Telecom News - רשמים מצולמים מתערוכת הרובוטיקה הגדולה בעולם IREX בטוקיו

רשמים מצולמים מתערוכת הרובוטיקה הגדולה בעולם IREX בטוקיו

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> רשמים מצולמים מתערוכת הרובוטיקה הגדולה בעולם IREX בטוקיו
רשמים מצולמים מתערוכת הרובוטיקה הגדולה בעולםIREX  בטוקיו
מאת: אפי חגי, 14.1.18, 14:20IREX

המסר: "המהפכה הרובוטית החלה - לקראת חברה מרנינת לב ומרגשת": The Robot Revolution Has begun―Toward Heartwarming Society. איזה רובוטים בלטו ובאילו תחומים?

תערוכת הרובוטיקה הגדולה בעולם IREX התקיימה בחודש שעבר בטוקיו יפן, בהשתתפות 130,000 מבקרים ו-2,775 ביתנים, שהוצגו ע"י 612 חברות מ- 15 מדינות.

IREX
 

IREX


לצד רובוטים תעשייתיים גדולים יותר, מהירים יותר ומדויקים יותר, כ-20% מהתערוכה הוקדש לתחום רובוטי השירות service robots, תחום חדש, שהולך ומתפתח ומחפש את דרכו לבתים.

IREX

הכיוונים, שבלטו בתחום רובוטי השירות, היו פניה לאוכלוסייה המתבגרת בבחינת "טכנולוגיה מסייעת", רובוטים לאזורי אסון, עזרה בנשיאת משאות וכמובן רובוטי תקשורת ומידע.

IREX

בתחום האוכלוסייה המתבגרת בלטו רובוטים המציעים ניידות בתוך הבית וכן רובוטים המציעים תקשורת או עזרה לאוכלוסייה המתבגרת והקשישה. תחום זה בלט מאד גם בתערוכת INNOROBO בפריס בחודש מאי 2017.

IREX

בתחום עזרה בנשיאת משאות בלטו התקנים שונים המולבשים על האדם ומיועדים להקל על העומס המועבר לגב וליתר הגפיים.

IREX

בתחום רובוטי התקשורת בלטו רובוטים סטטיים או ניידים המאפשרים תקשורת עם הרובוט או עם העולם החיצון ומטרתם להפיג את הבדידות, לשפר את התקשורת ולאפשר להם לעבוד כמוניטור (מצלמה מפקחת) לצרכי ביטחון או דאגה להורים או ילדים. יש כאן אפשרות של תקשורת צילום ווידיאו ניידים בתוך הבית ולמעשה, שילוב בין "חיית בית רובוטית" לאמצעי אבטחה ותקשורת.

בתחום קבלות הפנים הוצגו רובוטים ניידים גבוהים (כמטר וחצי) המציעים שירות של קבלת קהל, מתן מידע, קידום מכירות, בידור ומשיכת תשומת לב בתערוכות קניונים וכד'.

IREX


בתחום רובוטים תעשייתיים יש חידושים רבים בנושאים של מהירות, דיוק, גודל וחיקוי פעולות אדם. אולם, השינוי המשמעותי, לדעתי, הוא ההבנה, שרובוטים תעשייתיים יצטרכו "ללמוד" לעבוד לצד אנשים ולא רק בנפרד מאנשים. המשמעות היא, שהם יהיו יותר "עדינים", יותר קלים לתכנות, יותר "גמישים" בפעולה שלהם ועם יכולת למידה וחיקוי משופרים כדי שיכלו לענות על מגוון רחב של צרכים.

IREX


מאת: אפי חגי, ינואר 2018.
Manager, ROBOTS TO ALL
"
רובוטים לכולם"
Effiha@netvision.net.il
 
IREX
 
  



 
 
Bookmark and Share