Telecom News - מלאנוקס קפיטל (זרוע ההשקעות של מלאנוקס) השיקה את Seed Program

מלאנוקס קפיטל (זרוע ההשקעות של מלאנוקס) השיקה את Seed Program

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> מלאנוקס קפיטל (זרוע ההשקעות של מלאנוקס) השיקה את Seed Program
מלאנוקס, שצמחה מסטארטאפ לחברת ענק בינלאומית (אבל נשארה ביוקנעם), עוברת לשלב חדש בהתפתחותה: השיקה היום במתחם Sosa בת"א את תכנית ההאצה החדשה של מלאנוקס קפיטל (זרוע ההשקעות של חברת מלאנוקס טכנולוגיות), תכנית Seed Program: תכנית האצה ותמיכה בסטארטאפים הנמצאים בשלב הגיוס הראשוני בתחומי AI, אחסון, סייבר, ענן, אנליטיקה, בלוקצ'יין ורשתות. הרישום בעיצומו.
מאת: אבי וייס, 7.1.18, 23:00נמרוד גינדי

נמרוד גינדי, (בתמונה משמאל), סמנכ"ל השקעות ו-M&A, מלאנוקס: "אנו חברה, שצמחה מסטארטאפ קטן ביוקנעם וכיום אנו חברה בינלאומית עם מעל ל-3,000 עובדים.

זה האירוע הראשון של החברה, שמשיקה קרן השקעות ארגונית לתחומים המעניינים אותנו, ולמעשה, נטפח את היזמות בדיוק במסלול, שאנו עברנו אותו: לקחת סטארטאפים זעירים בתחילת דרכם ולסייע להם בצמיחה ובהצלחה ברמה העולמית.

הקרן, שאני עומד בראשה במלאנוקס, קיימת כבר כמה שנים וביצענו השקעות בהיקף כולל של מעל למיליארד דולרים, אבל בחברות הייטק ותיקות בארץ ובעולם. רכשנו לא מעט חברות, גם בארץ. כעת, החלטנו להוסיף על המהלכים הללו עוד שכבה מאוד חשובה מבחינתנו, שכבה של טיפוח סטארטאפים בשלבי ה-Seed, ממש משלב המצגת ועד שלב ה-MVP, תחום שלא היינו בו עד כה.

אנו מחפשים יזמים עם 'ניצוץ בעיניים' והתלהבות, שבאים עם רעיונות טובים בתחומים, שמעניינים אותנו ובראשם: AI, אחסון, מחשוב מהיר, סייבר, ענן, ניתוח מידע, בלוקצ'יין, רשתות ו-SDN. אנו באים ליזמים בגישה של Strategic Investor ואנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם VC קיימים, עם אקסלרטורים ועם אנג'לים. השת"פ הרוחבי הזה הוא קריטי להצלחה של היוזמה החדשה שלנו. אנו כרגע מתמקדים בחיפוש יזמים בארץ, אבל בעתיד נחפש גם יזמים ברחבי העולם. 

למה כדאי ליזמים ללכת עמנו, עם קרן השקעות ארגונית?
א. גישה ישירה למקורות השקעה. אנו בד"כ משקיעים עם שותפים, כולל עם התוכניות של הרשות לחדשנות והקרנות של ה-EU.
ב. גישה ישירה לאנשים הטכנולוגיים הנמצאים אצלנו. זה ייתרון אדיר למי שרוצה להיות בחזית הידע העולמי.
ג. גישה ישירה לאנשי הפיתוח העסקי המצויים אצלנו, עם קשרים בכל העולם, כולל לכל לקוחות מלאנוקס ברחבי העולם, החברות הכי גדולות וחשובות בעולם.
ד. קבלת סיוע ליזמים להתמקד ולפתח לפי צרכי התחום בו הם מפתחים.
ה. חיבור לטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם, כולל חשיפה לטכנולוגיות, שעדיין אין בשוק ולא זמינות לעולם, מה שמספק ייתרון תחרותי אדיר לעתיד המיזם. לא בכל יום  סטארטאפ יכול לשבת עם ה-CTO של מלאנוקס, או כל חברה גדולה אחרת בארץ או בעולם. העזרה שלנו היא מעבר לכסף, היא עזרה טכנולוגית וגישה לשוק.

ההרשמה נפתחה באתר שלנו (לינק בתחתית הכתבה) והתכנית שלנו בנויה כך, שאנו 'תופרים' תכנית המותאמת לכל מיזם בנפרד. אנו לא אקסלרטור רגיל המספק תכנית אחת לכולם".

אייל וולדמן, (בתמונה משמאל), מייסאייל וולדמןד, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס: "מי שיש לו יותר נתונים ויותר כוח מחשוב לניתוח הנתונים הללו, ייעשה יותר כסף ויהיה יותר חזק וגדול בעולם של היום ומחר. זה מה שמוביל כיום את העולם שאני מכיר. אפשר לראות זאת אצל כל המובילים בעולם: אמזון, אפל, גוגל, פייסבוק, עליבאבא ועוד. כולם מבוססים על מאגרי נתונים וניתוח נתונים, שנעשה כיום בטכנולוגיות AI.

מה שמאפשר את הניתוח המהיר, היישום והשימוש בנתונים המנותחים, זו החומרה, שעליהם יושבים הנתונים הללו, וזה בדיוק המקום שלנו. כל 10% בהפרש בביצועים מול המתחרים, הופך להיות מאוד משמעותי לכל חברה, בשוק התחרותי העולמי.

חייבים להבין, שיזמות דורשת מהיזמים לרוץ מהר. זאת, כי בזמן שאתם חושבים שיש לכם המצאה טובה ביד שתשנה את העולם, יש עוד אנשים חכמים בעולם, שחושבים באופן דומה ואולי רצים מהר יותר מכם, גם אם זה לא בדיוק אותו פתרון.

חשוב מה שהשוק העולמי הולך ובוחר, ולא תמיד הפתרון הטוב ביותר הוא זה המוביל את השוק העולמי.

אנו במלאנוקס לא מסתכלים על המיזם שאנו משיקים היום כמו שקרן VC מסתכלת ומחפשת את האקזיט והחזר ההשקעה. מה שאנו מחפשים זה יזמים המתאימים לכיוונים בהם אנו הולכים ושהיזמים יצליחו וגם אנו נצליח. זה מצב של Win-Win.

היזמים יכולים לבחור את הדרך שלהם, הם נשארים עם 'חופש הבחירה' גם כשאנו עוזרים להם. ההצלחה שלהם זו גם ההצלחה שלנו". 

ההרשמה ליזמים נפתחה ונעשית כאן

ההודעה המלאה של מלאנוקס אודות השקת התכנית - כאן

בתמונה: טקס ההשקה (מימין): מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, אניה אלדן, מנהלת "זירת הזנק" ב"רשות החדשנות"; לילך דנביץ, שותפה ב-iAngels; רנן חלק, מייסד ומנכ"ל הסטארטאפ Vast Data, נמרוד גינדי, סמנכ"ל השקעות במלאנוקס.
השקת תכנית הסטארטאפים של מלאנוקס
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share