Telecom News - מגמות עיקריות בהייטק ל-2018 והשפעותיהן על סטארטאפים וחב' הייטק בארץ

מגמות עיקריות בהייטק ל-2018 והשפעותיהן על סטארטאפים וחב' הייטק בארץ

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מגמות עיקריות בהייטק ל-2018 והשפעותיהן על סטארטאפים וחב' הייטק בארץ
המגמות העיקריות בהייטק ל-2018 והשפעותיהן על הסטארטאפים וחברות ההייטק בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 21.12.17, 14:41חגי רביד

סימון המגמות המרכזיות בהייטק תוך התייחסות להשפעת רפורמת מס החברות של טראמפ על ההייטק הישראלי, ההתאוששות באירופה, ההשקעות מסין לאחר ההקלה ברגולציה והתחומים החמים בהייטק.

חגי רביד, (בתמונה), מנכ”ל בית ההשקעות קוקירמן, מסמן את המגמות המרכזיות בהייטק ל-2018, כדלקמן:

אמריקה – רפורמת מס החברות של טראמפ והתעוררות באמריקה הלטינית
המשקיעים האמריקאים מאז ומתמיד נחשבו למשקיעים היציבים ביותר, וגם השנה אנו צפויים לראות השקעות חדשות בישראל. רפורמת מס החברות של טראמפ לא תשפיע על היקף האקזיטים בהייטק הישראלי, אך עלולה לגרום למשקיעים לדרוש מסטארטאפים ישראלים להרשם כחברה אמריקאית, או להעביר את מרכז הכובד של הפעילות שלהן לארה"ב.

מגמה בולטת, שתמשיך השנה, היא ההתעניינות הגוברת של מדינות אמריקה הלטינית במוצרים וטכנולוגיות ישראליות, כמו הרכישה של נטפים ע"י חברת Mexichem ממקסיקו.   

סין - עלייה בהשקעות בישראל מאמצע 2018
השינויים הרגולטיביים, שקיבל הממשל הסיני בסוף שנה שעברה במדיניות ההשקעות, כמו האיסור על סינים להשקיע במט"ח מחוץ לסין בתחומים כמו נדל"ן, בידור וספורט, גרמו לבלבול בשוק ולהאטה יחסית לעומת היקף ההשקעות הגבוה של סין בישראל שנרשם בשנתיים הקודמות.

באוגוסט הממשל הסיני חזר בו והכריז, שהשקעות בטכנולוגיה הן לא חלק מההגבלות ואף רצויות, ומאז השוק משדר אופטימיות. מכיוון שאנו עדיין בחודשים הראשונים לאחר התיקון הרגולטיבי של הממשל הסיני, אנו צופים התאוששות משמעותית בהשקעות מסין החל מהמחצית השנייה של 2018.

כמו כן, אנו צופים השקעות בחברות ישראליות בתחומים החשובים לממשל הסיני, כמו ייצור מתקדם, קלינטק, רובוטיקה, IT, אוטומוטיב, רפואה, AI, ביוטכנולוגיה ועוד.

אירופה - אופטימיות זהירה
אירופה תמשיך להוות שוק מצוין עבור טכנולוגיות ישראליות, ועל רקע ההתאוששות ביבשת יש אופטימיות מצד המשקיעים. נהוג לחשוב, שהאירופאים מתקדמים מישראל בכל התחומים, אך לעתים הם באים לכאן כדי ללמוד מישראל בתחומים, שהיא מצטיינת בהם, כמו למשל ההתעניינות הרחבה באיטליה ובמדינות דרום היבשת בטכנולוגיות מים והגנת סייבר על תשתיות.

הבעיות הפנימיות הקשורות לעתיד האיחוד האירופי, החובות ביוון ועוד, יכולים דווקא לדחוף את המשקיעים לישראל.  

טרנד ההנפקות בהונג קונג
אנו צפויים לראות עוד חברות ישראליות, שתלכנה בעקבות Alma Lasers ותנפקנה בבורסה בהונג קונג. לחברות ישראליות בבעלות סינית, כמו Alma Lasers, הנפקה בהונג קונג יותר הגיונית ומשתלמת. לחברות השוקלות הנפקה בבורסה בהונג קונג, מומלץ להשוות את המכפילים ואת נפח המסחר היומי לעומת אותם פרמטרים בבורסה בניו יורק או באירופה.

התחומים החמים בהייטק
התחומים החמים בהייטק של 2018 הם: אוטומוטיב, פינטק וייצור מתקדם (advanced manufacturing).

בסין אפשר לראות מגמה חדשה של התמקדות בטכנולוגיות מבוססות פטנטים, אלקטרוניקה חכמה, ציוד רפואי, רובוטיקה ופחות דגש על חברות המתבססות על חדשנות שיווקית, תחום, שבו הסינים לא נופלים מעמיתיהם במערב ובישראל.

כך למשל, אפליקציית הוויצ'ט הסינית, שמאגדת בתוכה את פייסבוק, פייפאל וווטסאפ ועוד. המעבר של חדשנות שיווקית ממדינות במערב כולל ישראל אל סין הוא לא מובן מאליו. ולכן, היתרונות של  קניין רוחני, ידע וטכנולוגיה מסורתית יעזרו יותר מאשר חדשנות בשיווק. 

מגמות 2018
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share