Telecom News - מי מפקיר את עובדי משרד התקשורת שנפגעו מהשריפה במגדל שלום?

מי מפקיר את עובדי משרד התקשורת שנפגעו מהשריפה במגדל שלום?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מי מפקיר את עובדי משרד התקשורת שנפגעו מהשריפה במגדל שלום?
בנובמבר 2010 פרצה שריפה בקומות העליונות של מגדל שלום בת"א, שם מצויים, בין היתר, משרדי שלוחת משרד התקשורת בת"א. כעת, נזכר המשרד לתבוע את הנזקים, שנגרמו למשרד מבעלי המגדל, אבל שכח (ולא במקרה) את עובדי המשרד, שהמשרד בעצמו סיכן את בריאותם.
מאת: אבי וייס, 30.11.17, 14:08השר משה כחלון

ב-17.11.10 פרצה שריפה בקומות העליונות של מגדל שלום בת"א (4 נפצעו קל מהשריפה עצמה), במסגרת זו למעשה נשרפו כמעט כליל המשרדים של משרד התקשורת (שלוחת ת"א של המשרד).

חשפתי את המחדלים של משרד התקשורת עצמו באירוע הזה בכתבה תחת הכותרת: "האם משרד התקשורת ערוך למצבי חירום?" וחשפתי, שלא רק שהמשרד לא היה ערוך למצבי חירום בכלל (זה לא השתנה עד היום), הוא גם סיכן את עובדיו בכך, שהחזיר אותם למשרדים השרופים, בטרם נתנו שירותי ההצלה אישור להחזיר עובדים למשרדים הללו (בגלל הצטברות הפיח במשרדים, שהיה צורך לשפצם מהיסוד). יצויין, שקיבלתי בזמנו תשובות מאוד מוזרות מהמשרד, במענה לשאלותיי ולחשיפותיי. 

כעת, אחרי כ-7 שנים, נזכר משרד התקשורת באמצעות פרקליטות המדינה לתבוע את בעלי מגדל שלום (חברת מגדל שלום מאיר) על הנזקים הפיזיים, שנגרמו למשרדים ולציוד המשרד, בגלל רשלנות בעלי המבנה, כטענת המדינה בתביעתה. אולם, דבר אחד שכחו (ולא במקרה) בתביעה הזו: את העובדים.

לכן, שלחתי בדחיפות את השאלה הבאה למשרד התקשורת:
"אודה להתייחסות לפסקה הבאה:
 מדינת ישראל החליטה לתבוע את מגדל שלום על השריפה, שהתרחשה בשנת 2010 (ת"א 29135-11-17, מדינת ישראל נ'' חברת מגדל שלום מאיר). מעבר לעובדה, שהשריפה חשפה עד כמה משרד התקשורת אינו ערוך לספק שירות בשעת חירום\משבר, בכוונתנו להאיר נקודה נוספת הקשורה לשריפה, שלא זכתה להתייחסות הולמת עד כה, לרבות בתביעה הנוכחית, והיא הפגיעה בבריאותם של עובדי המשרד וכן בציוד אישי, שהחזיקו במשרד.
כזכור, עם פרוץ השריפה נמנעה כניסתם של העובדים למגדל שלום למשך כמה שבועות, חלקם נשארו בבית וחלקם עבדו במקומות חלופיים. הבעייה החלה כאשר אגף מינהל ומשאבי אנוש (בראשות הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש דאז תמי לשם), דרש בשלב מסוים מהעובדים לחזור למשרדים במגדל שלום, למרות שהללו לא היו ערוכים לשהיית בני אדם, ולראייה בזמן שעובדי המשרד החלו לחזור עדיין עמד רוב המגדל בשממונו.
עובדי משרד התקשורת, שאולצו לחזור למשרדיהם במגדל שלום, נתקלו במשרדים מפויחים בצורה מחרידה, גזים רעילים באוויר ומערכת אוורור משותקת, כאשר מעבר לפגיעה בציוד האישי, שהשאירו אחריהם העובדים במשרד עם פרוץ השריפה, רבים מהם חשו ברע, התקשו לנשום וחשו צריבה קשה בעיניים.

עובדים, שפנו לאגף המינהל במשרד עם תלונות בנושא, אוימו כי היעדרות מהעבודה תגרור הליכי משמעת והורדה בשכר. על הדרישה להציג לעובדים אישורי משרד העבודה או משרד הבריאות כי התנאים במשרדים במגדל שלום אינם מסכנים את העובדים, הנהלת משרד התקשורת כלל לא טרחה להשיב לעובדים. רק כעבור כשבועיים ואחרי שתחזוקה השוטפת של מגדל שלום התקשתה להתגבר על שכבות הפיח העצומות, שהצטברו במשרדים, הוזמנה חברת ניקיון ייעודית, שפעלה לצמצום כמויות הפיח, שהמשיך ללוות את העובדים עוד תקופה ארוכה אחרי סיום השריפה.
התביעה הנוכחית של המדינה נגד מגדל שלום בשל השריפה, מתמקדת מטבע הדברים בנזקים, שנגרמו למדינה (ובעיקר למשרד התקשורת) כדיירת במגדל, תוך פירוט חומרת נזקי השריפה, אולם, בעוד המדינה דואגת לעמוד על הנזק, שנגרם לה כדייר שוכר, יש לתת את הדעת ואת הדין על הפקרת בריאותם של עובדי משרד התקשורת בת"א והעמדתם בפני סיכון בריאותי חמור תוך חשיפה לנזקי פיח וגזים רעילים, שאת מידת פגיעתם המצטברת בבריאות העובדים איש לא טרח לבדוק עד היום.
לא מן הנמנע, שחלק מעובדי משרד התקשורת במגדל שלום, סובלים עד היום מבעיות נשימה או מבעיות בעיניים ואולי אך מבעיות בריאותיות נוספות, שמקורן בשריפה במגדל בשנת 2010, שבגינה תובעת כעת המדינה את נזק
ה, תוך התעלמות מהעובדים".

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה - אעדכן בהתאם. לא להיות במתח: הסיכויים לקבל תגובה מאוד קלושים, למרות החלפת הדובר במשרד התקשורת

בהערת אגב אציין, שהמשרדים הללו (ובמיוחד הכוונה למשרדי אגף הספקטרום, שהוא אחד מהאגפים של משרד התקשורת השוכנים במגדל שלום), שימשו כבסיס לאין ספור שערוריות חמורות נוספות. 3 דוגמאות בולטות משלל הסיפורים המרתקים, שיש סביב האגף הזה במגדל שלום:
  • בעקבות השיפוצים, שנערכות במשרדים לאחר השריפה, התגלה, שהסיכון ליציבות מגדל שלום לא נבעה רק מהשריפה, אלא מאגף הספקטרום עצמו, שאגר בסתר ציוד תקשורת מאוד כבד במשרדי האגף, ציוד שסיכן את יציבות כל המבנה הענק הזה, כי הרצפה של המבנה לא הייתה אמורה להחזיק ציוד כל כך כבד. פירוט השערורייה הזו כאן
  • במשרדי האגף נחשף, שפעל בית בושת (זו לא בדיחה שאני ממציא מדמיוני. כתבו זאת 5 שופטים נכבדים בפסק דינם). הסיפור המוזר מאוד הזה, שסביבו בוצעו המון עבירות פליליות, נקבר, נגרס ולא טופל, בחיפוי של "קליקת הפרקליטים" והשב"כ. פירוט נוסף בכתבה: "האם באגף הספקטרום של משרד התקשורת התנהל (לאורך זמן) בית בושת?".
  • במשרדי האגף נפתח מעין "אקסלרטור", שהפיק כמה יוזמות ופיתוחים מאוד מעניינים דוגמת: שירות איסוף כסף מיבואנים כדי לזרז את קבלת אישורי הייבוא, שהם מצפים להם (בעברית קלה קוראים לזה "שוחד"), פיתוח שירות הקלטת שיחות בסמארטפון ("שועל הקלטות"), שירות מסרוני ספאם בכמויות ועוד מעללים מאוד מוזרים, שכולם "נמרחו" בסיוע "קליקת הפרקליטים" (כמפורט, בין היתר: כאן, כאן [בחצי התחתון של הכתבה] וכאן). 
האם צמרת משרד התקשורת, בעקבות חשיפה זו, תתקן את התביעה כנגד בעלי מגדל שלום ותשלח את העובדים, שסיכנה בזמנו בשריפה, לבדיקות בריאותיות? קדחת. אין כל סיכוי. 
FIRE!!



 
 
Bookmark and Share