Telecom News - סקר ה-IoT: פער עצום בין ערך הטכנולוגיה עבור הצרכנים למידת האמון בה

סקר ה-IoT: פער עצום בין ערך הטכנולוגיה עבור הצרכנים למידת האמון בה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> סקר ה-IoT: פער עצום בין ערך הטכנולוגיה עבור הצרכנים למידת האמון בה
סקר ה-IoT הגדול: פער עצום בין הערך של הטכנולוגיה עבור הצרכנים לבין מידת האמון בה
מאת: מערכת ,Telecom News 21.12.17, 15:47IOT

מטרת הסקר, שכלל 3,000 נבדקים, הייתה לספק לעסקים תובנות המאפשרות פעולה לגבי דרכים להגברת האמון והאימוץ של שירותי IoT בקרב הלקוחות.

חברת סיסקו פרסמה ממצאים מסקר מיוחד ורחב,  שערכה החברה בקרב 3,000 צרכני IoT - האינטרנט של הדברים. הסקר בחן את יחסם של צרכני הקצה לערך של טכנולוגיה זו עבורם אל מול האמון, שהם נותנים בטכנולוגיה זו. זאת, כדי לספק לעסקים תובנות המאפשרות פעולה לגבי דרכים להגברת האמון והאימוץ של שירותי IoT בקרב הלקוחות.

חשיבות המחקר בולטת במיוחד לאור הנתונים, שפרסם מכון המחקר גרטנר בשנה האחרונה, שחזה, שעד 2020 למעלה מ-20 מיליארד מכשירים בעולם היו מחוברים ל-IoT לעומת 8.4 מיליארד כיום.

תוצאות הסקר, שערכה סיסקו, מעידות, שלמרות שרוב הצרכנים סבורים, ששירותי IoT מספקים עבורם ערך משמעותי, רק מעטים מבינים או נותנים אמון באופן שבו נתוניהם האישיים מנוהלים ומשמשים את ה-IoT.

מסקנה זו של הסקר חושפת פרדוקס מעניין במיוחד בנוגע למשתמשי הטכנולוגיה: חרף חוסר האמון, שהם רוחשים לאבטחת נתונים ב-IoT, צרכנים ככלל אומרים, שהם אינם מעוניינים להתנתק משירותי IoT, גם לא באופן זמני. זאת, מכיוון שה-IoT משתלב יותר ויותר עמוק בחוויות היומיום של הצרכנים ולכן קל יותר לשאת את האי-וודאות והסיכון הכרוכים בשימוש בו מאשר להתנתק מהשירותים.

נתוני המחקר מלמדים על מספר דברים מעניינים בנוגע למשתמשי ה-IoT. כך לדוגמא, יותר מפי 2 מהצרכנים מכירים התקני IoT פרטיים להבדיל מהתקנים ציבוריים כאלה.

כאשר הוצגה בפני הנשאלים רשימה ארוכה של התקנים והם התבקשו לזהות אילו מהם הם חלק מה-IoT, ממוצע של 63% זיהו במדויק את התקני ה-IoT האישיים (התקנים לבישים, מערכות אבטחה ביתיות וכו') ורק 27% היו מודעים להתקנות IoT במרחב הציבורי (תאורת רחוב, מדי אנרגיה, מערכות תעבורה, ועוד).

מבחינת הערך אותו מספקת הטכנולוגיה, ענו 53% מהמשיבים, שה-IoT עושה את חייהם נוחים יותר. 47% השיבו, ש-IoT מייעל את חיים ו-34% השיבו, ש-IoT משפר את בטיחותם.

לעומת זאת, ולמרות שהצרכנים מכירים בערך שמספק ה-IoT, הם מוטרדים מאוד מאבטחת נתוניהם האישיים והשימוש, שנעשה בהם. 9% בלבד מהמשיבים השיבו, שהם נותנים אמון באבטחת האיסוף והשיתוף של נתוניהם. 14% בלבד סבורים, שהחברות מקפידות ליידע אותם על אופן האיסוף והשימוש בנתונים.

אולם, על אף חוסר האמון, הצרכנים אינם מוכנים להתנתק משירותי הטכנולוגיה. כ-42% מהנשאלים אמרו, שה-IoT כבר הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם וכי הם לא יתנתקו מההתקנים והשירותים למרות הסיכון, שלדעתם כרוך בכך.

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: "אנו מודעים לחשיבות העצומה של טכנולוגית ה -IoT בקידומו של המסע הדיגיטלי ופועלים כל העת כדי לייצר פתרונות טכנולוגיים המאפשרים ניצול מרבי של יתרונות הדיגיטאציה. במסגרת זו, אנו מתמקדים בניהול המידע ואבטחתו מתוך הבנה, שאמון המשתמשים הוא רכיב קריטי באימוצה של הטכנולוגיה. בעידן הדיגיטלי, חברות שלא תשכלנה לאמץ את טכנולוגיית ה-IoT, תישארנה מאחור ותאבדנה את היתרון התחרותי".

הסקר המלא - כאן.

IOT



 
 
Bookmark and Share