Telecom News - ה- Fintech - אבולוציה או רבולוציה?

ה- Fintech - אבולוציה או רבולוציה?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ה- Fintech - אבולוציה או רבולוציה?
ה- Fintech- אבולוציה או רבולוציה?
מאת: חיים חביב, 25.10.17, 23:39צפריר עטר

תובנות מביקור עיתונאים במרכז החדשנות של  סיטי בנק בישראל.

מרכז החדשנות של סיטי בנק בישראל אירח היום (ומחר), 25-26 אוקטובר 2017, משלחת של 40 עיתונאים מאירופה לביקור במרכז החדשנות של  הבנק בישראל.

הביקור כולל סדרת הרצאות קצרות של מומחי מרכז המחקר של Citi Bank במגוון נושאים, לרבות: עתיד הסחר הרובוטי ובלוקצ'יין (Blockchain), לצד חשיפת הפיתוחים הטכנולוגיים של המחזור הנוכחי (ה-8) של האקסלרטור של סיטי (Citi Accelerator in Israel).

כאן המקום לציין, שתוצאות הרבעון השלישי שלCitigroup  ל-2017 מצביעות על הכנסות של 18.2 מיליארד דולרים ועל הכנסה נטו של 4.1 מיליארד דולרים.  

צפריר עטר, (בתמונה), מנהל החממה הטכנולוגית ומוותיקי מרכז הפיתוח של הבנק, הדגיש בשיחה עימי, שסיטי בנק מפעילה בישראל את אחד ממרכזי הפיתוח הגדולים שלה (190 עובדים), כחלק מגישה אסטרטגית ארוכת טווח לפיתוח ולשכלול עולם הבנקאות והסחר של המחר - עדיין, מהתחומים העסקיים היותר שמרניים, שנתון לאסדרה (רגולציה) כבדה.

בעיקרון, תוצרי הפיתוחים של המרכז בישראל נועדו בראש וראשונה לצרכי הבנק הגלובלי (זה גם מסביר במקצת את ההסתייגות להצגת מידע יותר מפורט בפני האורחים. ח.ח). הפיתוחים בישראל והמיזמים של חממת המאיץ משלבים טכנולוגיות עדכניות ומתקדמות מעולמות הבינה המלאכותית (AI), מכונות לומדות (Deep Learning), Big data, אנליטקס ו-NLP.

צפריר, שעמד בזמנו גם בראש קבוצת המובייל של המרכז, ציין בתשובה לשאלה, שפעילות המשולי גורןרכז מאפשרת, במסגרת הסדרי רגולציה ואבטחה, השתלבות במגמת השימוש בארגון בהתקנים ניידים פרטיים (המכונה בעגה המקצועית BYOD - Bring Your Own Device) -  נטייה בקרב עובדים להביא לארגון מכשירים ממוחשבים שבבעלותם.

בתמונה משמאל: אורלי גורן, מנהלת קבוצת המובייל במעבדות סיטי. 

תובנות על קצה המזלג:
הרובוטיקה הבנקאית כבר אתנו והיא רק תלך ותעמיק בארגוני הבנקאות והסחר. המגמה הזו תקדם את יעילות הזירה הבנקאית, תוזיל עלויות (בעיקר בתחום כ"א), תשפר אמינות ותעצים את השקיפות מול מנגנוני הרגולציה המורכבים ואת השאיפה לצמצום ההון השחור.

טכנולוגיות הפיננסים המתקדמות, ה- Fintech, הן חלק מתהליך אבולוציוני ארוך, לא מהפכה ופריצת דרך בפני עצמה. זו לפחות הייתה דעתו הסדורה והמנומקת של Josh Levin, אנליסט ה-Fintech הבכיר של סיטי לאזורEMEA .

'החלום הרטוב' של רגולטורים במדינות נאורות הוא צמצום השימוש במזומנים (שטרות כסף ומטבעות) ומעבר לטרנזקציות פיננסיות מקוונות ומתועדות. זאת, למטרות מאבק בהון השחור ובהלבנת כספי פשיעה כלכלית ועוד. עיתונאית אורחת מאחת המדינות הסקנדינביות ציינה, שכבר תקופה ארוכה לא החזיקה בתיקה כסף מזומן.

במובן הזה, ישראל ומדינות רבות באירופה רחוקות עדיין מרחק רב ממדינות דוגמת שבדיה ופינלנד בהן השימוש בכסף מזומן פחת באופן ניכר אודות להטמעה של אפליקציות ניידות מקוונות, יעילות נוחות ובטוחות (בתחבורה הציבורית, ברכש טובין ושירותים ועוד). ישראל עדיין רחוקה מכך מאד. 

 
Fintech



 
 
Bookmark and Share