Telecom News - האם מתקרב מהפך בתחום הטיפול בנושא IPv6 ברשתות האינטרנט בישראל?

האם מתקרב מהפך בתחום הטיפול בנושא IPv6 ברשתות האינטרנט בישראל?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> האם מתקרב מהפך בתחום הטיפול בנושא IPv6 ברשתות האינטרנט בישראל?
ללא כל פרסום רשמי, נודע לנו, שמשרד התקשורת מתכוון לבצע מהפך רגולטורי ולהתערב בפיגור המדהים של ישראל בתחום יישום פרוטוקול IPv6 ברשתות האינטרנט ובאתרי האינטרנט בארץ. הכוונה לחייב את כל ה-ISP ליישם זאת עד סוף 2018. אולם עקב הפיגור, חברות הסלולר עברו (מזמן) להשתמש ב-NAT, כדי להימנע ממעבר ל-IPv6, ובכך פגעו ברמת השירות וברמת הבטיחות של כל הלקוחות. 
מאת: אבי וייס, 11.12.17, 11:43IPv6

ביום 6.12.17 פנינו אל צמרת משרד התקשורת בשאלה הבאה: 
"האם מה שכתוב כאן זה נכון?
"משרד התקשורת שוקל לחייב תמיכה ב-IPv6 עד סוף 2018".
אם כן, מתי ייצא שימוע בנושא הזה?"

תשובה לא קיבלנו. לא שלא ניסינו. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

אולם, בשיחות, שביצענו עם אנשי מקצוע, שהיו בדיונים, שהתקיימו במשרד התקשורת בשבועות האחרונים, עולה, שמדובר במידע נכון. אם אכן ייצא בקרוב שימוע וחברות ה-ISP תחוייבנה להטמיע ולהציע שירותים לציבור בפרוטוקול IPv6, זו תהיה בהחלט התקדמות יפה ונדרשת (ממזמן) ברשתות התקשורת והאינטרנט של ישראל.
 
מה זה IPv6?
הסברים אפשר לקרוא כאן וכאן. מאמר מקצועי מעניין שמסכם התנסות בת 16 שנה בשימוש ב-IPv6 (אכן, הפרוטוקול הזה הוא בן יותר מ-16 שנה), אפשר למצא כאן, כשהמשפט החשוב ביותר לדעתי במאמר הוא זה:
Our opinion is that the Internet can’t scale any longer and be secure and stable with IPv4 and more and more NAT44, NAT444, etc.
 
מלבד משרד התקשורת הישראלי, יש עוד גוף, שהיה אמור לטפל בקידום הנושא הזה בצורה הכי בולטת וזה איגוד האינטרנט הישראלי. אולם, האיגוד היה ועודנו עסוק בתרגילים מוזרים וחסרי תכלית בנושא זה (כאן), ואף "מחביא" במשך שנים ארוכות "מטמון" של עשרות אלפי כתובות IPv4 (כאן), כתובות, שהן מצרך מאוד נדיר בימנו והספסרות במספרי IPv4 החלה מזמן (כאן).

במקום איגוד האינטרנט הישראלי, ארגון אירופאי (RIPE NCC) החל בעצמו לנסות לקדם את התחום הזה בישראל על חשבונו, אך לא בהצלחה יתרה (כאן). זאת, בגלל האדישות רבת השנים של משרד התקשורת ואיגוד האינטרנט. גם חלק מספקי האינטרנט (ISP) התחמקו מטיפול בנושא זה (כאן), ובתוספת היעדר הדוגמה האישית מצד מערכות הממשלה (כאן), כל אלה ביחד יצרו את הבור, ששוק האינטרנט הישראלי נפל בו לתחתית התהום. 

ישראל ניצבת במקום אחרון בעולם הנאור בתחום היישום של IPv6 (כאן). יש מדינות, למשל צרפת (כאן), שבהן הוקמה "ועדת חקירה" ממשלתית כדי לחקור מדוע אין יישום מספיק מהיר של IPv6. בישראל - משרד התקשורת החליט להתעלם במודע במשך שנים מהנושא (כאן), וגם השאיר את "רשת האיתותים" של ישראל בפיגור נוראי מאחור (כאן). חברות הסלולר (צרכניות מספרי ה-IP הכי גדולות בשוק האינטרנט) עברו (מזמן) להשתמש ב-NAT, כדי להימנע ממעבר ל-IPv6, ובכך פגעו ברמת השירות וברמת הבטיחות של כל הלקוחות של שירותי הגלישה הסלולרית בישראל (כאן). 

אם אכן משרד התקשורת יניע את תחום יישום IPv6, זו תהיה בשורה חשובה לשוק התקשורת הישראלי, למרות שמדובר במהלך לא קל ולא פשוט, בגלל הצורך לתקן פיגור טכנולוגי רב שנים. אולי בהזדמנות זו, משרד התקשורת הישראלי יתערב גם בכאוס של תחום הדומיינים ("שמות המתחם") ויתמוך בחקיקה, שמונחת על שולחן הכנסת בנושא זה. אם 2 התהליכים הללו אכן יתרחשו, אפשר יהיה לומר ש"ימות המשיח הגיעו". 
 



 
 
Bookmark and Share