Telecom News - סקר: רוח היזמות מלהיבה את הסטודנטים הישראלים למחשבים וטכנולוגיה

סקר: רוח היזמות מלהיבה את הסטודנטים הישראלים למחשבים וטכנולוגיה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> סקר: רוח היזמות מלהיבה את הסטודנטים הישראלים למחשבים וטכנולוגיה
סקר: רוח היזמות מלהיבה את הסטודנטים הישראלים למחשבים וטכנולוגיה
מאת: מערכת Telecom News, 23.10.17, 19:38סקר

הסקר בדק עמדות סטודנטים למחשבים ותוכנה לגבי הקמת סטארטאפ ותחום פעילותו, זהות היזמים המהווים מודל עבורם, תרבות האקזיט, רקע מקצועי נדרש, עבודה בסטארטאפ מול עבודה בחברה גדולה ועוד.

חברת ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת matrix ערכה לאחרונה סקר בקרב 307 סטודנטים הלומדים בקורסים של החברה למחשבים ותוכנה ובחנה את תמונת המצב של ישראל כאומת סטארטאפ והייטק.

הנשאלים, שטווח גילם נע בין  35-20 שנה, גברים ונשים כאחד, התבקשו להשיב על מספר שאלות מייצגות. מהסקר עולה נטייה חזקה ליזמות אישית בקרב הסטודנטים למקצועות המחשבים והטכנולוגיה:

 77% חולמים על סטארטאפ משלהם, מתוכם 34% ענו תשובה חיובית ישירה ועוד 43% שוקלים זאת לשנים הקרובות. החסם מספר 1 לדעתם הוא "למצוא רעיון שיתפוס" (33%), ואחריו מדורגים: חוסר ביטחון כלכלי (25%), מציאת משקיעים מתאימים (14%), ושיווק המוצר (10%).

הסטודנטים בחרו בצמד היזמים פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, מייסדי מובילאיי, כיזמים הישראלים המהווים מודל עבורם (22%), מה שאינו מפתיע לאור האקזיט הענק של כ-15 מיליארד דולרים לאינטל. אחריהם דירגו את יזם ההייטק הוותיק דב מורן (19%) ואת גיל שוויד מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט (16%) באחוז שווה עם ד"ר אורנה ברי סגנית נשיא Dell-EMC, ויזמת בעברה.

בתשובה לשאלה על תרבות האקזיט בארץ, ואם נכון לישראל כמדינה להמשיך בה, ענו 86%, שתרבות האקזיט תמשיך, מתוכם 43% סבורים כי כך נכון לעשות, כיוון שזה ה-DNA הישראלי ואילו 43% אחרים סבורים, שזה ימשיך כיוון שקשה להצמיח בארץ חברה גלובלית וגדולה.

הסקר  מלמד גם מהם הסקטורים הקוסמים ביותר לסטודנטים כתחום פעילות לסטארטאפ. במקום הראשון (22%) דירגו הסטודנטים את תחום הסייבר הממשיך לרתק ולייצר התלהבות, 18% בחרו במובייל  ו-13% ב-Gaming. ביג דאטה ו-IoT - כל אחד 8%, פינטק ומדעי החיים כל אחד 7%, רובוטיקה 6%.

רוב הסטודנטים סבורים, שעדיף שליזם הייטק יהיה רקע טכנולוגי, כאשר 27% חשבו, שהוא חייב רקע כזה, 40% ענו שלא חייב אבל זה מאוד עוזר, 25% ייחסו לרקע טכנולוגי חשיבות בינונית, ואילו 8% חושבים שאפשר להצליח כיזם הייטק ללא רקע טכנולוגי בכלל.

עד שיהיה להם סטארטאפ, נשאלו הסטודנטים אם הם היו רוצים לעבוד בחברת סטארטאפ או בחברה גדולה. 50% בחרו לעבוד בחברה גדולה משיקולים כמו: לרכוש ידע מעובדים בעלי נסיון, ללמוד ולהתפתח, ו-50% בחרו בסטארטאפ או גם וגם, כשהשיקולים הם: להשפיע יותר, להיות חלק אמיתי מפיתוח של מוצר, לראות משהו צומח מהתחלה, להוציא מעצמם יותר, וגם - להגיע לתפקיד בכיר בלי לעבוד בחברה 20 שנה...

על רקע ההכרה הגוברת בעולם בהתאמתם של חלק מהאנשים עם אוטיזם לענף ההייטק, ראו רוב מוחלט (95%) של הסטודנטים חשיבות בשילוב אנשים עם אוטיזם בתעשייה. 79% ממשתתפי הסקר אף מאמינים, שאותם אנשים יכולים לתרום לתעשיית ההייטק.
 
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share