Telecom News - רשמים וטיפים מביקור בדר' קוריאה: הזדמנויות לשת"פ בתחומי תשתיות ותוכנה

רשמים וטיפים מביקור בדר' קוריאה: הזדמנויות לשת"פ בתחומי תשתיות ותוכנה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> רשמים וטיפים מביקור בדר' קוריאה: הזדמנויות לשת"פ בתחומי תשתיות ותוכנה
רשמים וטיפים מביקור בדרום קוריאה: הזדמנויות לשיתופי פעולה בתחומי תשתיות ותוכנה
מאת: ישי טנצר, 14.11.17, 19:09ישי טנצר
 
תחום פיתוח תוכנה בדרום קוריאה הוא חלש ביותר, מה שפותח פתח לשיתוף פעולה מעולה עם חברות תוכנה ישראליות. טיפים על הכנות לפגישות מישראל, איך קובעים פגישות ועם מי, ועל גניבת הרעיונות/הטכנולוגיות.
 
לפני מספר ימים חזרתי מנסיעה עסקית לדרום קוריאה. כבית תוכנה המתמחה בבינה מלאכותית (AI), ביג דאטה וIoT-, הוזמנו להשתתף ולהציג בכנס ה-BIXPO הענק, שהתרכז בתחומי ערים חכמות וIndustry4.0- (יצור חכם, אוטומציה תעשייתית).
 
בנוסף להשתתפות בכנס ומתן הרצאה, נפגשתי עם קרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים, ובעלי חברות מדרום קוריאה. אתרכז כאן בצד העסקי של הנסיעה ובתחילה קצת רקע והתרשמות כללית:
 
פערי שפה - כדאי להפנים, שאחוז האנשים בקוריאה המדברים אנגלית הוא קטן, במיוחד בקרב הדור המבוגר יותר, שנמצא היום בעמדות מפתח בתעשייה. בד"כ המנהלים הבכירים מזמינים לפגישה עם זר עוזר אישי שיתרגם.
 
פערי מנטליות ותרבות - באסיה הקצב והתרבות העסקית מאוד שונה. דברים לוקחים זמן. לא מקובל לגשת ישר לעניין. כאשר אומרים לכם "זה מעניין מאוד", זה לא אומר כלום. כדאי לקחת נשימה עמוקה ולא לצפות לחתימה על חוזים, אלא להתכונן לתחילת מערכת יחסים ארוכת טווח.
 
הערכה וכבוד לישראל - בקוריאה מאוד מעריכים את ישראל בשל עוצמתה הצבאית והכלכלית. הם רואים בנו מודל לחיקוי. לכן, כאשר ישראלי מגיע לפגישה, יש לו כבר כמה נקודות בונוס מראש. כדאי לנצל זאת. תתחילו את השיחה בסיפורים על ישראל, ספרו מה עשיתם בצה"ל, על ניסיונכם בתעשייה, איפה למדתם. כאשר תעברו לנושא השיחה לשמו התכנסתם אתם תהיו בעמדה אחרת לגמרי.
 
קשרים אישיים - אם חשבתם שישראל זאת מדינה של פרוטקציות וחברים המקדמים חברים על סמך שירות צבאי משותף או עבודה בעבר, אזי צפויה לכם הפתעה. התרבות הקוראנית מושטת על היררכיה ברורה, שבה נוצרים קשרים הדוקים בין אנשים. לכן, מכתב המלצה ממישהו מקומי, שמקושר היטב, מאוד עוזר. תמיד כדאי לבקש מהשותף הקוריאני להציג אתכם לחברות נוספות, שלדעתו יכולות להיות רלוונטיות.
 
קצת ממה שלמדתי בכנס ובפגישות על תעשייה בקוריאה:
תעשיה ענקית בתחומי אלקטרוניקה, רכב, כימיקלים - תהליכי היצור מאוד מתקדמים ,יש שימוש רב ברובוטים ואוטומציה.
 
חומרה מול תוכנה – בדרום קוריאה תחום פיתוח תוכנה חלש הרבה יותר. מפתחי תוכנה פחות מוערכים. מקובל לחשוב, שפיתוח תוכנה/אפליקציות זה קל. המשכורות בשוק התוכנה נמוכות משמעותית מבשוק החומרה. התוצאה, מוצרי התוכנה הם ברמה פשוטה ונמוכה יחסית. רוב מוצרי התוכנה לא מתורגמים לאנגלית ולא מותאמים לקהל מערבי. מה שפותח פתח לשיתוף פעולה מעולה עם חברות תוכנה ישראליות (זאת הסיבה המרכזית לכך שהוזמנו).
 
מיקוד על  Industry 4.0- ממשלת קוריאה קיבלה תוכנית רב שנתית לריכוז מאמצים בתחום של תעשיה חכמה כיעד לאומי. הרבה כסף מוזרם לתחום לכן יש עניין רב בפתרונות בתחום.
 
טיפים מעשיים:
הכנות מישראל
בנוסף לקביעת פגישות (על זה בסעיף הבא), יש עוד כמה דברים, שכדאי לעשות מראש כדי להיות מוכנים לביקור.
 
צרו קשר עם חברות בדרום קוריאה, תתחילו להתכתב בדוא"ל, תקיימו שיחות סקייפ. חוץ מהעובדה, שזה יעזור לקבוע פגישות, תתרגלו גם מראש למנטליות, צורת הדיבור ואנגלית של הצד השני. זה יאפשר קליטה הרבה יותר רכה במקום.
 
איך קובעים פגישות בקוריאה?
קבעתי את רוב פגישותיי בעזרת חיפוש ופניות דרך לינקדאין. בחיפוש סיננתי פרופילים, שלא ציינו אנגלית בשפות (גם אלה המציינים אנגלית לא תמיד שולטים בה). כ"כ, פניתי ללשכות מסחר של 2 המדינות וארגונים המתעסקים בקשרים בין 2 המדינות. את הפגישות כדאי לקבוע מראש עוד בארץ כאשר תשאירו זמן פנוי לפגישות המשך, שתיווצרנה במקום.
 
עם מי כדאי להפגש?
מדובר בחברה מאוד היררכית וסביר להניח, שלגורם, שתפגשו איתו, אין סמכות לקבל החלטה בעניין העסקה. השאלה היחידה היא עד כמה הוא רחוק מגורם היכול לקבל החלטה זו. הייתי מתחיל מחברות בסדר גודל בינוני, רצוי כאלו שכבר עבדו עם המערב ויותר ערוכים לכך.
 
גניבת רעיונות /טכנולוגיות:
בקוריאה מאוד מקובל לגנוב ולהעתיק טכנולוגיות. זאת הסיבה, שמזמינים אתכם מהתחלה, כדי לראות מה אפשר ללמוד ולהוציא ממכם. תחשבו היטב מה אתם מספרים ומה לא. תמיד תראו ותדגישו את הידע המיוחד שלכם ולמה יהיה קשה מאוד להוציא אותכם מהתמונה.
 
לסיכום, לקוריאה יש פוטנציאל עסקי אדיר ויחס אוהד לישראל. אם אתם פועלים בתחום של יצור חכם, תוכנה ותחומי הייטק נוספים, כדאי לכם לשקול את האפשרות ברצינות. מצידינו, אנו מצפים להעמיק את הקשרים שלנו עם חברות קוריאניות ולעזור להן בתחומי ההתמחות שלנו כבית תוכנה.

מאת: ישי טנצר, נובמבר 2017.
מנכ"ל איניטק - בית תוכנה לפיתוח מוצריים דיגיטליים.
www.initech.co.il
contact@initech.co.il
 



 
 
Bookmark and Share