Telecom News - לגשר בין עולמות Openstack והקונטיינרים

לגשר בין עולמות Openstack והקונטיינרים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> לגשר בין עולמות Openstack והקונטיינרים
לגשר בין עולמות Openstack והקונטיינרים
מאת: רדהאש בלקרישנאן, 25.12.17, 16:03רדהאש בלקרישנאן

ע"י התמקדות בצירוף יחד של עולמות הקונטיינרים ו-OpenStack, הקהילה יכולה לעזור להביא לשכבת ניהול תשתיות פתוחה ומאוחדת המקיפה את הפיזי, הווירטואלי והקונטיינרים, ובכך לקרב אותנו למימוש החזון של ענן היברידי פתוח.

OpenStack - פלטפורמת התשתית כשירות למחשוב ענן, הגיעה לבשלות והופכת לפלטפורמת תשתית פתוחה המועדפת ברחבי העולם העסקי. הדבר בולט בהטמעות גדולות בארגונים מובילים כמו חברת התקשורת Verizon, תאגיד BBVA ומעבדת NASA Jet Propulsion, כמו גם בצמיחה נמשכת בקהילה התורמת. אך מה יקרה בהמשך?

בעוד יפה לראות את הצלחתה של OpenStack בארגונים, הקהילה אינה יכולה לשבת על זרי הניצחון. קונטיינרים הם יעד מרכזי בו קהילת ה-OpenStack והאקוסיסטם שסביבה צריכים להתמקד עתה.

כטכנולוגיית אריזת יישומים, שמאפשרת גמישות וניידות רבות יותר של עומסי עבודה, תמיכה ביישומים ארוזים בקונטיינרים תהיה מפתח להתקדמות OpenStack, במיוחד כשארגונים מתעניינים גם בקונטיינרי לינוקס וגם ב-OpenStack.

אסור להתעלם מהצלחת הקונטיינרים. מחקר, שבוצע ע"י Research 451 מעריך, שקונטיינרים יהיו שוק של 2.7 מיליארד דולרים ב-2020, וימלאו תפקיד דומיננטי בהתקדמות טכנולוגיות ענן.

הם כבר משמשים לפתרון בעיות עסקיות אמיתיות ולקידום ערך עסקי ברחבי מגוון תעשיות. אנו רואים 4 גורמים עיקריים לכך, שעסקים יטמיעו קונטיינרים:

להרצה טובה יותר של יישומים;
לבנייה טובה יותר של יישומים (במיוחד שימוש ב- Microservices);
לשיפור תשתית וניצול יתרון הענן ההיברידי;
לביצוע טרנספורמציה עסקית בסדר גודל רחב.

בנקודת זמן מסוימת קונטיינרים יהיו ניידים באופן אוניברסלי, אך זה אינו המצב עדיין. כדי שקונטיינרים יתניידו באמת, נחוצה פלטפורמת אספקת יישומים משולבת, שבנויה על סטנדרטים פתוחים ומספקת ביצועים קונסיסטנטיים ברחבי סביבות שונות.

קונטיינרים מסתמכים על מערכת הפעלה מארחת והשירותים, שהיא מספקת עבור מחשוב, קישוריות, אחסון וניהול, ברחבי חומרה פיזית, Hypervisors, עננים פרטיים ועננים ציבוריים. האקוסיסטם הוא גורם מרכזי כאן. כדי שניידות אוניברסלית תתאפשר, צריכים להיות סטנדרטים של התעשייה עבור פורמט של אימג'ים, runtime והפצה. הצורך מוכר ע"י התעשייה וע"י קהילות רלבנטיות, שיצרו גופים כדי להגדיר ולקדם סטנדרטים אלה, כמו Open Container Initiative ו-Cloud Native Computing Foundation.

שירותי OpenStack כמו Neutron עבור קישוריות ו- Cinder עבור אחסון בלוקים יכולים כבר להפוך לאבסטרקטיים וזמינים דרך פלטפורמות מבוססות קונטיינרים ו-Kubernetes (אורקסטרציית קונטיינרים).

טכנולוגיית קונטיינרים מאפשרת שימוש במשאבי תשתית עבור פריסה, שדרוג והגדלת ה-Openstack control plane ביעילות. בעוד זה חשוב, מאחר שתשתיות מבוססות קונטיינרים הולכות גדלות, זה לא קריטי בהשפעתו כמו הצורך השני: להריץ קונטיינרים עצמם בצד ה-"OpenStack "tenant.

בעוד אפליקציות קונטיינר הן בעיקרן אפליקציות, הרי יש להן מערך שונה של צרכים מאלה של המסורתיות - אפליקציות ענן טיפוסיות מבוססות מכונה וירטואלית, שבד"כ רואים אותן בענן מבוסס OpenStack.

כדי להפוך את OpenStack ליותר ידידותית לקונטיינרים, אנו צריכים לחשוף טוב יותר לטכנולוגיות קונטיינר את "האינסטלציה" התשתיתית של OpenStack - רכיבי הקישוריות, אחסון וניהול היוצרים את המסגרת. כך, שהערך של אקוסיסטם OpenStack בריא יגדל ללא כל "מס".

כמו כן, כדי שניתן יהיה למנף שירותי OpenStack, כמו Keystone עבור אימות, או Cinder Block Storage, כדי לספק אחסון עמיד ומתמיד עבור יישומי Stateful, ניתן למנף יישומים מבוססי קונטיינר ללא צורך להמציא את הגלגל מחדש. אנו כבר רואים את הקהילה מתאחדת סביב זה עם פרויקטים כמו KURYR, אך מאמצים אלה צריכים להתרחב ולהיות זמינים בעתיד כמוצרים נתמכים.

ע"י התמקדות בצירוף יחד של עולמות הקונטיינרים ו-OpenStack, הקהילה יכולה לעזור להביא אותנו לשכבת ניהול תשתיות פתוחה ומאוחדת המקיפה את הפיזי, הווירטואלי והקונטיינרים, ובכך לקרב אותנו למימוש החזון של ענן היברידי פתוח.

מאת: רדהאש בלקרישנאן (Radhesh Balakrishnan), דצמבר 2017.
מנהל כללי OpenStack ברד האט

OPENSTACK
 
 



 
 
Bookmark and Share