Telecom News - האם סכסוך העבודה בסלקום יעצור את הקמת הרשת המשולשת?

האם סכסוך העבודה בסלקום יעצור את הקמת הרשת המשולשת?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> האם סכסוך העבודה בסלקום יעצור את הקמת הרשת המשולשת?
הרשת המשולשת (סלקום-גולן טלקום-אקספון-018 - We) נמצאת בפני מחסום חדש: סכסוך עבודה חריף פרץ בסלקום על רקע סיום הסכם העבודה בסוף 2017 ואי חתימה על הסכם עבודה חדש. ועד העובדים גם הודיע, ששום עובד הנדסה ורשת לא יעבור ל-JV עם גולן טלקום ואקספון-018. עדכון בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 9.1.18, 14:42סלקום

הקמת רשת הסלולר המשולשת ב-JV - Joint Venture עפ"י כללי הרגולציה לתחום זה (בהתייחס לסלקום), עומדת להיתקע עמוק בבוץ.

סלקום, גולן טלקום ואקספון-018 אמורות להפעיל ולתחזק את הרשת המשותפת באמצעות JV, שמונה לו כבר מנכ"ל (אורן גבאי שמו), אולם ועד עובדי סלקום כבר הודיע להנהלת החברה, ששום עובד הנדסה ורשת לא יעבור ל-JV, לכל היותר אנשי מנהל ומנהלים,שלא קשורים לתחזוקת והנדסת הרשת, יכולים לעבור ל-JV.

כלומר: ה-JV יהיה מעין "חברת ניהול" לרשת הסלולרית המשולשת, רשת, שתמשיך להיות מתופעלת ומתוחזקת בתוך סלקום וע"י עובדי סלקום.

האם משרד התקשורת, הרשות להגבלים עסקיים וה-JV המתחרה (של פרטנר והוט-מובייל), יסכימו ל"ישראבלוף" הזה? סביר להניח שלא. האישורים שניתנו לשת"פ הרשתות בין סלקום-גולן-טלקום ואקספון-018 לא מאפשרים מצב כזה. ממילא כל השת"פ הזה הוא כבר "ישראבלוף" אחד גדול (כמנותח כאן וכאן), מצב שבו 2 חברות MVNO מחזיקות ברישיון סלולרי מלא ובתדרים. 

הבעיה היותר חמורה היא סכסוך העבודה המקיף והחמור, שנוצר בסלקום, משום שההסכם הקיבוצי הסתיים ב-2017 ולא חודש והמו"מ בין הוועד להנהלה נתקע והעובדים קיימו "אסיפת הסברה" של מחאה קולנית בחצר הפנימית של סלקום (כמופיע בתמונות למעלה משמאל ובתחתית הכתבה). 

להלן הודעת ועד עובדי סלקום: "ועד עובדי סלקום בראשות מיה יניב (בתמונה משמאל) פנה אמאיה יניבמש להסתדרות בבקשה לסכסוך עבודה, בטענה לסחבת מצד ההנהלה בהליך המו״מ לקראת חתימה על הסכם קיבוצי חדש בחברה. משמעות הבקשה היא, שלאחר אישורה ובתום 14 יום, יוכלו עובדי סלקום לפתוח בצעדים ארגוניים, על כל המשתמע מכך.

יצויין, שאמש (8.1.18) בשעות אחר הצהריים, וזאת בעקבות עוד פגישה ללא התקדמות בין חברי הוועד להנהלת החברה, החליטה יו"ר ועד סלקום להגיש את הבקשה ובמקביל לערוך אסיפת הסברה נרחבת למאות עובדים בבנין סלקום בנתניה ובמת״מ חיפה. 

מאיה יניב: ״אני קוראת להנהלת הקבוצה להתעשת ולהפנים, שהימים האפלים טרום התאגדות העובדים בהם היינו מפוטרים, חסרי זכויות וחפויי ראש לא יחזרו לעולם! 

טוב יעשה מנכ״ל סלקום ניר שטרן אם ישוב במיידי לשולחן המו״מ וכך ימנע כאוס ופגיעה מיותרת בהצלחת החברה שהיא ההצלחה של כולנו.

אין מי שאוהב את סלקום יותר מהעובדים שלה, אך לעולם  לא אאפשר פגיעה בהם״.

את תגובת הנהלת סלקום להכרזה הזו טרם קיבלנו. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

עדכון 28.1.18: שם המותג המסחרי של אקספון-018 נחשף חלקית: We. הקמת הרשת הזו נסחבת כבר כמעט שנה מאז שחברת ה-MVNO של חזי בצלאל קיבלה רישיון סלולרי מלא (למרות שהיא תישאר מעין Full MVNO, למרות שזכתה בתדרים כבר ב-2015) ותלויה ברגולטור, שיאשר את ה"ישראבלוף" של "הרשת המשותפת" שלה (JV) עם גולן טלקום, על התשתיות הסלולרית של סלקום. 

לפי ההערכות של כלכליסט, המותג We (או שם דומה) יוביל את פעילות הסלולר של החברה בקידומת 051 (ללקוחות חדשים), זאת לצד הפעילויות הנוספות של החברה: שירותי אינטרנט ושירותי שיחות לחו"ל, תחת מותג הבית אקספון. ייתכן ובעתיד המותג We יחליף את המותג אקספון כמותג המרכזי, שיוביל את החברה, בדומה ל-HOT הכולל את המותגים הוט.נט והוט מובייל.

יעקב נדבורני, (בתמוניעקוב נדבורניה משמאל), מנכ"ל פעילות הסלולר של אקספון-018: "ההערכות הן, שההשקה תהיה במהלך הרבעון הנוכחי, עד סוף מרס, אבל אנו לא מתחייבים על זה.

זה לוקח זמן. מדובר בפרויקט מורכב,של הקמת רשת סלולר. זה יכול להשתנות בטווח של עד חודש לפני או חודש אחרי. כרגע אנו מפעילים כמה מאות משתמשים בחינם במסגרת ניסוי.

אנו נמצאים בניסוי, במסגרתו אנו משתמשים בשם We, אך זהו רק שם של חלק מהמותג החדש.  אפשר לומר, ש-We, הוא השם הפרטי של החברה, אך לא השם המלא".
 
בתמונה: אסיפת עובדי סלקום
סלקום



 
 
Bookmark and Share