Telecom News - שוק הסלולר העולמי מתקדם ל-5G. יש כבר 113 ספקים ב-56 מדינות ב-5G

שוק הסלולר העולמי מתקדם ל-5G. יש כבר 113 ספקים ב-56 מדינות ב-5G

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> שוק הסלולר העולמי מתקדם ל-5G. יש כבר 113 ספקים ב-56 מדינות ב-5G
שוק הסלולר העולמי מתקדם במהירות ל-5G. יש כבר 113 ספקי סלולר ב-56 מדינות ב-5G.
מיולי 2017, תוך חודשיים, עפ"י נתוני ארגון GSA, מספר ספקי התקשורת, שמתנסים ומספקים שירות בטכנולוגיות 5G, קפץ מ-22 מפעילי סלולר ב-16 מדינות, ל-81 מפעילי סלולר ב-42 מדינות. אחרי עוד 3 חודשים (עפ"י נתוני תחילת ינואר 2018), המספר קפץ ל-113 ספקים ב-56 מדינות. כך, תוך פחות מחצי שנה, קפץ מספר מפעילי הסלולר המתנסים ומספקים שירות ב-5G מ-22 ל-113 מפעילים (!). בישראל -אין תקומה לרשתות הסלולר.
עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 18.1.18, 09:005G

לפני כ- 5 חודשים דיווחנו בהרחבה כאן ואחר כך דיווחנו בהרחבה לפני 3 חודשים, על מצב הפריסה של טכנולוגיות 5G בעולם, טכנולוגיות ורמת שירות סלולרי, שבישראל רק מברברים אודותיה (או ממציאים: מצגות דמיוניות, "ועדות מכרזיםויועצים). 

החידושים, נכון לתחילת ינואר 2018, ע"פי GSA הם:
  • הנתונים העדכניים של פריסת 5G בעולם מצויים כאן להורדה, למתעניינים. כיום יש 113 מפעילי סלולר ב-56 מדינות בעולם, שמתנסים או שהחלו לספק (חלקית או מלא) שירותי 5G, שירותים, שהתקן המרכזי בטכנולוגיה הזו (NR), כבר אושר. רוב מדינות ערב נמצאות ברשימה הזו, כולל סעודיה, מדינות המפרץ ועומן. הביצועים, שנמדדו ברשתות הסלולריות הללו, הם מדהימים (עד 100 גיגה ואף יותר), כמופיע בטבלה הבאה:
ביצועי הרשתות ב-5G
  • התדרים העיקריים, שבהם מפעילי הסלולר ברחבי העולם משתמשים ל-5G הם תדרי 3400 עד 3800 מגהרץ, כמפורט בדו"ח המלא המצוי כאן להורדה למתעניינים. כמעט בכל מדינות העולם כבר הקצו תדרים ל-5G ובכמויות. פירוט מעודכן מה נעשה בשוק ספקי הסלולר בארה"ב ובמעבר שלהם ל-5G, מצוי כאן, למתעניינים. 
  • במקביל, יש התקדמות עצומה בטכנולוגיות חדשות בתחום ה-LTE (לא רק בתחום ה-MIMO 4X4, כמו שהחלו בישראל באופן חלקי), גם לתחומים מלהיבים דוגמת: IoT ו-NFV, וגם בגישות חדשות דוגמת ה-VoLTE, שהפך למקובל כמעט בכל העולם ו-Gigabit LTE המתפשט "כמו אש בשדה קוצים" כמעט בכל העולם.
  • התחומים החדשים יותר בעולם ה-LTE הם התחומים של השימוש בתדרים חופשיים, כאן יש מגוון מרתק של פתרונות וטכנולוגיות: LTE-U, LTE-AA, eLAA, LWA, LWIP. פירוט מלא של הטכנולוגיות הללו והיקף היישום שלהם (כולל מכשירי סלולר וציוד תואם) נמצא כאן להורדה, למתעניינים. נכון לינואר 2018 יש בעולם כבר 21 רשתות עם LAA. בנוסף, יש גם 10 רשתות עם LTE-U, ותחילת ניסוי ב-2 רשתות סלולריות בטכנולוגיה של LWA. התחום הזה (של שימוש בתחומי תדרים חופשיים ברשתות סלולר), צמח מאפס לפני כשנתיים וכיום יש כבר 33 ספקי סלולר הנמצאים בשלבים כאלו או אחרים, ביישום הטכנולוגיות הללו. אם לא שמעתם בכלל על דברים כאלה ואין לכם שמץ של מושג מה זה אומר, סימן שאתם נמצאים במדינת ישראל.  
מידע מקצועי נוסף נמצא בלינקים בתחתית הכתבה.

האם יש תקומה לרשתות הסלולר בישראל?
לפני מספר ימים חשפנו כאן את התפוררות רשת הסלולר של חברת פלאפון. בניגוד למשרד התקשורת הישראלי, שעובד בחשאיות ו"לא סופר איש ממטר" (למרות המעבר לפורטל חדש), המשרד להגנת הסביבה פועל בשקיפות מוחלטת ומספק נתונים ותגובות לכל שאלה. אנו פנינו לבקש מה מצב ההתקנות העתידיות של אנטנות סלולריות בישראל.

המשרד להגנת הסביבה סיפק לנו טבלאות מאוד מפורטות (נמצאות כאן להורדה, למתעניינים), של האישורים, שהמשרד כבר נתן לחברות הסלולר להתקין אנטנות בישראל, אבל הן עדיין לא נבנו \ הותקנו

נכון לתחילת 2018, יש בידי חברות הסלולר 250 "היתרי הקמה" מהמשרד להגנת הסביבה לכל סוגי האנטנות הסלולריות שיש (קטנות כגדולות), בכל רחבי הארץ, לפי הפירוט הבא:
  • 3 אישורים ("היתרי הקמה") להוט מובייל (אישורים ישנים. אין סיכוי שיממומשו, משום שכבר אין להוט מובייל רשת עצמאית, היא חלק מרשת PHI, המשותפת לה ולפרטנר).
  • 61 אישורים לסלקום.
  • 114 אישורים ל-PHI.
  • 72 אישורים לפלאפון.
מעיון ברשימה, היא כוללת אישורים מסוף 2016 ואישורים, שניתנו ע"י המשרד להגנת הסביבה לכל אורך 2017 וטרם מומשו.

למה כל החברות הסלולריות לא בונות אנטנות סלולריות, לאור הגידול העצום בביקושים והרחבת הבנייה בקצב בכל הארץ, למרות שיש בידן כמות כה גדולה של אישורים? כמה סיבות טובות:
  • אין כסף, \ לא כדאי כלכלית. זו הסיבה העיקרית.
  • יש התנגדויות רבות מ: שכנים \ רשות מקומית \ בעלי הנכס ששינו דעתם לפתע \ איזו ועדת בנייה או מהנדס הוועדה מגלים פתאום התנגדות \ "ארגונים ירוקים" למינם מתנגדים, מאיימים או מפגינים \ דיון תקוע בבתי המשפט, וכיו"ב. זו בעיה חמורה, שמנסים להתגבר עליה כעת בכנסת (כמתואר כאן), אבל ללא הצלחה יתרה (או בכלל). 
  • קשיים טכניים שונים (במספר קטן של מקרים), במיקום המתוכנן ובהתקנה. 
כלומר: גם בטווח הזמן הנראה לעין, אין תקומה לרשתות הסלולר בישראל ונמשיך להידרדר בכל קנה מידה עולמי בתחומים הללו (של תשתיות הסלולר). התודות לשר התקשורת ולמנכ"ל משרד התקשורת, שהביאונו עד הלום. 

עדכון 25.1.18: ארגון GSA פרסם את הסיכום השנתי שלו (ל-2017), עם נתונים הנכונים לתחילת ינואר 2018, אודות פריסת כל סוגי הרשתות הניידות בטכנולוגיות ה-LTE וה-IoT ואת המעבר של הרשתות בעולם ל-5G. הדו"ח המלא נמצא כאן להורדה למתעניינים. הדו"ח המרתק הזה עם נתונים ברורים וחד משמעיים, ממחיש שוב וביתר עוצמה את הפיגור המתרחב והולך, בין תשתיות הסלולר בישראל לבין אלו של שאר העולם הנאור. 
 



 
 
Bookmark and Share