העמוקה והבינה המלאכותית, שפיתחה פלטפורמה מיוחדת לזיהוי אובייקטים בתמונות ובווידאו בזמן אמת, אחת מהטכנולוגיות המרכזיות ברכב האוטונומי הבא.

NVIDIA מלווה כיום 2,000 מיזמי בינה מלאכותית באמצעות תכנית ההאצה שלה לסטארטאפים בתחומי הבינה המלאכותית - Inception virtual incubator program. במסגרת הליווי, החברה מעניקה למיזמים תמיכה טכנולוגית, ייעוץ אסטרטגי, סיוע בפיתוח עסקי וגישה ללקוחות ושותפים פוטנציאליים.

ג'ן סן הואנג: "תעשיית המחשוב העולמית עוברת שינויים דרמטיים ואחת הסיבות לכך היא הגילוי של הלמידה העמוקה. זה קסם: תוכנה הכותבת תוכנה בעצמה. המתחולל כיום בזירת הבינה המלאכותית הוא לא פחות ממהפכה טכנולוגית חסרת תקדים. רק טבעי שנגיע לישראל, שבה פועלים יזמים רבים בתחומי העניין שלנו, שמחפשים את הכלי המהפכני, שאנו מציעים כדי לפתור בעיות, שעד היום לא היה להם מענה. מדובר בתזמון מושלם עבורנו להגיע לישראל. אנו כאן כדי לתמוך באקוסיסטם המקומי, לייצר עבורם פלטפורמת פיתוח פתוחה ונגישה, לשתף איתם פעולה ולתת להם הזדמנות להשמיע את קולם בתעשייה העולמית.

אנו רואים עצמנו במידה רבה כסטארטאפ. המסע שלנו להפוך לחברה גלובלית רק החל. אנו כאן מחפשים כישרונות, וישראל היא סביבה נהדרת ליצירת חדשנות ואני נרגש מהתוכניות העתידיות שלנו לגבי ישראל.  רק התחלנו את הפעילות שלנו בישראל. יש כאן יותר מהנדסי GPU (Graphics Processing Unit) ביחס לאוכלוסייה מאשר בכל מקום אחר בעולם. מצאנו כאן תשוקה אמתית ליזמות וטכנולוגיה ולכן אנו רוצים לגדול כאן".

הואנג הציג באירוע את Holodeck - סביבת העיצוב הווירטואלית החדשה של NVIDIA , שהושקה החודש למפתחים נבחרים. המערכת מספקת למעצבים, מפתחים ולקוחות את האפשרות לגלות, לבנות ולחקור יצירות בסביבת מציאות מדומה ריאליסטית, שיתופית וכזו המדמה להפליא את הסביבה הפיזית. הוא הציג הדגמה, שבה הראה כיצד צוות יכול "להקרין את עצמו" לתוך סביבה וירטואלית ריאליסטית כדי לבחון מקרוב את התכנון של מכונית הספורט מקלארן.

בנוסף, הוא הסביר כיצד הרשתות העצביות, שמניעות את יישומי הבינה המלאכותית, גדלות בטור הנדסי ונעשות יותר ויותר מורכבות גם במקביל לגידול במספר הצרכנים המשתמשים בהן.  אחת התוצאות של גידול זה היא, שאנו נכנסים לעידן חדש לחלוטין של מחשוב עם דרישות חדשות".

כדי לספק מענה לדרישות אלו, NVIDIA חשפה לאחרונה את תוכנת ההיקשים TensorRT 3AI, שמריצה רשת עצבית בסביבת ייצור. התוכנה החדשה תאיץ את הביצועים ותקצץ את עלות ההיקשים מהענן להתקני הקצה, לרבות מכוניות אוטונומיות ורובוטים.

חזון הרכב האוטונומי: מוניות רובוטיות כבר ב-2020
הואנג חשף גם פרטים על התוספת החדשה למשפחת מערכות הרכב האוטונומי של NVIDIADrive PX. מערכת זו, פגסוס, נועדה לאפשר את תחילת הייצור של כלי רכב אוטונומיים ברמה 5, כגון מוניות רובוטיות המסוגלות לפעול ללא התערבות אנושית. השוק לשירותי רכב מעין אלה צפוי להגיע ל-300 מיליארד דולרים עד 2030. כך, עפ"י תחזיות גולדמן-סאקס. לדבריו, מוניות אוטונומיות תמצאנה על הכבישים כבר ב-2020 .

הואנג: "דרישות המחשוב של מוניות רובוטיות עצומות, משום שהן 'רואות' את העולם באמצעות מצלמות היקפיות של °360 ובעלות רזולוציה גבוהה, וכן באמצעות רדאר, שמחשבות את מיקומו של הרכב ברמת דיוק של סנטימטר, עוקבות אחר כלי רכב אחרים ובני אדם בקרבת המכונית ומתכננות מסלול נסיעה בטוח ונוח אל היעד.

כל העיבוד הזה חייב להיעשות עם מספר רב של רמות יתירוּת, שתבטחנה את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר. דרישות המחשוב ממכונית אוטונומית אינטנסיביות פי 50 עד 100 לפחות מאלו של המכוניות המתקדמות ביותר הקיימות כיום.

מחשב הבינה המלאכותית של DRIVE PX Pegasus, שגודלו בערך כגודלה של לוחית הרישוי של המכונית, יכול להחליף תא מטען שלם מלא בציוד מחשוב מהסוג המשמש כיום את  אבות הטיפוס לכלי רכב בדרגה 5. הוא מספק עוצמת מחשוב הנמדדת ב-320 טריליון פעולות לשנייה וביצועי הבינה המלאכותית שלו שווי ערך למרכז נתונים עם 100 שרתים.

NVIDIA תשחרר ערכת פיתוח תוכנה - NVIDIA DRIVE IX (ר"ת Intelligent eXperience) – עבור הבינה המלאכותית לטכנולוגיות "טייס משנה" (co-pilot). DRIVE IX מאפשרת לבינה המלאכותית להבין את נתוני החיישנים, שמפיקים המצלמות והמיקרופונים בתוך המכונית ומחוצה לה ובכך מאפשר יכולות חדשות, כגון זיהוי פנים בכדי לפתוח את המכונית, או עקיבת מבט כדי לבחון את מידת הסחת הדעת והנמנום של הנהג".

הוא המחיש את התפקיד החיוני של הדמיה ביצירת מכוניות אוטונומיות והראה כיצד צוות הרכב שלנו יכול להדמות נהיגה של כ-483,000 קילומטרים ב-5 שעות באמצעות 8 מערכות NVIDIA DGX. מערכת זו של "הדמיה חוזרת" מאפשרת לנהוג וירטואלית בכל כבישי ארה"ב במשך יומיים בלבד.

לסיכום הרצאתו והדגשת חזונו ומשנתו, הדגים הואנג את Project Isaac - סימולטור רובוט בינה מלאכותית המשתמש ב-Holodeck כדי להכשיר מכונות אוטונומיות וללמד רובוט לקלוע כדורים לתוך גומחות במגרש הגולף. הסרטון – כאן.

קרדיט צילום תמונה עליונה: חיים חביב.
קרדיט צילום תמונה תחתונה: ניב קנטור.

COGNATA
                                                                                                      
 



 
 
Bookmark and Share