Telecom News - 2.5 M ש"ח ל-6 מיזמים בירושלים המשלבים תוכן וטכנולוגיות VR-AR-MR

2.5 M ש"ח ל-6 מיזמים בירושלים המשלבים תוכן וטכנולוגיות VR-AR-MR

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> 2.5 M ש"ח ל-6 מיזמים בירושלים המשלבים תוכן וטכנולוגיות VR-AR-MR
2.5 מיליון ש"ח יושקעו ב-6 מיזמים ירושלמיים המשלבים תוכן וטכנולוגיות של VR-AR-MR
מאת: מערכת Telecom News, 15.1.18, 17:25KIDPICK
 
פורסמו 6 המיזמים, שזכו במענקים של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בשת"פ עם הקרן הקנדית CMF. עבודות הפיתוח וההפקה תתקיימנה בירושלים ובקנדה. ההשקעה תמצב את ירושלים כמרכז טכנולוגי מתקדם בתחומי ה-CGI (computer generated imagery) והגיימינג.
 
 
המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים וקרן מדיה קנדה CMF הממשלתית אישרו השבוע השקעה של 2.5 מיליון ש"ח בפרויקטים המשלבים תוכן וטכנולוגיות מתקדמות. מוקדם יותר השנה, חתם המיזם, שנהנה מתמיכה וסיוע של משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים, על הסכם שיתוף פעולה עם הקרן הקנדית CMF כדי להשקיע במשותף בפיתוח והפקת פרויקטים המשלבים תוכן ושימוש בטכנולוגיות חדשות ל-VR-AR-MR. ההשקעה תמצב את ירושלים כמרכז טכנולוגי מתקדם בתחומי ה-CGI (computer generated imagery) והגיימינג.
 
הפרויקטים, שהוגשו וזכו במענקים: סרטים ב-360, פרויקטים במציאות מדומה (VR- Virtual Reality), שמשלבים לימוד וחווית משחק אינטראקטיבית, אולם מציאות מדומה בו השחקן מתנועע בחופשיות בתוך המשחק ופיתוח רשת חברתית לילדים.
 
הפרויקטים שזכו במענקים:
 
Once upon a sea
׳היה היה פה ים׳ - חווית מציאות מדומה פואטית המתארת את יחסי הגומלין ההרסניים בין האדם לים המלח, אחד מפלאי תבל הנמצא בתהליך גסיסה מואצת ב-30 השנים האחרונות. החוויה משלבת בין סיפורים אישיים של דמויות מהאזור לבין סריקות מרחביות של חופי הים הנטושים האסורים לגישה מפאת סכנת הבולענים.
 
The holy city
משחק אינטראקטיבי תיעודי במציאות מדומה, מזמין את המבקר להיכנס מבעד לשערי העיר העתיקה של ירושלים ולנסות את מזלו בפתרון חידות, שתובלנה אותו לפתוח את שערי העיר ולהגיע אל אבן היסוד של העולם. צורת משחק, שמדמה חדרי בריחה, חובקת את הצופה ומאפשרת לו לחוות את העיר במפגש רב תרבותי עם תושביה.
 
Solar
הרפתקת "מציאות משולבת" (תמונה בתחתית הכתבה) לכל המשפחה הראשונה מסוגה בעולם, שתיקח את המשתתפים אל מסע בין כוכבי-הלכת השונים במערכת השמש, במרוץ נגד הזמן להצלת כדור הארץ. הפרויקט הוא סיפור מציאות מדומה אינטראקטיבי, שייבנה על גבי אולם חוויה ראשון מסוגו בעולם ויאפשר לקבוצות של משתתפים לגלם את הדמויות הראשיות בסיפור, לנוע בחופשיות בתוכו, להשפיע עליו ולחוות פיזית את הסביבות השונות על גופם. 
 
Kidpick 
רשת חברתית (בתמונה למעלה) מבוססת מיקום לילדים, המאפשרת להם להשמיע את קולם ולדרג את המסעדה הטובה באזור, תערוכות מעניינות במוזיאונים, פארקים, סרטים ועוד, ובכך להשתלב בדיאלוג המשפחתי בבחירת האטרקציות והפעילויות המשותפות. האפליקציה בטוחה ומותאמת לילדים בגילאי 7-12. הילד יבחר שם משתמש ואבאטר, שייצג אותו ברשת החברתית החדשה. המערכת כוללת יחידת בינה מלאכותית,  שתלמד על העדפות הילד והמשפחה ותוכל להתאים להם את האטרקציה המומלצת ביותר עבורם.

 
The gentleman of Damascus - הג'נטלמן מדמשקהג'נטלמן מדמשק
מסע מציאות מדומה (תמונה משמאל) ממונטריאול לירושלים, בתוך הארכיטקטורה של משה ספדי. ע"י יצירת עולם וירטואלי בין 2 היצירות "האביטאט67" לקניון ממילא.

המסע מעלה שאלות על זהות פרטית וציבורית בתוך מֶרחָב.
 

Place
מקום - מסע בזמן אל מקום, שכבר איננו קיים. בעזרת קולות, זיכרונות ותמונות, משחזר במציאות מדומה את בית הכנסת הגדול של חלב, מבנה מרהיב בו מתנגשת היסטוריה של תרבות ותפילה, עם הווה של הרס וחורבן.
 
אודי בן דרור, סמנכ"ל פיתוח עסקי ברשות לפיתוח ירושלים: "מהלך חדשני זה, שהוא חלק מפעילות המיזם לפתח תעשייה יצירתית בירושלים, ממנף את יתרונות העיר כמרכז הייטק, עיצוב, אנימציה ותוכן ומעמיד את ירושלים כמובילה בתחומי יצירה וטכנולוגיה עכשוויים, וכשחקן משפיע בזירה הבינלאומית".
 
יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים: "בשנים הקרובות, בנוסף להפקות קולנוע וטלוויזיה, ישראליות ובינלאומיות, ב-live action ובאנימציה, נשים דגש על פיתוח תחום "התוכן הממוחשב"- גיימינג, אפקטים מיוחדים ו-CGI בעיר, החל מבתי ספר תיכוניים, דרך האקדמיה ועד האולפנים הקיימים והחדשים, שיפתחו לתמוך בתחום עשייה חדשני זה".

 
 



 
 
Bookmark and Share