Telecom News - בואינג חשפה רחפן חשמלי להעברת מטענים בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית

בואינג חשפה רחפן חשמלי להעברת מטענים בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> בואינג חשפה רחפן חשמלי להעברת מטענים בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית

צפו: בואינג חשפה רחפן חשמלי להעברת מטענים בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית
מאת: מערכת Telecom News, 17.1.18, 12:25רחפן בואינג

הפיתוח של הרחפן eVTOL הוא צעד משמעותי והזדמנות לשנות את עולם התעופה וההובלה האווירית.

יצרנית המטוסים בואינג, יצרנית המטוסים חשפה אב-טיפוס - פרוטוטייפ של רחפן חשמלי (CAV) חדש, שמיועד לשאת מטענים (CARGO) במשקל של עד כ-230 ק"ג (500 פאונד) ובעל יכולת המראה ונחיתה אנכית (eVTOL).

המודל הראשוני של כלי הטיס  נועד לשמש ככלי להעברת מטענים והוא ישמש לבדיקת הטכנולוגיה האוטונומית של בואינג עבור כלי טיס עתידיים.

הרחפן תוכנן ונבנה ע"י מהנדסי הפיתוח של בואינג, בהובלת HorizonX וחטיבת המחקר והטכנולוגיה של בואינג, תוך פחות מ-3 חודשי עבודה. האב טיפוס כבר השלים בהצלחה את בדיקות הטיסה הראשונות במעבדות המחקר והטכנולוגיה במיזורי, ארה"ב. כעת, משמש הרחפן את מומחי חברת בואינג כאבן בוחן לפיתוח טכנולוגיה אוטונומית עתידית.

ה-CAV מופעל ע"י מערכת הנעה חשמלית ידידותית לסביבה ומצויד ב-8 להבים מיוחדים המסתובבים לכיוונים שונים ומאפשרים טיסה אנכית. אורכו של הרחפן הוא 4.57 מטר, רוחבו 5.49 מטר, גובהו 1.22 מטר, ומשקלו 339 ק"ג.

גרג היסלופ, מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בואינג: "הפיתוח של הרחפן eVTOL הוא צעד משמעותי באסטרטגיה של בואינג. יש לנו הזדמנות לשנות את עולם התעופה וההובלה האווירית, וכשנזכר ביום הזה נדע, שזו הייתה אבן דרך משמעותית במסע".

סטיב נורדלונד, סגן נשיא בואינג HorizonX: "ה-CAV מבוסס על יכולות של מערכות בלתי מאוישות הקיימות בבואינג, ומציג אפשרויות חדשות ליכולות אוטונומיות של הובלה אווירית. אינטגרציה של מערכות אוויריות בלתי מאוישות חשובה מאוד למימוש מלוא הפוטנציאל של כלי טיס מסוג זה. לבואינג מספר שיא של הצלחות עם טכנולוגיות חדשניות בכל העולם, ידע רגולטורי נרחב, שיטתיות ומקצועיות רבת שנים, ויכולת לספק את הפתרונות שיעצבו את עתיד התעופה האוטונומית".

סרטון הדגמה:




 
 
Bookmark and Share