Telecom News - עדכונים בצמרת משרד התקשורת. עו"ד דנה נויפלד חזרה לתפקיד היועמ"ש

עדכונים בצמרת משרד התקשורת. עו"ד דנה נויפלד חזרה לתפקיד היועמ"ש

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עדכונים בצמרת משרד התקשורת. עו"ד דנה נויפלד חזרה לתפקיד היועמ"ש
לאחר שנה של "חופשת לידה", היועצת המשפטית של משרד התקשורת חוזרת לתפקיד. לעומת זאת, דובר המשרד, ד"ר יחיאל שבי, יושב בבית והמשרד פרסם מכרז לדובר זמני. בנוסף, התפתחויות בנושא המעבר של שלוחת המשרד מת"א לירושלים.
מאת: אבי וייס, 20.10.17, 13:30עו"ד דנה נויפלד

עו"ד דנה נויפלד (בתמונה), שאת עזיבתה את התפקיד חשפנו לפני שנה (כאן), חוזרת לאחר כשנה של "חופשת לידה" לתפקיד. לא ברור אם היא נחקרה על חלקה בפרשת פילבר-בזק, אחרי שעובדת שלה (עו"ד איה בן פורת) כבר נחקרה בפרשה ויש עוד פרטים נוספים הקשורים ללשכה המשפטית והפרשה הזו, שלא ניתן לחשוף בשלב זה.

במקביל ובלי כל קשר, פורסם (כאן) מכרז לדובר זמני במשרד התקשורת. פנינו למשרד התקשורת בשאלה הדחופה הבאה:
"מדוע פורסם מכרז לממלא מקום דובר במשרד התקשורת?
מה קרה לדובר?"

תגובה טרם קיבלנו, ככל שנקבל, נעדכן בהתאם.
המשרד פרסם מכרז חדש (רק דרך נש"מ, לא באתר המשרד) לדובר (בינתיים ל-3 חודשים). תהליך קצת מוזר, יש לציין.
בינתיים, את ההגיגים והספינים של השר איוב קרא מפיצה שירלי שיף, ראש מטה השר (החליפה את רן שטרית). 

מי שכן זכה להיענות לבקשתו להמשיך בשירות ולהמשיך כיו"ר ועד העובדים (של שלוחת תל-אביב) הוא זאב קידר
זאב קידר הוא מהנדס ותיק במשרד ופעיל בוועד העובדים מזה שנים. הוא היה אמור לצאת לגמלאות בשבועות הקרובים ולמרות שהגיש כבר לפני מספר חודשים טובים בקשה להארכת שירות, תמי לשם עזבה בלי לקבל את בקשתו ושמילה עיכב את הבקשה לא מעט זמן.

כזכור, לפני כשנה האריכה תמי לשם את שירותו של עו"ד אריק רשף, שהגיע לגיל פרישה, ומינתה אותו למשך חודשיים לעוזר מנכ"ל המשרד דאז, שלמה פילבר. מאחר שהמשרד נמצא בשלב בו הוא זקוק למהנדסים מנוסים (בעיקר בתחום הרישוי), היה חשש, שמדובר ב"חיסול חשבונות" עם זאב קידר, שבמסגרת חברותו בוועד העובדים התנגד לשינוי הארגוני (כפי שנחשף בטלקום ניוז, זאב הורחק בגסות מהדיון בשינוי הארגוני, שבו "אושר" השינוי הארגוני, כביכול בתמיכת ועד העובדים).

סוף סוף אחרי חודשים ארוכים של "מריחה" ואחרי שתמי לשם עזבה, החליט מימון שמילה, ממש "ברגע האחרון", להאריך את העסקתו של זאב קידר ב-7 חודשים נוספים, מעבר לגיל הפנסיה. מאחר שזאב הוא חבר בוועד העובדים בת"א, מעניין יהיה לראות כיצד הדבר ישפיע על פעילותו בוועד ובעיקר בנוגע למאבק, שהחל נגד מעבר העובדים לירושלים (וזה הסעיף הבא).

התפתחויות בתכנית להעביר את שלוחת משרד התקשורת מת"א לירושלים.
לפני פחות מחודש חשפנו במאמר: "תסיסה בשלוחת משרד התקשורת בת"א בגלל התכנית להעברת העובדים לי-ם", את התכנית הזו שמשמעה: פיטורי רוב העובדים והעובדות, שכן אין להם אפשרות אישית לעבור לירושלים. בינתיים, בעקבות התערבות לשכת המסחר, הובטח, שתישאר שלוחה בת"א (גם אחרי המעבר לירושלים), שתטפל בפניות הציבור (במיוחד הכוונה לציבור היבואנים והמפיצים של ציוד תקשורת). 

אחרי החשיפה של Telecom News לגבי השיחות חשאיות, שתמי לשם ניהלה עם משרד האוצר ממש ערב עזיבתה, לגבי סגירת שלוחת המשרד בתל אביב ומעבר העובדים לירושלים, התסיסה שזה יצר בקרב העובדים וההודאה של מימון שמילה (המנכ"ל בפועל) בנכונות הדבר במסגרת הרמת כוסית לכבוד ראש השנה, הובילו לכמה מהלכים: העובדים קיימו אסיפת מחאה בחדר הישיבות של המשרד ב"מגדל שלום" ובו הביעו התנגדות חריפה למעבר, החליטו ליזום סכסוך עבודה ולגייס כסף מקרב העובדים לצורך מאבק משפטי בסיוע ההסתדרות.

מימון שמילה ביקש לדבר באסיפת העובדים, כדי "לצנן את הרוחות" ובמציאות רק "שפך שמן על המדורה", כשהצהיר על תמיכתו במעבר לירושלים והוסיף, שאין זה מתפקידו לדאוג לעובדים: "בשביל זה יש לכם ועד". בעקבות הדברים הללו, דרשו עובדים רבים להחרים את הנהלת המשרד ומכיוון שעל הפרק עומד אירוע "יום האישה", שארגנה הממונה על מעמד האישה במשרד עו"ד איה בן פורת (המנסה כנראה להתאושש מחקירתה ברשות לניירות ערך בפרשת "פילבר בזק"), דרשו העובדים להחרים את אירוע יום האישה, דבר שאילץ את מימון שמילה לפרסם הודעה ברשת המשרדית, שבה דרש מכל העובדים להגיע לאירוע, כחובה. זו הסיבה, שמשרד התקשורת פרסם הודעה לציבור (כאן), שהמשרד יהיה סגור ביום שני 23.10.17.
אביבית מסבנד
בינתיים, המשרד מתקדם במהירות במהלך סגירת שלוחת המשרד בתל אביב, כאשר אתמול (יום חמישי 19.10.17), החשב החדש חסן איסמעיל והסמנכ"לית החדשה למינהל ומשאבי אנוש, אביבית מסבנד (בתמונה משמאל), יצאו ביחד עם מינהל הדיור הממשלתי, כדי לבדוק את המשרדים החדשים המיועדים לעובדי משרד התקשורת ב"גבעת שאול" בירושלים. אגב, כפי שנחשף ב-Telecom News, העובדים היו אמורים לעבור לבניין "ג''נרי" בירושלים, אך התברר, שאין בו די מקום להכיל את כלל עובדי משרד התקשורת, ולכן הוחלט לבחון להעביר את העובדים למשרדים ב"גבעת שאול" בירושלים. המשך יבוא ודי בקרוב. 

 



 
 
Bookmark and Share