Telecom News - לאחר חשיפת טלקום ניוז פרסמה עיריית רחובות את היותה עיר חכמה אלחוטית

לאחר חשיפת טלקום ניוז פרסמה עיריית רחובות את היותה עיר חכמה אלחוטית

דף הבית >> תקנים חדשים >> לאחר חשיפת טלקום ניוז פרסמה עיריית רחובות את היותה עיר חכמה אלחוטית
לאחר חשיפת Telecom News פרסמה עיריית רחובות את היותה עיר חכמה אלחוטית
מאת: מערכת Telecom News, 25.12.17, 10:55רחובות
 
לראשונה בישראל: רחובות היא העיר החכמה האלחוטית הראשונה בארץ. העיר השלימה לאחרונה את העברת התשתיות העירוניות בעיר - מצלמות אבטחה, רמזורים, תאורה ועוד- לפריסה אלחוטית, שהופכת אותן לחכמות ונשלטות מרחוק באמצעות חיבור לטכנולוגיית פס רחב אלחוטי. בכך מצטרפת רחובות לערים בעולם כמו ניו יורק, לונדון וסן פרנסיסקו המחוברות לתשתית אלחוטית. עדכון בסוף הכתבה. 

לאחר חשיפת Telecom News בדבר הפיכתה של רחובות החל מ-26.12.17  לעיר חכמה אלחוטית ראשונה בארץ - כאן, פרסמה היום עיריית רחובות שאכן, רחובות היא העיר הראשונה בישראל, שבה מצלמות אבטחה, רמזורים, טלפוניה וכל תקשורת הנתונים עברו כולם לטכנולוגיה אלחוטית בפס רחב לאחר שהעיר רושתה בחודשים האחרונים בטכנולוגיה החדשנית.

במקום להעביר את הכול תוך שימוש בסיבים אופטיים, שמצריכים עבודות יקרות של בינוי ותשתיות, החליט ראש העיר רחובות, שהעיר תהיה הראשונה בארץ המכסה את העיר כולה בדגש על התשתיות העירוניות שלה (רמזורים, בתי ספר, מצלמות אבטחה, בתי ספר גנים וכו׳) בפס אלחוטי רחב.

הדבר התאפשר בעקבות אישור חדשני של משרד התקשורת לשימוש בתדר מוניציפאלי בתחום ה 70 גיגהרץ (גלים מילימטרים). 
בחודשים האחרונים חברת SMBIT  התקינה בעיר רשת תקשורת אלחוטית בתדר הגלים המילימטרים כתשתית לעיר חכמה, בטוחה וחסכונית. רשת התקשורת מאפשרת לראשונה חיבור מהיר ביותר לכלל צרכי הקדמה הטכנולוגית תוך חיסכון ניכר בעלויות וללא צורך בהוצאות גדולות עבור הנחת סיבים תת קרקעיים או פריסת סיבים עילאיים וללא הפרעה לחיים השוטפים של התושבים בעיר.

רשת התקשורת החדשה בטכנולוגיית גלים מילימטרים מתאפשרת בעזרת פתרון אידאלי לחיבור עירוני של מערכות תקשורת למטרות עיר חכמה. עמודי התאורה והרמזורים בעיר הם תשתית התקשורת לעיר החכמה. ע"י התקנת קופסאות תקשורת קטנות (ציוד הקצה של חברתsiklu  הישראלית) על עמודי העירייה, מבני העירייה וגגות בנינים להם יש לעירייה גישה.

הפתרון  מספק תשתית רחבת פס, בין מאות מגה ל-10 גיגה באוויר, תלוי בטווחים ובשימושים, כאשר כל מערכת בקרה עירונית ניתנת לחיבור לרשת חדשה, דרך הרשת החדשה ומשם למערכת העירונית. המערכת מספקת יכולות מתקדמות ביותר. למשל, להעביר וידיאו רחב פס באוויר.

רשת התקשורת מאפשרת חיבור מידי של מאות מצלמות אבטחה לשימוש העירייה וכוחות השיטור, כדי לתת מענה לכל אירוע בזמן אמת. ברחובות הותקנו מצלמות אבטחה עירוניות, שחלקן אף ברמת 4K על עמודי התאורה ברחבי העיר והן מקושרות למוקד השליטה העירוני באוויר.

חיבור עיריית רחובות לטכנולוגיה החדשה הופכת את העיריה, למעשה, לספקית עצמאית של תשתית אינטרנט (וחוסכת את עלות התשתית ממקום למקום המשולמת לחברות ספקיות התשתית כפי שנעשה עד כה) מוסדות העיריה, מוסדות תרבות, בתי ספר, גנים, WiFi ציבורי עירוני ועוד.

כך עיריית רחובות היא העיר הראשונה בארץ, שבה מופעלת המערכת במלואה, והיא מצטרפת לשורת ערים בעולם: ניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון  ועוד,  שעושות שימוש בטכנולוגיית התקשורת המהירה.

רחמים מלול, ראש העיר רחובות: "אנו גאים להוביל מהפיכה טכנולוגית בתחום המוניציפלי ולהיות העיר הראשונה בארץ המשלימה פריסה אלחוטית עירונית. הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת  לנו להעניק שירות טוב יותר לתושבים תוך חסכון אדיר בעלויות, ומונעת את הצורך לחפור בכבישים ובמדרכות לצורכי הנחת סיבים."

יואב לודמר, מנכ״ל SMBIT: "מערכת הפס האלחוטי הרחב, שאנו מתקינים עבור עיריית רחובות, היא חדשנית ופורצת דרך וזאת בזכות החסמים הבירוקרטיים, שהסיר לראשונה שר התקשורת אל מול המונופולים הגדולים בשוק. אנו גאים להעניק את השירות לרחובות, שמובילה מהפכה, שתאפשר לערים נוספות להפסיק את התלות היקרה בספקי התקשורת ולהעניק שירותי תקשורת מתקדמים בכל פינה בעיר תוך חיסכון אדיר במשאבים, שיופנו לטובת רווחת התושבים".
 
טכנולוגיית גלים מילימטרים
 
שימושים:
חיבור מצלמות אבטחה, הגברת הביטחון של התושבים.
חיבור מבני עירייה ומערכת החינוך לאינטרנט.
חיבור רמזורים.
חיבור מערכות עיר חכמה ( ניהול חניה, מערכות תאורה, מים ותברואה ועוד).
WIFIציבורי.
ניהול תאורה חכמה וחסכונית.
 
יתרונות:
הקמה מהירה וחסכונית.
החזר השקעה מהיר ביותר.
גמישות התפעול.
יכולת לחבר במידית כל מקום לרשת התקשורת.
חסכון בעלויות תפעול.
שרידות בזמן חירום.
רשת התקשורת האלחוטית , מאפשרת לעירייה לספק שרות מהיר ואיכותי ותושבי העיר. 

רחובות
עדכון 26.12.17, 13:30שר התקשורת השיק את פרויקט העיר החכמה האלחוטית הראשונה בישראל
היום נערכה בעיר רחובות ההשקה החגיגית של טכנולוגיית הפס הרחב האלחוטי העירוני, במעמד שר התקשורת איוב קרא, ראש העיר רחובות רחמים מלול, מנכ"ל בפועל של משרד התקשורת מיימון שמילה ומנכ"ל חברת SMBIT יואב לודמר. במהלך הטקס חיברו המכובדים באופן חגיגי את הכבל המאפשר את הפעלת הטכנולוגיה האלחוטית במיקום הטקס (בתמונה בתחתית הכתבה). 

כאמור, העיר רחובות השלימה לאחרונה את העברת התשתיות העירוניות בעיר  - מצלמות אבטחה, רמזורים, תאורה ועוד - לפריסה אלחוטית, שהופכת אותן לחכמות ונשלטות מרחוק באמצעות חיבור לטכנולוגיית פס רחב אלחוטי.

איוב קרא: ״היום רחובות מצטרפת לשורה של הערים המובילות בעולם. אנו מורידים חסמים היום לתושבי רחובות. מתקינים את הציוד ועוברים לקדמה, שתביא את רחובות להיות עיר חכמה כמו הערים המובילות בעולם. אני גאה על כך, שפרויקט העיר החכמה האלחוטית מתחיל פה. אנו במשרד התקשורת ניתן את כל הגיבוי כדי  שיגיעו לראות את הפיילוט המוצלח הזה".

רחמים מלול: "אנו גאים להוביל מהפיכה טכנולוגית בתחום המוניציפלי ולהיות העיר הראשונה בישראל המשלימה פריסה אלחוטית עירונית. הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת  לנו להעניק שירות טוב יותר לתושבים תוך חסכון אדיר בעלויות, ומונעת את הצורך לחפור בכבישים ובמדרכות לצורכי הנחת סיבים".

 יואב לודמר: ״לעיריית רחובות יש אפשרות להתרחב בכל מה שקשור לעיר חכמה בעלויות נמוכות. מערכת הפס האלחוטי הרחב, שאנו מתקינים עבור עיריית רחובות, היא חדשנית ופורצת דרך ואנו גאים להעניק את השירות לרחובות ,שמובילה מהפכה, שתאפשר לערים נוספות להפסיק את התלות היקרה בספקי התקשורת. הפתרון שלנו מאפשר לחבר תוך שעות את התשתיות לטכנולוגיה בעלות נמוכה יחסית, ולייצר שדרת תקשורת בבעלות העיריה וברוחב פס עצום".

עדכון 1.8.18, 07:00חברת SMBIT קיבלה ממשרד התקשורת רישיון לניסוי טכנולוגי גם בתדרי ה-60 גיגהרץ וגם בתדרי ה-70 גיגהרץ, חברת SMBIT תערוך פיילוט בשיטת הגלים המילימטריים, שמספקת מהירות דומה לסיב אופטי בלי תשתית קווית, לחיבור מהיר של בתים ועסקים לאינטרנט. השירות יוצע בחינם ללקוחות נבחרים בתל אביב, אשדוד ועמק חפר, כי הרישיון לניסוי מונע מהחברה לגבות תשלום, בניסוי שיימשך עד כשנה. 

קרדיט צילום: גלב סמירנוב
חנוכת הפרויקט ברחובות - עיר חכמה
שר התקשורת



 
 
Bookmark and Share