Telecom News - גיגהביט LTE הפך למקובל בקרב מפעילי הסלולר בכל רחבי העולם

גיגהביט LTE הפך למקובל בקרב מפעילי הסלולר בכל רחבי העולם

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> גיגהביט LTE הפך למקובל בקרב מפעילי הסלולר בכל רחבי העולם
בדרך ל-5G, לא פחות מ-275 ספקי תקשורת סלולרית בכל רחבי העולם מטמיעים, משדרגים, מתנסים ומספקים שירותי Gigabit LTE המספקים עד 1 גיגה בערוץ היורד למכשירי הסלולר התומכים בכך. חברת הסלולר Etisalat מאיחוד האמירויות הציגה את השיא העולמי ב-5G, לא פחות מ-71 גיגה (!) בערוץ היורד.
מאת: מערכת Telecom News, 20.10.17, 10:30Gigabit LTE

ספקי הסלולר בכל העולם מתקדמים מאוד מהר. כך, עפ"י הדו"חות הטריים של ארגון GSA. שירותי VoLTE הפכו מזמן לסטנדרט בשוק ספקי הסלולר (מפורט כאן וכאן). כיום, 125 ספקי סלולר ב-60 מדינות מספקים שירות מסחרי של VoLTE ו-205 מפעילי סלולר ב-95 מדינות נמצאים ממש כעת בהתקנות וניסויים בדרך ליישום VoLTE מסחרי אצלם די בקרוב.

במקביל, רוב חברות הסלולר בעולם החלו להיערך למעבר ל-5G ע"י ניסויים, בדיקות והתקנות ויש כבר מעל ל-100 ספקים, שהחלו לספק שירותי 5G לקבוצות ממוקדות של לקוחות בגרסאות המוקדמות של התקנים המתפתחים בתחום זה (מפורט כאןכאן, כאן, כאן וכאן).

על פי מחקר ממאי 2017 של ABI Research, הם חוזים שכ-30% מכלל לקוחות ה-LTE בעולם עד 2026 יהיו ברשתות ובחיבורים של Gigabit LTE. לדברי המחקר, בתחילת 2017 היו כ-2 מיליון לקוחות ברחבי העולם שהיו מחוברים ב-Gigabit LTE שזה היה קצ מתחת ל-5% מכלל לקוחות ה-LTE בעולם באותה עת, אך תחום זה צומח מהר, בגלל היקף הסמארטפונים התומכים שנמכרים בשוק העולמי.לכן, לדברי המחקר עד 2026 כ-70% מלקוחות ה-LTE בעולם יהיו מחוברים ב-LTE-Advanced Pro כש-30% מכלל הלקוחות של ה-LTE בעולם יהיו מחוברים ב-Gigabit LTE. כך, ששירות Gigabit LTE ו-LTE-A-Pro יהיו ב-2026 החלופה לכל לקוחות הסלולר שיהיו מחוברים לרשתות ה-LTE ולא ל-5G. 

כעת, הדו"ח הטרי של GSA מצביע על כך, שבדרך ל-5G מאות ספקי סלולר משדרגים את רשתות התקשורת הניידות בדרך לספק עד 1 גיגה סל"ש בערוץ היורד ללקוחותיהם (שמחזיקים בסמארטפונים התומכים בכך, וכיום יש הרבה סמארטפונים חדשים בשוק התומכים בכך. התקן למעבדים של הסמארטפון הוא בד"כ מ-Cat16 ומעלה). מדובר בהתקדמות מהירה יותר ממה שמחקר ABI Research העריך אך לפני כמה חודשים. 

כדי להגיע לרוחבי פס של 1 גיגה, ספקי התקשורת הסלולרית ברחבי העולם משתמשים במספר שיטות גם יחד ובכללן: איגוד ערוצים ותדרים (מכונה CA, בד"כ יש צורך ב-4CA), טכנולוגיית 4X4 MIMO, אפנון 256 QAM של 8 ביט, והשילוב של כל הטכנולוגיות ביחד מאפשר להגיע לביצועים הללו.

כך, המהלך הזה הפך לנורמה בקרב ספקיות התקשורת הסלולרית בעולם, לפי הגרף הבא:
גיגהביט ךTE

פרטים נוספים על ההתקדמות המהירה ברשתות הסלולר בעולם אפשר למצא בלינקים בתחתית הכתבה. הדבר הכי מעניין הוא זה, שחברת הסלולר Etisalat, מאיחוד האמירויות, אחת מחברות הסלולר הגדולות, המתקדמות והמובילות בעולם (פרוסה ב-17 מדינות), השיגה בכנס GITEX, שנערך בשבוע החולף בדובאי, את המהירות הגדולה ביותר, שנמדדה אי פעם בשירותי 5G: לא פחות מ-71 גיגה בערוץ היורד, כמופיע בתצלום כאן:
הישגיי Etisalat

המערכת של Etisalat מבוססת על מיטב יצרני ציוד התקשורת בעולם (בינהן: סיינה, Dell-EMC ואריקסון), ובניסוי הטכנולוגי הזה נעשה שימוש בתדרים בתחום ה-E-Band (התחום הגבוה, שיוקצה ל-5G), תוך שימוש ברצועה של 2 גיגהרץ ותוך שימוש בכל הטכניקות הקיימות המשרתות את מי שמספק Gigabit LTE ועוד שיפורים טכנולוגיים רבים. ספקית הסלולר הזו הדגימה שירותי וידאו ברמה של 8K באוויר ויישומים חדשים מלהיבים נוספים. לדברי מנהלי Etisalat, הלקוחות שלהם ייהנו מהטכנולוגיה הזו כבר ב-2018.
עוד על Etisalat אפשר לקרוא כאן וכאן.
ביצועים כאלה הם בגדר "חלומות ליל קיץ" לתושבי ישראל. 
 
נתונים ומחקרים טריים על התפתחות רשתות הסלור בעולם:



 
 
Bookmark and Share