Telecom News - יש צורך להטיל "עיצומים כספיים" (קנסות) על שמילה מימון וגדעון שטרית

יש צורך להטיל "עיצומים כספיים" (קנסות) על שמילה מימון וגדעון שטרית

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> יש צורך להטיל "עיצומים כספיים" (קנסות) על שמילה מימון וגדעון שטרית
חשיפת ההתעללות של משרד התקשורת ואגף בכיר רישוי ביבואנים  ובאנשים פרטיים, אנשים הרוצים רק לייבא למשל רחפן. סיפורה העגום של אזרחית, שהסכימה לחשיפת שמה. איך משרד התקשורת מספק "שירות לציבור", בזמן שהמשרד הזה מטיל קנסות על אחרים - חברות התקשורת, שלא מספקות שירות מספיק מהר או בכלל... עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 30.12.17, 17:34שמילה מימון

בלעדי: אגף בכיר רישוי במשרד התקשורת הוקם בתחילת 2017, כחלק מהתרגיל המכונה "שינוי ארגוני", שנועד בפועל לקדם את שמילה מימון לתפקיד משנה למנכ"ל (במציאות הוא התקדם עד למנכ"ל בפועל...), ולקדם את גדעון שטרית לתפקיד מנהל אגף בכיר רישוי.

השינויים הללו נעטפו במלל רב, שטען, שמטרת השינויים הללו להביא לשיפור דרמטי של השירות לציבור מצד משרד התקשרת בכלל ומצד אגף בכיר רישוי החדש בפרט. ההודעות של משרד התקשורת בעניין "שיפור השירות לציבור" נראות כיום כבדיחה לא מוצלחת. 

במציאות, די מהר אחרי שהאגף החדש הזה לרישוי ולשירות הציבור הוקם, הוא פשוט קרס לתוך עצמו, ולא הצליח להתרומם עד היום. יתרה מכך, אם בעבר, מהשירות המחפיר של משרד התקשורת סבלו רק יבואנים ובעלי עסקים, שעוסקים בייבוא ובמכירה של ציוד תקשורת מכל סוג, כיום סובלים מזה כל אזרחי ישראל, רק בגלל שהם רוצים למשל, לייבא צעצוע, למשל רחפן, ייבוא הדורש מהם משום מה אישור של משרד התקשורת. כל התכניות היפות של שר האוצר משה כחלון להקל על הייבוא, מתגמדות לנוכח המציאות, שאנו חושפים כאן.

הכאוס הזה הוביל לפרשיות חמורות באגף הזה, כולל חשדות לשוחד, כפי שחשפנו כאן, פרשות ש"טואטאו מתחת לשטיח". 

אני מקבל כמעט כל יום תלונות מיבואנים ומסתם אזרחים, שנתקלו בדבר הזה הקרוי "שירות ממשרד התקשורת". אולם, כמעט כל הפונים אלי לא מוכנים, שאחשוף את שמם. כך, שאני לא מפרסם את תלונתם ושולח אותם להתעמת ישירות עם משרד התקשורת. אני ממליץ להם ללמוד מסיני ליבל, כיצד לנהל מאבק ציבורי, כדי שמשרד התקשורת יואיל בטובו לקיים את החוק ולקיים את המטלות המוטלות עליו כמשרד ממשלתי חשוב, שאמור לספק שירות לציבור בישראל. זה אותו משרד, שלא מהסס לחקור ולהטיל עיצומים על חברות התקשורת, רק בגלל שהן לא ענו מהר לפניות אזרחים... 

אולם, יש אזרחית אחת, שכן הסכימה בשבוע החולף לחשוף את שמה, ולכן שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"מצ"ב תלונת אזרחית בשם AB (השם ידוע למשרד התקשורת) כנגד משרד התקשורת.
מה בדעתכם לעשות בנושא החמור הזה המועלה ע"י הפונה?
******************************************************
התלונה:
הזמנתי רחפן מחו"ל וחברת השילוח הודיע לי, שהוא הגיע לארץ. אך כדי לשחרר אותו אני צריכה אישור מרת"א ואישור ממשרד התקשורת. מרת"א השגתי אישור במיידית ופקססתי אותו וטפסים נוספים למשרד התקשורת לפני שבוע. ניסיתי להתקשר אליהם לוודא, שהפקס הגיע, אך יש להם שעתיים של מענה בימי שני וחמישי בלבד ובשעות האלו אין מענה באמת, כי הקו תפוס תמיד (התקשרתי לפחות 50 פעמים במהלך השעתיים הללו), ניסיתי להשאיר הודעה בתא קולי וניסיתי לשלוח מיילים לבירור סטטוס הבקשה ובדיקה אם הטפסים התקבלו, אך לא חזרו אלי באף צורת תקשורת. האם יש איש קשר, שאני כן יכולה לדבר איתו על מנת לברר את סטטוס הבקשה?
AB".
*********************************************************

תגובה לא קיבלתי ממשרד התקשורת, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, ברור שלא אקבל תגובה (שזו הפרת חוק נוספת של המשרד), כי משרד התקשורת בהנהגתו של שמילה מימון, "לא סופר איש ממטר", לא את גברת AB ולא אותנו. 

אין ספק, שהדיווח מהסוג הזה, שאני מקבל כל שבוע מאנשים רבים, שמדווחים בדיוק את אותו סיפור עגגדעון שטריתום של ניתוק משרד התקשורת ממתן שירות לציבור, מחייב להטיל "עיצומים כספיים" (קנסות) ניכרים, על מי שיצרו את המצב הכאוטי הזה ונושאים באחריות אישית לכך, שהוא נמשך שנים ונהיה גרוע מחודש לחודש: שמילה מימון (המנכ"ל בפועל) וגדעון שטרית, ראש אגף בכיר רישוי (בתמונה משמאל).

ומה שר התקשורת איוב קרא עושה למען הציבור, שמשלם את משכורתו, הנהג הצמוד שלו, העוזרים שלו, המאבטחים שלו וכך הלאה?

את זה כבר חשפתי ויותר מפעם אחת: השר עסוק כרגע "עד מעל לראש" בספין שקרוי "מהפכת איוב קרא", שהביטוי העכשווי שלה הוא הספין הענק שלו על "ערוץ 20", כמפורט כאן.
לטפל בכאוס שיש אצלו במשרד - אין לו זמן.

אגב, השר איוב קרא כבר הבטיח שהייבוא יהפוך לפשוט, זול ומהיר (ראה כאן וכאן), אבל זה לא קרה... כידוע, אין מיסים על ספינים... 

דו"ח של איגוד לשכות המסחר, שביקר את פעילות אגף הספקטרום ויחידת הרישוי שבתוכה (לפני הקמת אגף הרישוי הנפרד), הציג תמונה שבה אין כמעט קבלת קהל, הטלפון במשרד תפוס ולא ניתן לשלוח פקס ולוקח למשרד התקשורת שבועות ולעיתים חודשים לטפל בטופס אחד פשוט. המצב נהיה רע הרבה יותר בשנה האחרונה, כשימי קבלת קהל ומתן מענה צומצמו דרסטית והאופציה לשלוח מייל הפכה לבדיחה. הבטחות חגיגיות כולל בכתב של ראשי משרד התקשורת שהם ישפרו את המצב המופקר הזה - לא מומשו. למה? כי לא הוטלו סנקציות אישיות על האחראים ליצירת המצב החמור ביותר הזה במשרד התקשורת

ישנם 2 אתרים בפייסבוק שמכונים בשם: "משרד התקשורת" (לא ברור מי בדיוק מנהל אותם) - כאן וכאן, שמה שמשותף לשני הדפים הללו: הם מלאים בתלונות של אזרחים שנתקלו בדיוק באותה בעיה של AB: משרד התקשורת הישראלי לא מתפקד בכלל ומתעלל בציבור בצורה מחפירה ומבישה.

על פי הידוע לנו, גדעון שטרית, למרות שקיבל תגבור זמני של כוח אדם ליחידה שלו (מה שלא הוכיח את עצמו), פנה לאחרונה בבקשה שעובדים ביחידות האחרות במשרד התקשורת יסייעו לו זמנית במענה טלפוני לפונים הרבים (והזועמים) המחפשים מענה באגף הרישוי שבראשותו. כמה מעובדי המשרד נענו לבקשה של גדעון שטרית? אפס!!!! הסיבה די ברורה: איש לא מוכן להיות שותף איתו למחדל החמור הזה.

לאזרחית AB אין לי פתרון מיידי, חוץ מלפרסם את הסיפור העגום שלה כאן, בתקווה, שהפרסום יפתור לה את הבעייה והיא תקבל אישור לקבל את הרחפן, שהזמינה מחו"ל בתמימותה.... 

עדכון 2.1.18: למרות הפרסום, גב' AB לא קיבלה את הרחפן שלה ששוכב במחסני המכס. מה שמראה שמשרד התקשורת מצפצף על כולנו, בלי שום בושה או פחד. אולי כדאי שגב' AB תתחיל להפגין מול ביתו של שמילה מימון (הוא גר במודיעין), כדי להזיז את תהליך קבל האישור לרחפן שלה..

עדכון 4.1.18: האם הלחץ שלנו עוזר? פרסום של חברת הוביז, יבואנית רחפני DJI לארץ, חושף כי משרד התקשורת אישר לה לייבא רחפנים של DJI מסדרת MATRICE שפועלים על תדר 5.8 גיגההרץ. עד כה, המשרד אישר רק רחפני 2.4 גיגההרץ. ההודעה של החברה הזו מצוי כאן. משרד התקשורת לא הוציא שום עדכון בנושא זה (די ברור למה). 

לסיכום:
משרד התקשורת (לרבות מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו) הצליחו בשנתיים האחרונות בנושא אחד בלבד: לדאוג לכך, ש"דמי הכיס" של אזרח די נחבא אל הכלים בשם שאול אלוביץ', יגדלו בכ-3 מיליארד ש"ח על חשבון הכיס של כולנו. כמיליארד ש"ח עברו במסלול של מנכ"ל המשרד ושות' מול בזק וכ-2 מיליארד ש"ח עברו ועוברים במסלול של מועצת הכבלים והלוויין מול Yes (נושא, שטרם נחקר כראוי).

קריסת "השירות לציבור" של משרד התקשורת, היא נושא חמור ביותר הראוי לחקירה פרלמנטרית. 

מוטב היה, ששר התקשורת יעסוק כעת בדבר הכי חשוב למשרד התקשורת: פיזור מועצת הכבלים והלוויין ואיתור מנכ"ל ראוי, מקצועי והגון ("עובד ציבור" ולא "עובד על הציבור") למשרד התקשורת. זאת, בנוסף להפסקת "שוד משאבי הציבור" וההפקרות הנמשכת של מתן שירותי תקשורת בלי רישיונות, בסיטונות. 


לכן, הטיפול הכושל ברגולציית עולם התקשורת בישראל והטיפול הכושל וחסר האחריות של ראשי משרד התקשורת וגופי הסמך של המשרד בתחום מתן שירות בסיסי לציבור הרחב, ציבור המייבא מוצרים מחו"ל ולא מכיר את המכשלה הזו הנקראת "שירות ממשרד התקשורת", מחזקים את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק. 
 



 
 
Bookmark and Share