Telecom News - פרשת איקיוטק לא נעלמה - התפתחויות חשובות - ינואר 2018

פרשת איקיוטק לא נעלמה - התפתחויות חשובות - ינואר 2018

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> פרשת איקיוטק לא נעלמה - התפתחויות חשובות - ינואר 2018
פרשת איקיוטק לא נעלמה - התפתחויות חשובות - ינואר 2018
מאת: סיני ליבל, 14.1.18, 08:30סיני ליבל
 
כפי שאתר Telecom News דיווח לאחרונה (כאן), ברור התביעה הייצוגית, שהגישה המועצה הישראלית לצרכנות בפרשת איקיוטק (ת"צ 29489-07-14 מחוזי תל אביב), מעוכב עד להחלטה בע"א 578/17 בעליון, שעוסק בערעור של עו"ד בך על החלטת אישור לדון רק חלקית בתביעה ייצוגית (בקשת יבלינוביץ), שהוא ניהל בבית משפט מחוזי מרכז, כנגד חברת פרטנר.
 
סיני ליבל, שנחשף לעיכוב ההליך בתביעה הייצוגית של המועצה (שהוגשה ביולי 2014 ומאז דרכה במקום), הגיש ביום 9.11.2017 לבית המשפט העליון בע"א 578/17 שלוש בקשות:
  • הראשונה (כאן), להשתתף בדיון,
  • השנייה (כאן), להעביר את הבקשה להשתתף בדיון להרכב, שדן בהליך (שכן ליבל צפה את דחיית הבקשה הראשונה להשתתף בדיון),
  • ובקשה שלישית (כאן), בעניין אמון הציבור במערכת המשפט בפרשת איקיוטק/בך (ובקשות/הודעות נוספות).
ביום 9.1.2018, אחרי  שהבהירה: "המבקש הגיש מספר כתבי בי-דין ואציין כי עיינתי בכולם", החליטה כבוד הרשמת של בית המשפט העליון, ליאת בנמלך (כאן), להעביר את הבקשה להשתתף בדיונים להרכב הנכבד ("...תתייק המזכירות את הגרסה המקוצרת של הבקשה, שהגיש המבקש בתיקי השופטים וכן תתויק בהם החלטתי זו"), ולדחות את הבקשה של ליבל להשתתף בדיון, שצוטטה בהחלטה: "...בהיקף מוגבל של אופציה למתן זכות (ברשות), למבקש להגיד מספר משפטים". כך, השופטים הנכבדים, שעוסקים בנושא הנדון כאן, יקראו את עמדתו של סיני ליבל, בלי לשמוע את סיני ליבל.   
 
לעמדת סיני ליבל – היחשפות ההרכב לטענות בבקשה להשתתף בדיונים (עשרה עמודים, תצהיר, ויא' נספחים), תאפשר לייצג את ענייני הקבוצה הנפגעת בפרשת איקיוטק - שכאמור, בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לעכב את הדיון בתביעת המועצה הישראלית לצרכנות עד להכרעה בע"א 578/17.
 
הדיון בע"א 578/17 קבוע ליום 8.2.2018 לפני הרכב בעליון. אשוב לעדכן על ההתפתחויות בפרשה, כשתהיינה כאלה.
 
למיטב הערכתי, פרשת איקיוטק תתפוצץ בסופו של דבר ברעש גדול - להבנתי, עוד כשנתיים, ב"תחקיר עובדה/המקור", כיצד הפרשה הזו התאדתה ולמי היו אינטרסים לאדות אותה כל כך הרבה שנים...
 
למי שהספיק לשכוח, מדובר בפרשה, שמאות רבות של אלפים (בעיקר ילדים) נפגעו ממנה ולמעלה מ-7,000 לקוחות של כל חברות הסלולר טרחו להתלונן בפני המועצה הישראלית לצרכנות - שממוססת את התביעה הזו במשך שנים...
 
הערות המערכת:
כבר ב-6.9.17 פנינו בבקשה לקבלת תגובה מהמועצה לצרכנות בעניין טענותיו של סיני ליבל כנגד טיפול המועצה בפרשת איקיוטק, ועד היום לא קיבלנו כל תגובה. במידה ונקבל תגובה, נעדכן בהתאם.
 
בנוסף, שאלותינו החוזרות ונשנות למועצה כבר מ-2015, מדוע המועצה לצרכנות אינה תובעת את חברות הסלולר עצמן (4 חברות: סלקום, פרטנר, פלאפון והוט-מובייל) שתשבנה את מה שהן גבו והשאירו אצלן בכיס, לרבות עמלות הגבייה (בנפרד מאיקיוטק עצמה), ממה שהן גבו מהלקוחות של איקיוטק, לא קיבלה עד היום מענה ברור ומובן. במידה ונקבל תגובה ברורה ומובנת, נעדכן בהתאם.
 
פרשת איקיוטק, היא מחדל ענק גם של משרד התקשורת ובמיוחד של שמילה מימון - כיום המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת, שהתרשל באכיפה בזמן אמת והתרשל בטיפול בהגנת מאות אלפי הצרכנים, לאחר שהפרשה התפוצצה. זאת, כי הגנה על חברות הסלולר חשובה אצלו יותר מכל אינטרס ציבורי, למרות שהוזהר לא אחת בעניין זה. במקום לטפל בחברות הסלולר, הוא השאיר את העניין לטיפול הרשות לצרכנות, שהפכה את הנושא לפארסה משפטית בלתי נגמרת וחסרת משמעות, כמתואר בתחילת הכתבה. הפרשה החמורה הזו החלה לגווע לפני יותר משנתיים, כפי שפרסמנו במאמר תחת הכותרת: "חשיפה: שילמתם לאיקיוטק ומצפים להחזר בתביעה הייצוגית? תשכחו מכך!". למותר לציין, שאת תגובת משרד התקשורת בפרשה זו (כרגיל) לא הצלחנו לקבל. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.
 
Help!!



 
 
Bookmark and Share