Telecom News - חשיפת שימוע מוזר של מש' התקשורת על מוקדי שירות של חברות התקשורת

חשיפת שימוע מוזר של מש' התקשורת על מוקדי שירות של חברות התקשורת

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חשיפת שימוע מוזר של מש' התקשורת על מוקדי שירות של חברות התקשורת
בלי כל פרסום לציבור, משרד התקשורת פרסם שימוע בדבר הפעלת מוקדי השירות של כל חברות התקשורת בישראל. האם הפניה הפומבית של Telecom News בדרישה לקיים חקירה משטרתית בנושא הניעה את המשרד לפברק שימוע חדש, שנועד "לרפא" את "המתנה", ששלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת בהשעייה) נתן לחברות התקשורת בתחום הקווי והסלולרי (בדמות הורדת שעות הפעלת המוקדים מ-13 שעות ל-10 שעות)?
מאת: אבי וייס, 22.1.18, 23:05איוב קרא

משרד התקשורת, גם תחת השר איוב קרא, (בתמונה משמאל), המנסה להציג "פוזה צרכנית", ממשיך בהרגליו הישנים, לשאול רק את מי שהוא בעל המאה ולא את הציבור ונציגיו המוסמכים, אלה המממנים מכיסם את המשכורות וכל שאר התנאים הנלווים של אלה האמורים להיות "עובדי מדינה" ולא "עובדים על המדינה". 

היום, בלי שום הודעה לציבור או לנציגיו המוסמכים, עלה לאתר משרד התקשורת שימוע (שמורכב מ-5 תת-שימועים, לפי סוגי חברות התקשורת המחזיקות מוקדי שירות ללקוחותיהם), בנושא הפעלת מוקדי השירות של חברות התקשורת. התירוץ הוא פנייה של ועדת הכלכלה למשרד התקשורת. לחברות, שקיבלו את הפנייה, ניתן זמן להגיב על השימוע עד 4.2.18.

אולם, מייד כשקוראים את המבוא לשימוע נראה, שמדובר בפיברוק בקנה מידה ענקי. הנה הפתיח של השימוע, שלא תחשבו שהמצאתי משהו מדמיוני:
מסמך 1

דהיינו: ב-18.8.14 (לפני 3 וחצי שנים) היה שימוע בנושא הנדון, אבל השימוע הזה לא הבשיל להחלטות (כך נאמר שחור על גבי לבן בסעיף 1 שבתצלום כאן). כעת (ינואר 2018) המשרד מעוניין להסדיר את הנושא ולכן הוא מקיים שימוע. 

ומה היה בשימוע מ-18.8.14 (כאן)? דבר מאוד מעניין. כדי שלא תחשבו שמא חלמתי על זה, אז הנה התצלום של המסמך בקטע הכי מעניין שבו:
צילום 2
כלומר: בשימוע של 2014 מוקדי השירות (למעט נושאים של גניבה, אבדן, תקלה מוחלטת ברשת ושירותי נדידה (בחו"ל)), המוקדים אמורים להיות מאויישים לפחות 13 שעות בימי השבוע ו-5 שעות בימי שישי וערבי חג.

ומה מוצע כעת בשימוע הטרי מ-22.1.18? שלא תחשבו, שאני ממציא, אז הנה התצלום של הקטע הרלבנטי בשימוע החדש:
צילום 3

כלומר: בשימוע החדש מוצע, שהמוקדים אמורים להיות מאויישים לפחות 10 שעות בימי השבוע ו-5 שעות בימי שישי וערבי חג.

אז מה לא בסדר בשימוע החדש הזה לגבי מוקדי השירות של חברות התקשורת?
אם השימוע מ-2014 לא הוביל לשום החלטה וכעת נעשה שימוע חדש, משמע, שמוקדי השירות של חברות התקשורת היו אמורים לפעול 13 שעות ביום עד סיום השימוע וקבלת החלטות חדשות, הלא כך? 

ובכן - לא. מינואר 2017 המוקדים פועלים 10 שעות ביום. איך נולד הפלא הטכנולוגי הזה, ששעות המוקדים הצטמצמו מ-13 שעות ל-10 שעות ביום מ-2017 כאשר רק היום (22.1.18) מבצעים לזה שימוע?

כדי להבין זאת, יש צורך לקרוא כמה מאמרים על מאבקו של האזרח סיני ליבל במשרד התקשורת, בדיוק בנקודה הזו. מדובר באחד מהמעשים החמורים ביותר שיש בספרי החוקים של מדינת ישראל, שמיוחסים אישית לשלמה פילבר (לא המצאנו את זה בדמיונינו, קיבלנו את זה בכתב, שחור על גבי לבן, ממשרד התקשורת עצמו, שחשף זאת בפני סיני ליבל). לכן פרסמנו מאמר מאוד ברור ונוקב תחת הכותרת: 
"קריאה לחקירה פלילית בעניין צמצום שעות פעילות המוקדים בחברות הסלולר"

למי שמתעצל לקרוא את כל הכתבה הזו, אז הנה התמצית שלה: "באופן מפתיע ביותר, משרד התקשורת חשף בעצמו, שההחלטה על צמצום שעות הפעילות של מוקדי חברות הסלולר מ-13 ל-10 שעות ביממה, התקבלה ע"י המנכ"ל דאז שלמה פילבר, בלי לשאול איש, ובלי שנרשם פרוטוקול לתהליך קבלת ההחלטה הזו. "אין תחתית לבור", ששוק התקשורת נפל לתוכו בשנים האחרונות. האם השר איוב קרא "יטייח" את הפרשה החדשה הזו?" 

אם לא הבנתם עד כה אז הנה הסבר בעברית פשוטה יותר. משרד התקשורת מצא את "דרך הטיוח" של הפרשה החמורה הזו: מבצעים עוד שימוע ומעלימים את כל השימועים, ההחלטות והדיונים, שנעשו במשרד התקשורת בין 2014 ל-2017 ובמיוחד את סדרת השימועים והדיונים שהתקיימו ב-2016 - המועד שבו צומצמו שעות הפעילות של מוקדי השירות של חברות התקשורת, ובכך הן קיבלו "מתנה" משלמה פילבר בשווי של עשרות מיליוני ש"ח לשנה (במצטבר לכל החברות זה הרבה מעל ל-150 מיליון ש"ח לשנה). כך גם מעלימים את כל המאבק של סיני ליבל בבתי המשפט ואצל היועמ"ש, בדיוק בנושא זה, מאבק הנמשך כבר כמעט עשור (מאז שפלאפון החליטה על דעת עצמה לקצר את שעות הפעילות של מוקדיה, בסוף העשור הקודם). תרגיל שקוף ובלתי חוקי בעליל. 

עסקתי רבות בפרשת "צמצום שעות הפעלת המוקדים של חברות הסלולר":  כאןכאןכאןכאןכאןכאןכאןכאןכאן וכאן), 
ומעולם לא הצלחתי לקבל איזו תגובה ממשרד התקשורת (די ברור למה).

הפרשה החדשה והמדהימה הזו הוא רק בתחילתה ובקרוב נפרסם חשיפות נוספות. 
בתמונה: האזרח סיני ליבל, מי שחשף את פרשת צמצום שעות מוקדי השירות של חברות הסלולר בישראל, מחזיק בתיק המסמכים, שצבר בפרשה זו, שמוכיחים, שמדובר (לכאורה) בפרשת שחיתות ענקית הדורשת חקירת משטרה בדחיפות. 



 
 
Bookmark and Share