Telecom News - איך להעמיד פנים ש-flash זול יותר מדיסק?

איך להעמיד פנים ש-flash זול יותר מדיסק?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך להעמיד פנים ש-flash זול יותר מדיסק?
איך להעמיד פנים ש-flash זול יותר מדיסק?
מאת: עופר טל, 17.1.18, 14:19עופר טל

בימים אלה שחקניות חדשות בתחום האחסון הופכות את הקערה על פיה וחוסכות לארגונים כספים רבים ע"י הנדסת תוכנה חכמה.

לאחרונה פורסם מאמר בו טוענת אחת מחברות אחסון הנתונים, שהגענו לנקודת השוויון בין מחירי הכוננים השבביים (SSD, שעובדים על בסיס flash memory) וכונני הדיסק הקשיח (HDD). העובדות בפועל, לעומת זאת, מצביעות על מגמה אחרת לחלוטין.

שכבת האחסון בדאטה סנטר מהווה את הבסיס הקריטי לביצועי היישומים. כדי לספק אחסון בעל ביצועים גבוהים, האסטרטגיה של רוב ספקיות האחסון בעבר הייתה לשלב את טכנולוגית Persistent Storage  החדישה, המהירה והיקרה ביותר בקו המוצרים שלהן.

היסטורית, המדיה הזאת הייתה דיסקים מסתובבים, והיא דורגה עפ"י מהירויות שונות - החל מעלות נמוכה בקיבולת גבוהה של 7.2 K RPM ועד עלות גבוהה בקיבולת נמוכה של 15 K RPM.

ככל שיישומים דרשו ביצועים גבוהים יותר, כך שוק האלקטרוניקה לצרכנים נפתח לייצור של טכנולוגיה בעלת זמן אחזור קצר, קיבולת נמוכה יותר וטכנולוגית אחסון יקרה מאד בכונני SSD, משמע ב-flash.

תוך זמן קצר כונני ה-SSD החליפו את הדיסקים הקשיחים של ה-15K ב-100% בשכבת טכנולוגית ה-Persistent Storage בסל מוצריהן של ספקיות האחסון, דבר, שהביא לעליה ניכרת בעלויות הייצור, שלבסוף התבטאה גם במחיר ללקוח.

בשנים האחרונות ארגונים הציגו דרישות חדשות לביצועים ועליה בצרכי הקיבולת. אולם, תקציבי מערכות המידע המשיכו להישחק עוד ועוד.
למרבה הצער, ככל שדרישות הלקוחות בשוק עלו, כך ספקיות האחסון התקבעו בעמדותיהן. במקום לעשות את העבודה הקשה ולפתח ארכיטקטורה, שתשתמש בהיגיון ובמידה בכונני SSD וכך לספק ביצועים גבוהים ועלויות נמוכות, ספקיות האחסון המשיכו לפעול בדרכים הישנות.

הטענה, שהגיעה נקודת השוויון בה הקיבולת של כונני ה-SSD זהה או בעלת עלות נמוכה יותר לעומת דיסקים קשיחים, היא חסרת בסיס ואין לה כל הוכחות.

למעשה, בעוד המחיר לג'יגה-בייט יורד במהירות מתגברת, ב-2 סוגי המדיות, שניהם ממשיכים לפתח כוננים דחוסים יותר. הוסיפו לכך את העובדה, שהפער היה מלכתחילה גבוה פי 20 או יותר והכוננים הקשיחים המשיכו להיות הרבה פחות יקרים לעומת הכוננים השבביים, וכך יהיו גם בעתיד הנראה לעין.

מאז הצגת כונני ה-SSD לשוק כמדיית אחסון, ספקיות האחסון ומלומדי התעשייה הניחו, שניתן להשוות רק ביניהם לבין הכוננים הקשיחים היקרים ביותר, בעלי הצפיפות הנמוכה ביותר של 15k RPM, בהם כולם הפסיקו להשתמש כאשר עברו ל-all flash. ההסבר שלהם היה, שאין אף ספק, שיכול להתחרות בהיבט הביצועים עם זמן האחזור של כונני ה-SSD.

בימים אלה שחקניות חדשות בתחום האחסון הופכות את הקערה על פיה וחוסכות לארגונים כספים רבים ע"י הנדסת תוכנה חכמה, והכל תוך כדי אספקת מערכי אחסון דחוסים בקנה מידה גבוה (כמו גוגל, אמאזון ופייסבוק), ביצועים העולים על ביצועי all-flash ואמינות ללא תחרות.

אז איך העתיד ייראה עבור כונני השבבים? הקיבולת שלהם תמשיך לעלות, אבל הדבר יהיה על חשבון הסיבולת של המדיה. תחזיות בנוגע לשבבי הדור הבא של QLC מציינות, שהמגמה תימשך. הדבר יתורגם לרמות כשל גבוהות יותר ועלות גבוהה יותר לספקיות האחסון כדי למלא את האחריות ללקוחותיהן, דבר, שיביא לשחיקה נוספת ברווחיהן.

במאמר שפורסם לאחרונה באתר Data Machine, הכותב העלה תובנה חשובה, שהרווח של החברות המוכרות מערכי all-flash מדלדל. אולי במקום לסובב את העובדות ולהשקיע הרבה כספים בשיווק כדי להוכיח את צדקתן בדבר דאטה סנטר all-flash יקר במיוחד, החברות צריכות להשקיע כספיהן בפיתוח פתרונות, שמספקים מה שהלקוחות באמת רוצים – ערך גבוה ועלות נמוכה המאפשרים לעסקיהם לפרוח.
 
מאת: עופר טל, ינואר 2018.
מנהל Presale ישראל בחברת INFINIDAT
 
אחסון
 
 



 
 
Bookmark and Share